Mijn game computer hapert. Hij wordt niet warm maar hapert, loopt vast en wil dan de schijf niet meer starten. Soms doet hij het een dag wel.
Na dagen van testjes doen met Windows 7 en 8 lijken de losse onderdelen te werken, ik heb meerdere machines en kan onderdelen testen behalve cpu en moederbord. Het lijkt erop dat mijn moederbord niet goed werkt. Ik heb een i7 980x CPU, dat is socket 1366. Moederborden daarvoor zijn zeldzaam geworden door de opkomst van nieuwere processoren zoals de Sandy Bridge en Ivy Bridge.
Is het verstandig om nu nog een 1366 moederbord te kopen of moet ik op zoek naar een andere set.
Ik zou nog een goedkoop 1366 bord kunnen halen om de CPU te testen.
Specs:
cpu 980x
moederbord gigabyte ud7 laatste BIOS
12 gig ddr3 ram triple channel (3x4)
Samsung SSD 512 840 PRO
Nvidea 580GTX videokaart
Antec 1200 watt voeding
NZXT fancontroller
muis RAT7
keyboard CMSTORM trigger Z
Ik speel in een clan en mijn pc moet betrouwbaar zijn.
a. Nieuw 1366 high end moederbord kopen
b. Goedkoper 1366 moederbord
c. Nieuwe CPU en moederbord
Wat is nu wijsheid?
Na dagen van testjes doen met Windows 7 en 8 lijken de losse onderdelen te werken, ik heb meerdere machines en kan onderdelen testen behalve cpu en moederbord. Het lijkt erop dat mijn moederbord niet goed werkt. Ik heb een i7 980x CPU, dat is socket 1366. Moederborden daarvoor zijn zeldzaam geworden door de opkomst van nieuwere processoren zoals de Sandy Bridge en Ivy Bridge.
Is het verstandig om nu nog een 1366 moederbord te kopen of moet ik op zoek naar een andere set.
Ik zou nog een goedkoop 1366 bord kunnen halen om de CPU te testen.
Specs:
cpu 980x
moederbord gigabyte ud7 laatste BIOS
12 gig ddr3 ram triple channel (3x4)
Samsung SSD 512 840 PRO
Nvidea 580GTX videokaart
Antec 1200 watt voeding
NZXT fancontroller
muis RAT7
keyboard CMSTORM trigger Z
Ik speel in een clan en mijn pc moet betrouwbaar zijn.
a. Nieuw 1366 high end moederbord kopen
b. Goedkoper 1366 moederbord
c. Nieuwe CPU en moederbord
Wat is nu wijsheid?