Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

GamePC opstartprobleem, wacht na indrukken knop met opstarte

Pagina: 1
Acties:

• UNDEAD_DC
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-05-2024
Hoi allemaal,

oktober vorig jaar heb ik een GamePC samengesteld en zelf (met hulp van een klasgenoot) gebouwd.

eerst starte hij op zonder problemen:
druk op knop, 0.5 sec na knop geluid uit PC(geen beep), 2 sec na knop moederbord scherm, 5 sec na knop windows ding, 7 sec na knop windows bureablad.

dit is ongeveer heb niet getimed maar meer was het echt niet.
ik heb ongeveer een maandje geleden mijn stoffilters schoongemaakt en had het idee om, nu mijn kast toch open lag, meteen wat kabelmanagement te doen.
dit bestond vooral uit kabeltje lost wegwerken, sommige inwikkelen met zwart tape, en weer terug stoppen en volgende stekkertje doen. ik weet dus zo goed als zeker dat alles weer precies zo zit als eerst. Alle kabels van voeding waren los, schakelaar achterop PC van voeding stont ook op uit)
vervolgens ging ik mijn PC opstarten, en toen opende hij BIOS menu net als eerste keer opstarten.
dit heb ik via USB terug gezet naar hoe het stond, (had toen backup ding gemaakt)

vervolgens ging ik mijn PC gebruiken niks problemen gemerkt.
eerstvolgende keer dat ik mijn PC opstart gaat zo:
knop indrukken: +- 0.5 sec later geluidje(geen beep),
vervolgens heb ik 33 sec lang een zwart scherm (intussen gaat scherm op geen signaal beeld)
dan komt moederbord beeld tevoorschijn 5 sec daarna komt windows logoding en dan 2 sec daarna komt bureablad.

ik vraag mij af, waarom gaat hij eerst 33 seconde wachten voordat hij het moederbordscherm laat zien (dat met die draak zegmaar)
windows staat op mijn SSD geinstalleerd

ik zag in crystaldiskinfo wel deze optie staan is 30 seconden wachten.
of geld dit alleen voor het programma crystaldiskinfo of gaat dit over het opstarten van mijn hardeschijf en ssd.

Afbeeldingslocatie: https://photos-3.dropbox.com/t/0/AABVDpGQE5sDybck3TL6cOIG3__L6Hbdn69CEUPWzrrUJg/12/145949172/png/1024x768/3/1400414400/0/2/Crystaldiskdingscrnshot.png/Uw-ybO7wh78pYSLKtKp6vkrHgwMSx8Ng9KvvlzpiEBU

als jullie meer info nodig hebben hoor ik het graag,
ik hoop dat iemand mij kan helpen want dit begint gewoon vervelend te worden zeker omdat dit eerst niet was...

Dit zit erin:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,69€ 189,69
1MSI Z87-G45 Gaming€ 113,50€ 113,50
1XFX R9 280X Double Dissipation€ 251,50€ 251,50
1Toshiba DT01ABA200V, 2TB€ 74,19€ 74,19
1Cooler Master HAF X€ 131,88€ 131,88
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 35,40€ 35,40
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9€ 137,-€ 137,-
1be quiet! Pure Power L8 730W CM€ 85,94€ 85,94
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 163,40€ 163,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.182,50

Daniël
(UNDEAD_DC)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het zal waarschijnlijk de voeding of je moederbord zijn. Kun je een andere voeding van proberen een goede kwaliteits voeding vanaf 450W is al genoeg voor jouw PC.

Lijkt hierop namelijk: -The_Mask- in "[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29"

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

"dit bestond vooral uit kabeltje lost wegwerken, sommige inwikkelen met zwart tape, en weer terug stoppen en volgende stekkertje doen. ik weet dus zo goed als zeker dat alles weer precies zo zit als eerst. Alle kabels van voeding waren los, schakelaar achterop PC van voeding stont ook op uit)
vervolgens ging ik mijn PC opstarten, en toen opende hij BIOS menu net als eerste keer opstarten.
dit heb ik via USB terug gezet naar hoe het stond, (had toen backup ding gemaakt)"

Wut?
Als je alle stekkers precies zo hebt teruggeplaatst, waarom zou je dan het BIOS inmoeten?
Kun je kiezen voor "Load optimized defaults" in het BIOS? Of zelfs "fail-safe defaults"?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als de batterij ook is verwijderd dan missen de instellingen en de standaard instellingen zijn in 99% van de gevallen niet de beste instellingen, ik verander zelf meestal dan ook een aantal instellingen. Zo vreemd is dat toch niet?

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 19-05-2014 11:49 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Ik denk dat je de kabels van de schijven op een andere plek heb aangesloten dan eerst, kan dat?
Dan kan het zijn dat je de boot volgorde hebt veranderd, waardoor hij eerst jou hdd gaat lezen, dan de dvd drive (als die er in zit) gaat proberen te lezen, en dan pas jou ssd pakt.
Waardoor het opstarten natuurlijk een stuk langer duurt.
Kijk even in de bios, bij de opstartvolgorde (boot settings of iets) en zorg dat jou ssd als eerste boot schijf staat.
En misschien heeft jou bios ook wel je schijven op IDE gezet, zorg dat deze op AHCI staat.
Alleen dat moet je niet zomaar doen, want als jou windows geinstalleerd is in ide, en je zet heb op ahci dan krijg je een mooi blauw scherm. (dit kan je zo oplossen door het terug te zetten)
Ahci is sneller, dus ik zou het altijd op ahci zetten, als je je windows niet in Ahci hebt geinstalleerd, is dat ook op te lossen via een register instelling, maar dat zal je zelf even moeten googlen ;)

• UNDEAD_DC
-The_Mask- schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:48:
Als de batterij ook is verwijderd dan missen de instellingen en de standaard instellingen zijn in 99% van de gevallen niet de beste instellingen, ik verander zelf meestal dan ook een aantal instellingen. Zo vreemd is dat toch niet?
batterij is niet verwijderd geweest, maar ik denk dat de batterij een beetje dood is.
en ik had met de instellingen die ik eerst had (dus toen opstarten nog snel ging) een backup gemaakt van de settings, deze vervolgens ingeladen naderhand (instellingen zouden dus hetzelfde moeten zijn)
-The_Mask- schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:32:
Het zal waarschijnlijk de voeding of je moederbord zijn. Kun je een andere voeding van proberen een goede kwaliteits voeding vanaf 450W is al genoeg voor jouw PC.

Lijkt hierop namelijk: -The_Mask- in "[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29"
eerst was het niet, en ik heb verder niks aangepast qua onderdelen of voeding.
verder heb ik deze: http://tweakers.net/price...ure-power-l8-730w-cm.html erin zitten,
Vermogen (watt) 730W
zou genoeg moeten zijn volgens mij?
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 01:57:
Ik denk dat je de kabels van de schijven op een andere plek heb aangesloten dan eerst, kan dat?
Dan kan het zijn dat je de boot volgorde hebt veranderd, waardoor hij eerst jou hdd gaat lezen, dan de dvd drive (als die er in zit) gaat proberen te lezen, en dan pas jou ssd pakt.
Waardoor het opstarten natuurlijk een stuk langer duurt.
Kijk even in de bios, bij de opstartvolgorde (boot settings of iets) en zorg dat jou ssd als eerste boot schijf staat.
En misschien heeft jou bios ook wel je schijven op IDE gezet, zorg dat deze op AHCI staat.
Alleen dat moet je niet zomaar doen, want als jou windows geinstalleerd is in ide, en je zet heb op ahci dan krijg je een mooi blauw scherm. (dit kan je zo oplossen door het terug te zetten)
Ahci is sneller, dus ik zou het altijd op ahci zetten, als je je windows niet in Ahci hebt geinstalleerd, is dat ook op te lossen via een register instelling, maar dat zal je zelf even moeten googlen ;)
dat ga ik eens uitzoeken,
bootvolgorde is ssd eerst

[ Voor 29% gewijzigd door UNDEAD_DC op 21-05-2014 11:38 ]

• UNDEAD_DC
Heb dit en nog wat andere dingen getest,
SSD staat nu in bootvolgorde op 1e plaats
deze staan nu op AHCI
heeft het delen van de bios setting zin? dus de file?
Pagina: 1