Ik probeer me een voorstelling te maken hoe je het volgende op zou kunnen lossen (indien mogelijk).
- Je hebt twee hosts met 4 ethernet poorten.
- Je hebt 2 switches (Dell 6024) welke via een LAG/Trunk met elkaar verbonden zijn (poort 20t/m24 op beide)
- Je maakt op iedere host een LAG aan tussen de 4 poorten.
- Host 1 -> Nic1/2 -> Switch 1 -> Poort 1/2
- Host 1 -> Nic3/4 -> Switch 2 -> Poort 3/4
- Host 2 -> Nic1/2 -> Switch 1 -> Poort 1/2
- Host 2 -> Nic3/4 -> Switch 2 -> Poort 3/4
Je zou zeggen je maakt op Switch 1 een lag tussen 1/4 en op Switch 2 een lag tussen 1/4.
Dit kan niet, een host weet niet op welke switch een IP leeft en een Switch snapt dat ook niet.
Kan ik een of andere port failover gebruiken of zou een andere manier zonder stacking mogelijk zijn ?
Het kan mijn inziens niet, tenzij iemand een leuke fix weet die het wel mogelijk maakt!
- Je hebt twee hosts met 4 ethernet poorten.
- Je hebt 2 switches (Dell 6024) welke via een LAG/Trunk met elkaar verbonden zijn (poort 20t/m24 op beide)
- Je maakt op iedere host een LAG aan tussen de 4 poorten.
- Host 1 -> Nic1/2 -> Switch 1 -> Poort 1/2
- Host 1 -> Nic3/4 -> Switch 2 -> Poort 3/4
- Host 2 -> Nic1/2 -> Switch 1 -> Poort 1/2
- Host 2 -> Nic3/4 -> Switch 2 -> Poort 3/4
Je zou zeggen je maakt op Switch 1 een lag tussen 1/4 en op Switch 2 een lag tussen 1/4.
Dit kan niet, een host weet niet op welke switch een IP leeft en een Switch snapt dat ook niet.
Kan ik een of andere port failover gebruiken of zou een andere manier zonder stacking mogelijk zijn ?
Het kan mijn inziens niet, tenzij iemand een leuke fix weet die het wel mogelijk maakt!