Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 21:42
Beste Tweakers,

Van de zomer ga ik verhuizen naar Leiden en daarom ben ik opzoek naar een goede internet/tv-provider. Iemand ervaringen met providers in deze regio? Mijn vriendin kijkt voornamelijk TV en ik game graag of stream online films. Ik dacht zelf eerst aan Ziggo maar zie dat Tele2 of Telfort goedkoper is. Op internet lees ik echter dat Telfort niet aan te raden is, hoe zijn jullie ervaringen?

Zelf ben ik al wat topics aan het doorbladeren maar sommige hebben wel 200 pages..

gr. simon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:11
ziggo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
betekent dat, "Ziggo natuurlijk" of "Zucht... Ziggo... "?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, wat wil je?

DSL, kabel en glas (voorzover beschikbaar) hebben allerdrie verschillende voor- en nadelen.

Vervolgens is de vraag hoe belangrijk je upload vindt en vooral wat je van televisie vindt (kwaliteit? is het anno 2014 eigenlijk zinnig? etc?)

Uit die antwoorden komt al snel rollen wat beste provider *VOOR JOU* is :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Glasvezel valt af, dit is niet beschikbaar.
Upload vind ik niet zo heel belangrijk maar goede kwaliteit televisie is wel gewenst. Alhoewel ik zelf thuis nog geen digitale televisie heb (ons analoge signaal is vrij goed) lijkt dit mij wel beter. Denk dat ik dan bij Ziggo uitkom, of UPC. Meer smaken zijn er dan geloof ik niet in Leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Je kan kiezen uit Ziggo of UPC, het is 1 van de 2.

Volgens mij is alleen Ziggo actief in Leiden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-10 16:40
Ik woon zelf in Leiderdorp (dorp naast Leiden) en kan alleen maar zeggen dat we goede ervaringen hebben met Ziggo. Maar om er achter te komen of dit ook in jou wijk zo is zou ik het even navragen aan je toekomstige buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Simontjee schreef op zondag 18 mei 2014 @ 10:43:
Op internet lees ik echter dat Telfort niet aan te raden is, hoe zijn jullie ervaringen?
Ik (Leidenaar) heb jarenlang een Telfort internet abonnement gehad, en ben altijd zeer tevreden geweest over -met name- de service verlening (webcare).
Ik ben begin dit jaar overgestapt van Telfort naar Ziggo, omdat VDSL in een groot deel van Leiden niet beschikbaar is en ik de extra bandbreedte (bij Ziggo) op een gegeven moment zwaarder vond wegen.
Ik heb gedurende 1,5 jaar zowel bij Telfort als bij moeder bedrijf KPN geinformeerd of- en wanneer VDSL in Leiden (slechts een zeer klein deel van Leiden heeft wel VDSL dekking) beschikbaar komt, en van hun reacties wordt je 0,0 wijzer.

Let wel: dit geldt dus niet alleen voor Telfort, maar voor alle KPN internet providers.
Als je hoeveelheid bandbreedte belangrijk vind, dan zeker voor Ziggo gaan.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Simontjee schreef op zondag 18 mei 2014 @ 13:21:
Glasvezel valt af, dit is niet beschikbaar.
Upload vind ik niet zo heel belangrijk maar goede kwaliteit televisie is wel gewenst. Alhoewel ik zelf thuis nog geen digitale televisie heb (ons analoge signaal is vrij goed) lijkt dit mij wel beter. Denk dat ik dan bij Ziggo uitkom, of UPC. Meer smaken zijn er dan geloof ik niet in Leiden.
UPC heb je niet waar je Ziggo hebt. In Leiden heb je geen UPC, dat valt zoals gezegd af.

Verder: aub duidelijker zijn.

Wat versta je onder "goede kwaliteit televisie" :?

Nu heb je analoog. Dat betekent geen compression artefacts maar wel onvermijdelijk wat ruis en geen denderende kleurweergave. Digitale televisie geeft je veel betere kleur en elminieert ruis, maar doet dat ten koste van compression artefacts. HD heeft tov SD minder en kleinere artefacten, maar ze zijn er nog steeds. Bovendien is er kwestie van bitrates. Kabel doet 13-16Mbps HD, DSL vaak slechts de helft daarvan, Digitenne nog minder.

Wat zou je het liefst hebben? Wat vind je acceptabel?

Zoals je merkt willen genoeg mensen je helpen, maar we moeten de info echt uit je slepen. Het zou een stuk handiger zijn als je zelf uitgebreid en duidelij zou zijn zonder dat wij erom hoeven te vragen :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Ik wist niet dat er zoveel bij kwam kijken. Maar de ervaring leert dat mijn vriendin niet zo heel kritisch is. Als ik een film echt niet te kijken vind wat kwaliteit betreft vind zij het nog prima, maar ze geniet er natuurlijk wel van als het mooi is.
HD Tv is dan ook geen must maar het liefst wel digitaal, want aan die ruis kan ik mij in ieder geval erg storen.

De belangrijkste factor is het internet, en ik denk dat we daardoor sowieso bij Ziggo uitkomen aangezien ik niet blij wordt van max 16mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Ik zou een Ziggo alles-in-1 (Alles in 1 Basis 44,95 euro p/mnd) of TV + Internet pakket (Z1 vanaf 39,95 euro p/mnd) nemen. Snel internet (download vooral) en prima digitale tv streams in HD en SD. Ik zou partijen als Tele2 en Telfort afraden aangezien die tv streams een stuk lager in kwaliteit zijn als je een 3-1 of 2-1 pakket via ADSL afneemt. Telfort glasvezel is dan wel weer ok.

[ Voor 21% gewijzigd door funrider op 19-05-2014 12:33 ]

Pagina: 1