Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerksnelheid LAN zeer laag

Pagina: 1
Acties:

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 16:41
Goedenavond.

Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van de Asrock ion 330Pro. Hierop draai ik XBMC (openelec Gotham) voor het afspelen van mijn films van een Synology ds209. Nou loop ik tegen het probleem aan dat ik een zeer lage netwerksnelheid haal. Als ik van mijn desktop een bestand probeer te schrijven op de Asrock dan gaat dat met ca. 100 kb per seconde. Dit is vanzelfsprekend veel te laag voor het afspelen van HD films.

Na alles geprobeerd te hebben ben ik er denk ik achter dat de Asrock een conflict heeft met de router. Dit is een Netgear wndr3700 geflashed met DD-wrt. Ik heb namelijk de Asrock bij iemand anders in het netwerk gehangen en daar werkt alles wel naar behoren.

Als ik mijn raspberry Pi op precies dezelfde manier koppel in het netwerk dan speelt alles zonder problemen, maar de Asrock wil niet. Mijn vermoeden is dat er een instelling op de router het netwerkverkeer verstoort.

Vanavond ben ik druk geweest met het terug plaatsen van de fabrieksfirmware van de Netgear, maar dat wil nog niet lukken. Wellicht is er iemand hier die een sugestie heeft wat ik zou kunnen instellen waardoor het netwerk op volle snelheid draait? Ik ben door mijn ideeen heen 8)7 .

Alvast bedankt!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Is het niet gewoon een autosensing probleem van je nic met de bekabeling/router ? Heb je je nic al eens op 100 full gezet ?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 18:12
KillerAce_NL schreef op zondag 18 mei 2014 @ 01:04:
Is het niet gewoon een autosensing probleem van je nic met de bekabeling/router ? Heb je je nic al eens op 100 full gezet ?
Doe dat maar niet ;)
De switch zal dan zijn kant op 100/half duplex instellen.
Ik denk dat je eens een andere kabel moet proberen. Als dat niet werkt is mogelijk de netwerkaart van je asrock defect.

If it ain't broken, tweak it!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hoeft ook niet de oplossing te zijn, maar als je dan ineens wel boven de 100kb komt, dan weet je dat er iig iets mis is met autosensing.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 18:12
Op deze manier forceer je juist een autosensing probleem.

If it ain't broken, tweak it!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

FatalError schreef op zondag 18 mei 2014 @ 14:43:
Op deze manier forceer je juist een autosensing probleem.
Als je 't beide kanten hetzelfde forceert, natuurlijk niet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:11

Eagle Creek

Breathing security

Moet je wel je switch als zodanig kunnen instellen en dat kunnen de meeste soho-switches niet.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• tescione
Autosensing? Waar stel je dat in op de pc als je alleen Openelec hebt draaien, Bios? Of bedoelen jullie op de router?

Een andere kabel heb ik al geprobeerd en dat maakt niks uit. Overigens de raspberry pi werkt op dezelfde kabel gewoon goed. De Asrock werkt wel in een ander netwerk, dus ik moet het echt zoeken in een instelling o.i.d.

Iemand nog een brilliant idee?

Verwijderd

Je kan op openelec iets van net-tools installeren en daarmee de instellignen van je NIC instellen.

Verwijderd

tescione schreef op zondag 18 mei 2014 @ 17:50:
Autosensing? Waar stel je dat in op de pc als je alleen Openelec hebt draaien, Bios? Of bedoelen jullie op de router?

Een andere kabel heb ik al geprobeerd en dat maakt niks uit. Overigens de raspberry pi werkt op dezelfde kabel gewoon goed. De Asrock werkt wel in een ander netwerk, dus ik moet het echt zoeken in een instelling o.i.d.

Iemand nog een brilliant idee?
Google is your buddy;
http://www.linuxscrew.com...on-nic-settings-in-linux/

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-11 13:33
Als je de asrock direct achter je pc hangt heb je dan hetzelfde probleem? (Zonder de router ertussen dus)

• tescione
Oke, bedankt voor je reactie. Ik ga daar deze week mee aan de slag. Ik zal dan Linux er even opzetten en bovengenoemde opties uitproberen.
Als je de asrock direct achter je pc hangt heb je dan hetzelfde probleem? (Zonder de router ertussen dus)
Ook dit ga ik dan even proberen.

Gisteren ook de firmware van mijn netgear teruggezet naar de originele firmware, maar dit had geen effect. De lampjes die ik zie knipperen op de lanpoort die knipperen ook echt langzamer dan ik gewend ben. Heel raar.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:42
nico-1 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 21:47:
:Y
Je zou eventueel er ook even een switch tussen kunnen zetten als dat qua bekabeling wat handiger uit komt. Zolang je maar niet meer via de router communiceert zou het goed moeten gaan.

iRacing Profiel

• tescione
Nou het was een hele bevalling maar het is gelukt!

Uiteindelijk bleek het een combinatie van 2 factoren. Allereerst bleek er toch echt een conflict tussen de netgear router en de Asrock te zijn. Deze combinatie heb ik met geen mogelijkheid aan de praat kunnen krijgen.

Na een succesvol testje met een geleende router heb ik dan maar een nieuwe router gehaald (Tp-link 4300). Bij de eerste test, viel ik bijna van mijn stoel aangezien deze ook dezelfde symptomen vertoonde. Maar na wat gerommel met Nethtool op de commandline heb ik autonegotiate uit kunnen krijgen van de NIC van de Asrock. Allereerst leek dit te werken maar de snelle verbinding bleek toch niet altijd tot stand te komen na een reboot.

Uiteindelijk heb ik toch maar eens goed de stekker van de kabel bekeken en het bleek dat deze een beetje beschadigd was. Na het gebruiken van een andere kabel heb ik geen problemen meer.

NB. Deze nieuwe kabel werkt nog steeds niet goed op de netgear. Blijkbaar zit daar toch een conflict die ik niet kan en ook niet meer wil oplossen. De Netgear gaat op marktplaats en ik kan eindelijk weer normaal door met Game of Thrones :).

Bedankt allemaal voor de input en het meedenken!

Topic mag dicht.
Pagina: 1