• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-02 21:03
Mijn RP (512 Mb) doet ineens niks meer.
Nadat hij een tijd goed heeft gewerkt met OpenElec (incl. XBMC) erop weigerd hij ineens op te starten.
enkel het rode PWR ledje licht nog op en vervolgens gebeurd er niks meer.

Ik heb het SD kaartje al opnieuw geformatteerd en er een nieuw image opgezet, maar ook dat mag niet baten.
Ook heb ik hem zonder SD kaartje aangezet, er schijnt dan ook nog iets te moeten gebeuren waardoor je kan signaleren of hij het wel of niet doet. Echter ook dan licht alleen het PWR ledje op.

Verschillende voedingen geprobeerd met voldoende power, maar er lijkt weinig te gebeuren.

Iemand een idee wat er mis kan zijn en of ik nog meer kan controleren ?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:01

TommieW

Numa numa.

Wat versta je onder "met voldoende power"? Meer dan 700mA?
Hoe heb je de image op het SD kaartje gezet? Weet je zeker dat het kaartje niet defect is?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10-2025
probeer eens een andere voeding en kijk of er minimaal 700 Mah of 0,7ah output heeft

(afgaande van bovenstaande post dat 700 Mah genoeg is)

probeerde heb vandaag toevallig ook op te starten via usb van tv en dat lukte niet, ook alleen de power LED.

Succes!!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:17
Haal het sd kaartje er eens uit en kijk eens of die iets gebogen is. Door warmte willen de sd kaartjes wel eens buigen resultaat : sd kaart geen contact meer met de pi. Ja ik heb die zelf ook al een keer gehad.

• Mattehh
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Dacuuu schreef op zondag 18 mei 2014 @ 16:41:
Haal het sd kaartje er eens uit en kijk eens of die iets gebogen is. Door warmte willen de sd kaartjes wel eens buigen resultaat : sd kaart geen contact meer met de pi. Ja ik heb die zelf ook al een keer gehad.
Mijn Raspberry start ook niet meer op, ben op het moment niet thuis, maar ga zeker eens kijken....

Hij geeft volledig geen beeld meer, kan dat? En kan je het kaartje nadien nog gebruiken? Hier steekt immers veel tijd in :x

Anders toch maar eens overstappen naar een Minix Neo X8...