Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gmail Agenda - vaste uurblokken ?

Pagina: 1
Acties:

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 15:58
Beste allen,

Ik gebruik Gmail Agenda nu al een hele tijd (via de webinterface), maar ik mis 1 bepaalde feature. Ik weet zelfs niet of die eventueel bestaat (of misschien kan worden toegevoegd met een extension ofzo?)

Ik gebruik deze agenda vooral om mijn werkuren op in te vullen. Ik werk altijd shiften van 12 uren Hierin bestaan 3 soorten: ofwel 7-19 uur (vroeg), ofwel 10-22 uur (laat), ofwel 19-07 uur (nacht). Er zit echter geen 'systeem' in de manier waarop ik deze shiften krijg toebedeeld. Dat gebeurt ad random, dus ik kan de herhalingsfunctie van Gmail niet gebruiken. Dus vul ik nog steeds al deze shiften manueel in, hetgeen nogal saai en vervelend werk is.

Ik vroeg me nu af of de mogelijkheid niet bestaat om vaste 'uurblokken' te voorzien en deze dan een naam te geven. Zodat ik bijvoorbeeld bij een vroege shift enkel "vroeg" moet invullen op een bepaalde datum, en dat dan automatisch 07-19 uur wordt ingevuld in de agenda.

Als dat niet kan, zou een copy/paste van een bepaalde shift ook al veel kunnen oplossen (maar dat kan volgens mij ook niet)

Is deze optie mogelijk met Gmail Agenda?

Met dank,

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:45

P_Tingen

omdat het KAN

Je kunt gebruik maken van de quick add methode van google calendar. Naast de create-button zit een pijltje waarmee je de quick add kan openen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fo4aPb7.png

Tik daar iets als "today werken 10 am - 10 pm" in en je shift van 10-22 wordt voor vandaag aangemaakt. Niet alles werkt even goed in die quick add (bv "vandaag" werkt niet, maar "today" weer wel), maar met wat experimenteren kom je een heel eind. Check hier voor meer info.

... en gaat over tot de orde van de dag

• BartDG
Dat is een goeie optie! Zo kan ik snel bijvoorbeeld alle vroege shiften datum per datum copy/pasten, vervolgens, de late shiften, en dan de nachten. 't is nog niet ideaal, maar dit zal alleszins al een stuk sneller zijn! Bedankt voor de info!!

Edit : copy/pasten werkt dus niet echt, want je moet telkens de juiste datum invullen. Meerdere data invullen (bv. sept 1 + sept 2 Dag 7 am - 7 pm) werkt ook niet. Jammer. Ook zie ik niet direct hoe ik het de kalender kan wijsmaken dat hij mijn "Uurrooster" kalender daarvoor moet gebruiken, en niet de standaard kalender.

Toch denk ik dat dit een stukje sneller zal zijn.. Ik ga het alleszins eens uitproberen. Bedankt!

[ Voor 46% gewijzigd door BartDG op 20-05-2014 10:38 ]

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Het zelfde grapje werkt ook voor een afspraak aanmaken op een dag. Dus als je als onderwerp 10.00-22.00 werken invult, maakt hij er als onderwerp werken van, met tijd van 10.00 tot 22.00

• BartDG
Het is inderdaad een leuk idee, maar het kan nog wat verbeterd worden. De basis is er in ieder geval wel.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:56
En via de andere kant? Als je een Android telefoon hebt is er misschien wel een agenda app die zoiets ingebouwd heeft? Moet je dat helaas wel via je telefoon doen :P

• BartDG
Goeie suggestie, ik had daar inderdaad ook al aan gedacht. Helaas heb ik een iPhone en geen Android device.

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 00:44
Of gebruik maken van CSV files om het te importeren naar Calendar.

• BartDG
Dat zou ook kunnen, maar dan moet ik evengoed eerst zo'n CSV file creëren, en moet ik het evengoed eerst allemaal uittypen. Ik geloof niet dat dat me veel winst zou opleveren.

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:11
Alleen is Excel wel iets slimmer dan Google, dus als je in Excel een format maakt en dat exporteert naar csv kan je dat in 1x importeren.

• BartDG
Hmmmm... misschien toch eens bekijken. Bedankt voor de tip!

• BartDG
Ik heb het eens uitgeprobeerd, en dat is het toch ook nog niet echt. Teveel acteis die moeten worden gedaan, dat is geen winst, en al zeker geen tijdswinst. Toch niet als ik dat - zoals in mijn geval - maar voor 1 persoon moet doen. Dan vind ik die quick add optie toch iets beter.
Pagina: 1