Een kennis van me wil graag een laptop aanschaffen voor onder andere normale kantoorapplicaties. Het gaat dus niet om een supersnel monster maar gewoon voor de normale word en excel dingen. Hij wil er tevens mee kunnen emailen en faxen.. dat soort dingen. Dus zal er een infrarood poort op moeten zitten neem ik aan. Hoe dat precies dan gaat weet ik ook niet. Is dat een infrarood modem ofzo?? Hiernaast heeft hij dan natuurlijk een mobiele telefoon nodig. Het liefst 1tje met triple-band aangezien hij ook wel eens in amerika komt en dan moet hij over kunnen schakelen op een andere band. (Kan hij hier dan nog wel emailen e.d.?) Weet iemand de perfecte combinatie voor dit soort bezigheden? Ow ja.. de laptop moet ook nog eens zo licht mogelijk zijn. Graag kijk ik uit naar jullie advies!
Verwijderd
Hoeveel geld veel hij er aan uit geven?
Voor eenvoudige applicaties kun je gerust een eenvoudige laptop kopen van b.v. Acer of de Toshiba Satellite 1710CDS kost 2699,- bij Megapool. Heeft 650Mhz, 12" scherm en 32MB.
Voor eenvoudige applicaties kun je gerust een eenvoudige laptop kopen van b.v. Acer of de Toshiba Satellite 1710CDS kost 2699,- bij Megapool. Heeft 650Mhz, 12" scherm en 32MB.
Geld speelt geen rol. Hij wil het gewoon goed voor elkaar hebben. Dus niet zoeken naar de goedkoopste oplossing maar de beste. En dan wel kijken naar waar ie voor gaat dienen uiteraard. Dus een 650 Mhz processor is in elk geval meer dan genoeg. 32 mb ram vind ik wat aan de krappe kant.
Verwijderd
Maxdata maakt ook hele goede notebooks. In (ik dacht PCM) is de Maxdata als beste uit de test gekomen (beter dan Toshiba).
Misschien is daarom de 350M van maxdata wel een goede keus. Cel 700Mhz, 64MB, 6GB, 13,3 TFT en modem. Kost 3799,- (in pricewatch)
Kijk anders ook een op kieskeurig.
http://www.kieskeurig.nl
Misschien is daarom de 350M van maxdata wel een goede keus. Cel 700Mhz, 64MB, 6GB, 13,3 TFT en modem. Kost 3799,- (in pricewatch)
Kijk anders ook een op kieskeurig.
http://www.kieskeurig.nl
Dat klinkt inderdaad al beter... is die modem dan analoog gewoon of hoe zit dat? Want moet dus wel via mobiel gaan aangezien hij veel op reis is en dan geen telefoonaansluiting heeft.
Verwijderd
De Maxdata 350M heeft een infrarood port die (mits je mobiel er een heeft) kunt gebruiken en anders kun je je mobiel met een kabeltje aan de 56K modem aansluiten (doe ik zelf ook bij mijn laptop en dat werkt goed).
ok dank je.. dan weet ik al heel wat meer. En weet je toevallig ook wat voor mobiel hij het best kan nemen. Prijs maakt ook weer niet veel uit... En als je een laptop hebt zonder een infrarood poort. Zijn die dan makkelijk in te bouwen?
Verwijderd
Waarom geen a-merk met onsite garantie.
Ik heb zelf een DELL Latitude (inspiron is voor thuisgebruik, maar Latitude series zijn de onderdelen minimaal 5 jaar op voorraad)
Daar zit een multibay in waar elke drive voor verkrijgbaar is, dus ook ZIP, LS, DVD, CDR, CDRW...
Ze hebben een extreem accurate IR poort, welke geen moeite heeft met groete afstanden, tov de toshiba's bijvoorbeeld.
Alle soorten PCMCIA kaarten verkrijgbaar, ook Wireless LAN en ISDN
Ik gebruik zelf een Nokia op deze laptop, maar heb ook hele goede ervaringen met de Timeport van Motorola (3-band).
www.____.nl
Ik heb zelf een DELL Latitude (inspiron is voor thuisgebruik, maar Latitude series zijn de onderdelen minimaal 5 jaar op voorraad)
Daar zit een multibay in waar elke drive voor verkrijgbaar is, dus ook ZIP, LS, DVD, CDR, CDRW...
Ze hebben een extreem accurate IR poort, welke geen moeite heeft met groete afstanden, tov de toshiba's bijvoorbeeld.
Alle soorten PCMCIA kaarten verkrijgbaar, ook Wireless LAN en ISDN
Ik gebruik zelf een Nokia op deze laptop, maar heb ook hele goede ervaringen met de Timeport van Motorola (3-band).
www.____.nl
mmmm dat klinkt inderdaad ook goed. En uitgaande van een zo licht mogelijke laptop. Wat is dan beter? Ook een dell? of toch 1 van maxdata of compaq? Of zit er zowieso weinig verschil tussen?
Verwijderd
Infrarood port later inbouwen is niet zo gemakkelijk. Maar de meeste laptops hebben er al een standaard.
Ik heb even nagedacht over het mobieltje en hier komen enkele modellen. Ze hebben allemaal een infrarood port, ingebouwde modem, en zijn tripple band:
Motorola Timeport 250 (WAP)
Motorola 7089
Siemens S40 (WAP)
Ericsson R520M (WAP + Bluetooth)
De Ericsson met Bluetooth is zeker een aanrader. Bluetooth is een nieuw draadloos communicatie middel.
Ik heb even nagedacht over het mobieltje en hier komen enkele modellen. Ze hebben allemaal een infrarood port, ingebouwde modem, en zijn tripple band:
Motorola Timeport 250 (WAP)
Motorola 7089
Siemens S40 (WAP)
Ericsson R520M (WAP + Bluetooth)
De Ericsson met Bluetooth is zeker een aanrader. Bluetooth is een nieuw draadloos communicatie middel.
De mobiele telefoon hoeft toch niet perse een ingebouwde modem te hebben? De laptop heeft die toch al en gebruikt toch alleen maar de mobiele telefoon om te communiceren? Of zie ik dat nu helemaal fout?
Verwijderd
Klopt! Maar alle 3 bands toestellen hebben een ingebouwde modem standaard.Op zondag 10 juni 2001 11:08 schreef Speedyrage het volgende:
De mobiele telefoon hoeft toch niet perse een ingebouwde modem te hebben? De laptop heeft die toch al en gebruikt toch alleen maar de mobiele telefoon om te communiceren? Of zie ik dat nu helemaal fout?
Ok.. toch goed begrepen dus
Ik weet in ieder geval heel wat meer. Echt heel erg bedankt voor de nuttige informatie. Daar kan ik wat mee!
Verwijderd
Een lichte laptop heeft als nadeel dat je cd-rom drive en a-drive extern zijn.Op zondag 10 juni 2001 10:56 schreef Speedyrage het volgende:
mmmm dat klinkt inderdaad ook goed. En uitgaande van een zo licht mogelijke laptop. Wat is dan beter? Ook een dell? of toch 1 van maxdata of compaq? Of zit er zowieso weinig verschil tussen?
Zoals bij b.v. zo'n Maxdata 100C P700, 64MB weegt 1,6 kg en kost zo''n 4700.
Ik vind het niet echt een aanrader zo'n licht laptop. Want je moet al je externe drives ook weer los meenemen
Nog effe een tip van mijn kant als hij tot aanschaf overgaat. Check effe het TFT-scherm in de winkel voordat je/hij 'm meeneemt naar huis (van verschillende invalshoeken bekijken) anders krijg je dit: [topic=158943] soort fratsen
20*350ZO45°
Verwijderd
Nee, je moet echt MAXDATA nemen die zijn echt de beste in laptops!! als je een MAXDATA koopt moet je hem bij FASTbit computers in brummen kopen die leveren die dingen! en je hebt hem dan binnen een paar dagen!!!
en alle types kunnen ze bestellen!!!
Greetz
Greetz
Ik geloof best dat MAXDATA goede laptops maakt, maar dat ze beter zijn dan DELL, Toshiba, Compaq of Sony geloof ik niet. (Link met test misschien? Want ik wil ook een nieuwe aanschaffen).Nee, je moet echt MAXDATA nemen die zijn echt de beste in laptops!!
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
Nee ik heb geen test ofzow
Ik vind het altijd maar zo
MAXDATA is de B&O onder de laptops!!
hehe ik spreek uit ervaring ik heb zelf een toshiba en een maat van me die heeft een maxdata en hij ziet er gewoon veeel beter uit en loopt veel stabieler en stiller! ook de infrarood werkt beter grotere afstanden enzo!!! en het is echt degelijk spul!! soort titanium noemen ze het!!!
Ik vind het altijd maar zo
MAXDATA is de B&O onder de laptops!!
hehe ik spreek uit ervaring ik heb zelf een toshiba en een maat van me die heeft een maxdata en hij ziet er gewoon veeel beter uit en loopt veel stabieler en stiller! ook de infrarood werkt beter grotere afstanden enzo!!! en het is echt degelijk spul!! soort titanium noemen ze het!!!
Verwijderd
Maxdata zijn inderdaad heel goed! Alleen waarom perse bij FASTbit. Je kunt ze net zo oed bij de Greef of Pc Vergelijk kopen. (zijn goedkoper en leveren ook binnen een paar dagen)Op zondag 10 juni 2001 11:50 schreef JadieJadie het volgende:
Nee, je moet echt MAXDATA nemen die zijn echt de beste in laptops!! als je een MAXDATA koopt moet je hem bij FASTbit computers in brummen kopen die leveren die dingen! en je hebt hem dan binnen een paar dagen!!!
Greetz
Doe 2 dingen niet:
1) Geen B-Merk (Maxdata, MyNote, etc.)
2) Koop GEEN Toshiba
Zelf ben ik verknocht aan IBM, ze zijn iets duurder maar hebben wel:
- Het beste keyboard
- Sterkste behuizing (dus geen Dell waar alles vanaf breekt)
- Perfecte LCD's. IBM hanteerd namelijk de regel dat er geen enkele defecte pixel op het scherm mag zitten bij de verkoop.
Veel andere bedrijven hebben die grens bij 3 pixels liggen.
1) Geen B-Merk (Maxdata, MyNote, etc.)
2) Koop GEEN Toshiba
Zelf ben ik verknocht aan IBM, ze zijn iets duurder maar hebben wel:
- Het beste keyboard
- Sterkste behuizing (dus geen Dell waar alles vanaf breekt)
- Perfecte LCD's. IBM hanteerd namelijk de regel dat er geen enkele defecte pixel op het scherm mag zitten bij de verkoop.
Veel andere bedrijven hebben die grens bij 3 pixels liggen.
Verwijderd
Het (
merk Maxdata zoals jij dat noemt heeft de zelfde regel er mogen geen dode pixels in het scherm zitten. Mocht dat wel zo zijn krijg je meteen een nieuwe.
Maxdata is GEEN b-merk!!!!! Het is een a-merk en ze worden gemaakt en ontworpen in Duitsland.
Maxdata is GEEN b-merk!!!!! Het is een a-merk en ze worden gemaakt en ontworpen in Duitsland.
Kijk ook eens naar Asus
Zien er goed uit, zelf geen ervaring mee, (heb een Toshiba, bevalt me ook prima)
Afrader: Topline.
Asus kan maybe interessant zijn, die hebben namelijk in vrijwel elk land wel een contactpunt voor laptops/garantieafhandeling.
Da's nog wel handig als je veel in buitenland zit
Zien er goed uit, zelf geen ervaring mee, (heb een Toshiba, bevalt me ook prima)
Afrader: Topline.
Asus kan maybe interessant zijn, die hebben namelijk in vrijwel elk land wel een contactpunt voor laptops/garantieafhandeling.
Da's nog wel handig als je veel in buitenland zit
Verwijderd
'k Heb zelf een MaxData laptop gekocht vorige week. Werd na een dag geleverd...
Tot zover ben ik er zeer tevreden over m'n nieuw speeltje. De laptop is zeer goed afgewerkt en is zeer stevig (was al een vereiste voor mij
).
Ter informatie: model is MaxData Pro 8100 IS
ps.: MaxData is een A-merk (enkel niet zo gekend als Dell en consoorten... die marketing-afdeling heeft nog veel werk)
Tot zover ben ik er zeer tevreden over m'n nieuw speeltje. De laptop is zeer goed afgewerkt en is zeer stevig (was al een vereiste voor mij
Ter informatie: model is MaxData Pro 8100 IS
ps.: MaxData is een A-merk (enkel niet zo gekend als Dell en consoorten... die marketing-afdeling heeft nog veel werk)
goede tip, al ben je daar rijkelijk laat mee. Denk dat de laptop inmiddels al weer overleden c.q. vervangen is.
Jezus wat een enorme (en nutteloze) kick
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
ouwe koe!
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()