Hoi allemaal,
oktober vorig jaar heb ik een GamePC samengesteld en zelf (met hulp van een klasgenoot) gebouwd.
eerst starte hij op zonder problemen:
druk op knop, 0.5 sec na knop geluid uit PC(geen beep), 2 sec na knop moederbord scherm, 5 sec na knop windows ding, 7 sec na knop windows bureablad.
dit is ongeveer heb niet getimed maar meer was het echt niet.
ik heb ongeveer een maandje geleden mijn stoffilters schoongemaakt en had het idee om, nu mijn kast toch open lag, meteen wat kabelmanagement te doen.
dit bestond vooral uit kabeltje lost wegwerken, sommige inwikkelen met zwart tape, en weer terug stoppen en volgende stekkertje doen. ik weet dus zo goed als zeker dat alles weer precies zo zit als eerst. Alle kabels van voeding waren los, schakelaar achterop PC van voeding stont ook op uit)
vervolgens ging ik mijn PC opstarten, en toen opende hij BIOS menu net als eerste keer opstarten.
dit heb ik via USB terug gezet naar hoe het stond, (had toen backup ding gemaakt)
vervolgens ging ik mijn PC gebruiken niks problemen gemerkt.
eerstvolgende keer dat ik mijn PC opstart gaat zo:
knop indrukken: +- 0.5 sec later geluidje(geen beep),
vervolgens heb ik 33 sec lang een zwart scherm (intussen gaat scherm op geen signaal beeld)
dan komt moederbord beeld tevoorschijn 5 sec daarna komt windows logoding en dan 2 sec daarna komt bureablad.
ik vraag mij af, waarom gaat hij eerst 33 seconde wachten voordat hij het moederbordscherm laat zien (dat met die draak zegmaar)
windows staat op mijn SSD geinstalleerd
ik zag in crystaldiskinfo wel deze optie staan is 30 seconden wachten.
of geld dit alleen voor het programma crystaldiskinfo of gaat dit over het opstarten van mijn hardeschijf en ssd.

als jullie meer info nodig hebben hoor ik het graag,
ik hoop dat iemand mij kan helpen want dit begint gewoon vervelend te worden zeker omdat dit eerst niet was...
Dit zit erin:
Daniël
(UNDEAD_DC)
oktober vorig jaar heb ik een GamePC samengesteld en zelf (met hulp van een klasgenoot) gebouwd.
eerst starte hij op zonder problemen:
druk op knop, 0.5 sec na knop geluid uit PC(geen beep), 2 sec na knop moederbord scherm, 5 sec na knop windows ding, 7 sec na knop windows bureablad.
dit is ongeveer heb niet getimed maar meer was het echt niet.
ik heb ongeveer een maandje geleden mijn stoffilters schoongemaakt en had het idee om, nu mijn kast toch open lag, meteen wat kabelmanagement te doen.
dit bestond vooral uit kabeltje lost wegwerken, sommige inwikkelen met zwart tape, en weer terug stoppen en volgende stekkertje doen. ik weet dus zo goed als zeker dat alles weer precies zo zit als eerst. Alle kabels van voeding waren los, schakelaar achterop PC van voeding stont ook op uit)
vervolgens ging ik mijn PC opstarten, en toen opende hij BIOS menu net als eerste keer opstarten.
dit heb ik via USB terug gezet naar hoe het stond, (had toen backup ding gemaakt)
vervolgens ging ik mijn PC gebruiken niks problemen gemerkt.
eerstvolgende keer dat ik mijn PC opstart gaat zo:
knop indrukken: +- 0.5 sec later geluidje(geen beep),
vervolgens heb ik 33 sec lang een zwart scherm (intussen gaat scherm op geen signaal beeld)
dan komt moederbord beeld tevoorschijn 5 sec daarna komt windows logoding en dan 2 sec daarna komt bureablad.
ik vraag mij af, waarom gaat hij eerst 33 seconde wachten voordat hij het moederbordscherm laat zien (dat met die draak zegmaar)
windows staat op mijn SSD geinstalleerd
ik zag in crystaldiskinfo wel deze optie staan is 30 seconden wachten.
of geld dit alleen voor het programma crystaldiskinfo of gaat dit over het opstarten van mijn hardeschijf en ssd.

als jullie meer info nodig hebben hoor ik het graag,
ik hoop dat iemand mij kan helpen want dit begint gewoon vervelend te worden zeker omdat dit eerst niet was...
Dit zit erin:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 189,69 | € 189,69 |
| 1 | MSI Z87-G45 Gaming | € 113,50 | € 113,50 |
| 1 | XFX R9 280X Double Dissipation | € 251,50 | € 251,50 |
| 1 | Toshiba DT01ABA200V, 2TB | € 74,19 | € 74,19 |
| 1 | Cooler Master HAF X | € 131,88 | € 131,88 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 35,40 | € 35,40 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9 | € 137,- | € 137,- |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 730W CM | € 85,94 | € 85,94 |
| 1 | Samsung 840 series Pro 256GB | € 163,40 | € 163,40 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.182,50 | |