Toon posts:

XFX R9 290X Core edition of MSI GTX 780 Gaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers :*) ,

Ik ben van plan om eindelijk mijn game PC te realiseren.

Nu heb ik een weekje research gedaan naar welke GPU ik graag zou willen. mijn twijfel valt over de 2 kaarten in de titel. de XFX R9 290X Core edition of MSI GTX 780 Gaming. 50/50 van de mensen die ik heb gevraagd zegt dat ik de GTX moet nemen en de andere helft de R9. nu geven hun helaas geen mening omdat ze er simpelweg geen verstand van hebben. ik wil niet blind een aankoop doen aangezien de prijs van deze kaarten voor mij persoonlijk een hele berg geld is.

Alle benchmarks geven mij helaas ook geen perfect beeld over de kaarten aangezien deze allemaal verschillen, bij de website springt de GTX eruit en bij de andere de R9 ondanks dat ze dezelfde test setup hebben en allebei op stock snelheid lopen.

Vandaar de reden dat ik benieuwd ben naar jullie mening en eventueel persoonlijke ervaring. ik hoop dat ik hierdoor makkelijker een keus kan maken.

Doel GPU : Gaming.

Warmteproductie / geluid / stroomverbruik hoeft niet op gelet te worden!

Alvast bedankt,

Dennis :)

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Warmteproductie / geluid / stroomverbruik hoeft niet op gelet te worden!
Dan maakt het helemaal niets meer uit, behalve de core en geheugensnelheid.. Kortom, loos topic, loze vraag? een 290x is sneller dan een 780, maar dat hangt dus ook van je resolutie af..

[ Voor 16% gewijzigd door millman op 18-05-2014 17:24 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Verwijderd

Topicstarter
Misschien voor jou een loze vraag, voor mij niet. ik heb er ook niet alle verstand van en ik wil gewoon weten welke kaart beter is om te gamen. er zal vast wel verschil in zitten, en dat zou iemand hier vast wel weten.

ik game op 1080p op dit moment. bedankt voor je reactie in ieder geval :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2014 17:26 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Gewoon een R9 290, een stuk goedkoper dan allebei de opties, en nauwelijks langzamer. Scheelt je zo iets van 100 euro of meer, en het verschil in performance ga je niet merken.

People as things, that’s where it starts.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2014 @ 17:25:
Misschien voor jou een loze vraag, voor mij niet. ik heb er ook niet alle verstand van en ik wil gewoon weten welke kaart beter is om te gamen. er zal vast wel verschil in zitten, en dat zou iemand hier vast wel weten.

Benchmarks?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

Verwijderd

Topicstarter
"Alle benchmarks geven mij helaas ook geen perfect beeld over de kaarten aangezien deze allemaal verschillen, bij de website springt de GTX eruit en bij de andere de R9 ondanks dat ze dezelfde test setup hebben en allebei op stock snelheid lopen."

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2014 @ 17:34:
"Alle benchmarks geven mij helaas ook geen perfect beeld over de kaarten aangezien deze allemaal verschillen, bij de website springt de GTX eruit en bij de andere de R9 ondanks dat ze dezelfde test setup hebben en allebei op stock snelheid lopen."
Bij sommige games presteert de R9 290(x) beter en bij andere weer de 780. Een R9 290X is de meerprijs boven een R9 290 niet waard, vind ik zelf, omdat je de R9 290 kunt overklokken tot het niveau van een R9 290X.

Maar in ieder geval zal ik geen kaart pakken met een reference koeler erop, die dingen koelen slecht en maken enorm veel herrie. Waarom geen MSI R9 290?

Edit: nog interessant artikeltje

[ Voor 8% gewijzigd door jorisvdelsen op 18-05-2014 17:43 ]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info! Mijn videokaart wordt sowieso gewaterkoeld dus de koeler is eigenlijk geen probleem. de reden dat ik de XFX wil is dat waar ik heb gewerkt gigantisch veel defecte MSI's terug kwamen en ik persoonlijk goede ervaring met XFX heb en dat ook (naar mijn weten) de enige fabrikant is waarbij de garantie niet verloopt als je de koeler eraf haalt.

Verwijderd

Je gaat ze waterkoelen, dan zou ik zonder twijfel gaan voor de R9 290. Maar zie dat de goedkoopste r9 290 (pricewatch: Gigabyte GV-R929D5-4GD-B-GA Battlefield 4 Edition) maar 5 euro goedkoper is dan de goedkoopste 290x (pricewatch: XFX R9 290X 4GB Core Edition).
Voor die 5 euro zou ik de 290x toch niet laten :)

De 780 heeft als enige voordeel dat hij stiller is dan de standaard r9 290x, maar bij waterkoeling valt dat argument gewoon volledig in het water ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hey Fuzzy,

Bedankt voor je antwoord! ja dat had ik ook al gemerkt vandaar dat ik sowieso voor de 290X in plaats van de normale zou gaan. en het liefst heb ik ook een kaart van XFX of EVGA, de rest van de merken niet zo'n goede ervaring mee.

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2014 @ 17:25:

op 1080P is een r9 280x of een gtx 770 al voldoende om alles te maxen.

verder kijk vooral ook eens naar de extra features die de kaarten van elk kamp leveren. wil je shadowplay? of wil je mantle? :) de prijs en prestaties van de 290x en 780 liggen dicht bij elkaar. dus kijk dan naar de andere eigenschappen en kies daarvoor ;)

gametag: estruqiarixs

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Harm!

Erg duidelijk antwoord je hebt een goed punt, zal eens kijken!
Pagina: 1