Toon posts:

Unreal Tournament onder Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wie is het al gelukt om Unreal Tournament te draaien onder linux (suse of redhat) zonder Wine?
Wat heb je daar precies voor nodig?

Thx

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

de CD en een special installer

er is zo'n game site..
http://linux.pagina.nl

Onder Games staan links

met papier mache kun je alles maken!!

• Gamb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08-2025
Wil je onder linux gewoon UT draaien of een UT-server.

Voor een UT-server kun je UT voor linux downloaden http://www.planetunreal.com/files/

• Kippenijzer
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

www.linuxgames.org Kan ook .com zijn hoor...

Daar gewoon effe zoeken en dan de 4.36 (of niewer) UT Linux installer downen... Megje of 8 ofzo...

En dan runnen vanuit X, originele cd effe in cd-drive mounten... Draaide 2 frames/s meer over 2x12Mb voodoo alsm'n w98... :P

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ftp://ftp.lokigames.com/pub/patches/ut/ut-install-436.run

en deze is voor de goty versie
ftp://ftp.lokigames.com/pub/beta/ut/ut-install-436-GOTY.run

ik krijg m alleen niet aan de gang onder suse 7.1. gewoon goed geinstalleerd met 3d support etc... UT geinstalleerd, maar starten ho maar.. :(

Verwijderd

Topicstarter
Is er ook zoiets voor Soldier of Fortune??

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op zondag 10 juni 2001 16:37 schreef Markiedam het volgende:
Is er ook zoiets voor Soldier of Fortune??
Yep en ook voor Quake3, Simcity 3k, Descent 3 en nog tig andere spellen.

[deze advertentieruimte is te koop]

• sharkzor
het is me nu eindelijk gelukt om quake 3 draaien de te krijgen. alleen UT wil niet lukken.
ik heb UT GOTY edition (origineel) en de GOTY-436 run file. (ut-install-436-GOTY.run)

deze install leverde me een install zonder maps en textures etc... op (vaag?) dus heb ik die van windows maar gebruikt...

enigste probleem wat ik nog heb, is dat hij super traag is, oftewel software rendering. Hij staat wel op SDLGL, maar t gaat super traag.
any ideas?

t'is een celeron 525 met geforce 2 MX 192mb ram suse 7.1 niewste nvidia drivers

• Kippenijzer
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Belangrijk iets waar ik tegen aan liep, als je kiest voor de compacte installatie, heb ik hem nog nooit aan de praat gekregen, daarop dus maar full installation gedaan, en dan gewoon daarna alle files verwijderd en symlinks naar de CD gemaakt ipv daarvan, en toen werkte het wel...

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

enigste probleem wat ik nog heb, is dat hij super traag is, oftewel software rendering. Hij staat wel op SDLGL, maar t gaat super traag.
any ideas?
Hardware rendering aanzetten?

Je moet op meerdere plaatsen in de config file een regeltje veranderen geloof ik, maar dan loopt het prima. Het is alweer een tijdje geleden, maar ik scoorde geloof ik 50+ frames op m'n Duron600 en GeForce SDR. Daarnaast is het beeld ook lichter (=beter) dan in Windows.

• sharkzor
t lukt me echt niet. kan iemand ffe zijn unrealtournament.ini geven?

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 11:16

Tuinhark

Retro

't Is mij gelukt met Redhat 6.0 of 6.1 met m'n Voodoo3000 (glide rendering), maar nog niet met andere distro's (afgezien van software rendering :( ).

:Y)

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

ik heb het ook werkend gehad
20 Fps minder dan onder windows,...

jammer..

met papier mache kun je alles maken!!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom is er wel een only server versie van UT voor windows en niet voor linux???
Als die er wel is please tell me als hij LEGAAL is graag anders krijg ik op me flikker!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
ik heb het ook werkend gehad
20 Fps minder dan onder windows,...
Mmm, dan doe je toch wat fout, ik heb met opengl zelfs 10-20 fps meer onder linux...
En met de nieuwere spellen (ik heb net tribes 2 voor linux gekocht) wordt het verschil tussen windows en linux zelfs nog groter (in het voordeel van de laaste)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• RG

RG

Lambda

Op zondag 10 juni 2001 20:28 schreef weareborg het volgende:
het is me nu eindelijk gelukt om quake 3 draaien de te krijgen. alleen UT wil niet lukken.
ik heb UT GOTY edition (origineel) en de GOTY-436 run file. (ut-install-436-GOTY.run)
OK, ik zal het nog een keer zeggen: GOTY installeres zij klote. Daar zitten dikke bugs in. Neem ghewoon de gewon 4.36 installer die werkt echt heel goed. Bij mij draait UT als een gek (Slackware-current, XFree 4.03, NVidia OpenGL drivers 1.0)

• sharkzor
Op dinsdag 12 juni 2001 11:03 schreef Groot-Moefti het volgende:

[..]

OK, ik zal het nog een keer zeggen: GOTY installeres zij klote. Daar zitten dikke bugs in. Neem ghewoon de gewon 4.36 installer die werkt echt heel goed. Bij mij draait UT als een gek (Slackware-current, XFree 4.03, NVidia OpenGL drivers 1.0)
en welke cd's gebruik jij dan? ik hoorde uit onbetrouwbare bron dat de files van de goty cd anders zijn ingepakt...

• RG

RG

Lambda

Op dinsdag 12 juni 2001 14:11 schreef weareborg het volgende:

[..]

en welke cd's gebruik jij dan? ik hoorde uit onbetrouwbare bron dat de files van de goty cd anders zijn ingepakt...
Ik heb als een van de eerste UT cd's die er waren. Geen GOTY volgens mij.

• sharkzor
lama, ik heb het al opgelost. %@#$@#$ Suse heeft mesa software liberies f zo geinstalleerd. weggeflikkert, en toen werkte het :)
snel gaat het alleen niet. soms stort het in naar 15fps (celeron 525 geforce 2mx 192mb) op 800*600 nogwel.

ik las trouwens op lokigames dat je de render naar opengl ipv sdlnogwat moest zetten. heb ik gedaan, maar dat word m'n beeld paars :( ik zie nog wel in het begin dat ie gebound is naar SDLnogwat... heb ik iets fout gedaan?

• thunderbird2k
  • Laatst online: 11-03 05:55
Sommige mensen hebben problemen met het installeren van unreal tournament (goty, o.a. die van infrogames die je voor 25 piek bij Bart Smit vindt). De bestanden zijn op een andere manier gecompressed. Het script kan ze niet decompressen. Als het spel geinstalleerd is kun je met een ander klein scriptje het werkend krijgen. Ik zal het script opzoeken voor de liefhebbers.

Verwijderd

Ik heb UT ook werkend onder Linux, loopt goed
maar als er veel geluiden tegerlijk zijn klinkt het allemaal niet zo best ;(
Pagina: 1