Freenas volume vol - kan geen bestanden verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-01 13:47
Hoi iedereen,

Ik heb al enige tijd FreeNAS draaien en ben sinds kort weer even gaan werken aan het thuisnetwerk voor onderhoud en verbeteringen. Tot vandaag draaide ik nog versie 8.X van FreeNAS en dit heb ik daarnet geupdate naar versie 9.2.1.5

Nu heb ik enkele volume's die volledig vol zouden moeten zijn, maar in werkelijkheid zijn ze dit eigenlijk niet.

Om een voorbeeld te geven:
  • Volume Films - Groote 3TB - Gebruik volgens Freenas 2.8TB - Werkelijk gebruik 2TB (windows share)
  • Volume Backup - Groote 600GB - Gebruikt volgens Freenas 600GB - Werkelijk gebruik 300GB
Ik kan dus momenteel geen nieuwe bestanden kopiëren het volume Backup want Freenas zegt dat deze vol is.

Nu heb ik echter alleen geen idee hoe ik dit probleem oplos, in de Windows verkenner zie ik geen speciale bestand meer staan (ook niet verborgen) en via de shell kom ik niet verder dan "ls" :P

Heeft hier iemand een idee hoe ik er voor kan zorgen dat Freenas de juiste waarden aangeeft en dat ik mijn volumes terug kan beschrijven?

Alvast bedankt

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:14
snapshots actief?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-01 21:39
Toevallig iets als een "Prullenbak" die geleegd moet worden?

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-01 13:47
Ik heb geen Snapshots ingesteld en de Prullenbak is reeds geledigd :)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Misschien als read only gemount door je update, waardoor je niks meer toe kunt voegen.