Robuuste all-round mATX

Pagina: 1
Acties:

• HoroHoro
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Behalve basis kantoortaken ook op 1920 x 1200 fatsoenlijk de nieuwste games kunnen spelen. Verder ook fotobewerking en (mogelijk) videobewerking en het draaien van VM's

Wat mag het systeem gaan kosten?
ca. € 1000

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Twee beeldschermen, toetsenbord, muis en vrij nieuwe 1TB harddisk

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel en nVidia. Altijd gehad, goede ervaringen mee en volgens mij ook iets duurzamer dan AMD. Betaal ik graag wat extra voor.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Klein maar niet te klein. Ik overwoog eerst een mITX build maar ben daarvan teruggekomen. Met mATX is er meer keuze aan onderdelen en kan denk ik ook de koeling beter geregeld worden.
Verder heb ik gezocht naar een case die redelijk klein, stil en toch een goede koeling geeft. Ik denk hem gevonden te hebben in onderstaande configuratie.

Na lang wikken en wegen ben ik tot onderstaande configuratie gekomen. Graag jullie mening hierover. Ik twijfel zelf eigenlijk alleen nog maar over het moederbord. Ik hoef niet veel features, ik ben ook niet geinteresseerd in overklokken. Echter wil ik wel een duurzaam, kwaliteit moederbord. Vandaar de keuze voor de Asus. Maar als jullie een beter idee hebben hoor ik het graag.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 179,99€ 179,99
1Asus H87M-E€ 72,50€ 72,50
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 272,95€ 272,95
1Cooler Master Silencio 352€ 52,-€ 52,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (UK, OEM, 64-Bit)€ 84,90€ 84,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 63,-€ 63,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,30€ 13,30
1Seasonic G-Serie 550Watt€ 79,95€ 79,95
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 910,59

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Prima beginpost.

Hoeveel wil je gaan videobewerken (en met welke programma's) en VM's draaien? Bij beiden kan een i7/Xeon processor nuttig zijn. Een i5 kan dat ook prima, dus als het eerder sporadisch zal zijn, dan vaak, zou ik het vooral zo laten.

Dan qua gekozen onderdelen:
Mobo: H87 is alleen noodzakelijk als je RAID gaat draaien. Zoniet, kan je af met een goedkoper B85 bordje. Inmiddels is het niet zo dat bepaalde merken slechte moederborden fabriceren. Alles is in principe goed. Een pricewatch: ASRock B85M Pro4 is een lekker goedkoop mATX bord met een goede geluidschip.
GPU: AMD equivalent is de 280X. Zie zelf of je het het overwegen waard vindt. Duurzaamheid is geen issue.
Case: prima case, wat mij betreft één van de beste en stilste mATX kasten. Zeker voor deze prijs.
RAM: standaard. Ook hier geldt, als je veel (zware) VM's gaat draaien of veel gaat renderen is 16GB ook niet verkeerd. Neem dan 2x8GB van hetzelfde setje pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU.
Voeding: niks op aan te merken.
SSD: niks op aan te merken.

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01 16:11
Case: Is persoonlijk maar ik zou voor de http://tweakers.net/price...obsidian-350d-window.html kiezen.
Koeler: Is niet echt nodig maar als je echt stil wilt zou ik een goedkope koeler kopen zoals de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2.

• HoroHoro
br00ky schreef op zondag 18 mei 2014 @ 20:03:
Prima beginpost.

Hoeveel wil je gaan videobewerken (en met welke programma's) en VM's draaien? Bij beiden kan een i7/Xeon processor nuttig zijn. Een i5 kan dat ook prima, dus als het eerder sporadisch zal zijn, dan vaak, zou ik het vooral zo laten.

Dan qua gekozen onderdelen:
Mobo: H87 is alleen noodzakelijk als je RAID gaat draaien. Zoniet, kan je af met een goedkoper B85 bordje. Inmiddels is het niet zo dat bepaalde merken slechte moederborden fabriceren. Alles is in principe goed. Een pricewatch: ASRock B85M Pro4 is een lekker goedkoop mATX bord met een goede geluidschip.
GPU: AMD equivalent is de 280X. Zie zelf of je het het overwegen waard vindt. Duurzaamheid is geen issue.
Case: prima case, wat mij betreft één van de beste en stilste mATX kasten. Zeker voor deze prijs.
RAM: standaard. Ook hier geldt, als je veel (zware) VM's gaat draaien of veel gaat renderen is 16GB ook niet verkeerd. Neem dan 2x8GB van hetzelfde setje pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU.
Voeding: niks op aan te merken.
SSD: niks op aan te merken.
Dank voor de uitgebreide reactie!

• HoroHoro
Is ook erg mooi inderdaad. Alleen jammer dat er een raampje in zit. Dus ik blijf toch bij de Cooler Master. Is ook een stukje kleiner :)
Koeler: Is niet echt nodig maar als je echt stil wilt zou ik een goedkope koeler kopen zoals de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2.
Zal ik in overweging nemen. Dank!

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01 16:11
In deze zit geen raampje ;) pricewatch: Corsair Obsidian 350D
Pagina: 1