Opstarten / naar voorgrond brengen van een programma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-12-2023
Al een hele tijd zit ik met volgende probleemstelling.
Op welke wijzen kan ik dit best aanpakken ?

Op de client pc moet gecontroleerd worden of notepad al is opgestart. (mogelijks met cmd commando TASKLIST)
1) Indien notepad niet open staat zou ik dit programma automatisch willen opstarten (mogelijk ook via cmd commando START) en in de eerste regel iets weergeven "ok" .
2) Staat notepad al wel open dat moet dit programma naar de voorgrond komen en idem als in de eerste mogelijkheid weer "OK" worden weergegeven.

Is dit mogelijk via javascript of moet ik op elke client een afzonderlijk programma installeren welke ik via de server moet aanspreken en de nodige acties voor me uitvoert .

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nee dat kan niet via javascript. Gelukkig maar, het zou een veiligheidsrisico zijn als het wel zou kunnen! Via javascript een commando uitvoeren dat een download doet van een executable en dan die op de achtergrond starten. Het zou wel heel gemakkelijk zijn om een virus te krijgen via het internet.

Vroeger kon je via activeX een commando runnen, geen idee of je de beveiliging zo kan instellen zodat dat terug werkt. Alleen zit je dan aan IE gebonden.
Een andere optie zou misschien via een java applet/flash/silverlight applicatie zijn, maar ook dan ga je volgens mij tegen beveiligingen aanlopen.

Kan je iets pushen via een domain controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-06 15:49
Valt dit niet te bereiken met Powershell?

Alles kan, zolang het maar mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

JavaScript zou kunnen in een HTML Application (bestaat dat nog?) of een Windows 8 App. Ik weet alleen niet of een Windows 8 App genoeg rechten heeft om dat soort dingen te doen.

Gewoon lekker in Visual Studio met C# bouwen. Legio voorbeelden te vinden ook van mensen die iets soortgelijks proberen te bereiken.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:51
Meeste web apps die iets van de pc willen weten pakken er Java bij.
http://www.systemrequirementslab.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-12-2023
Ik had het programma eerder al geïnstalleerd om de mogelijkheden te bekijken. Het lijkt heel erg op command prompt. Ik vind wel de opties om een programma op te starten "Start process Notepad" maar niet om een reeds opgestart programma actief te maken.
Mogelijks moet het hiermee lukken, het lijkt uitgebreid te zijn en je kan het uitvoeren op remote systems in je domein.

Iemand ervaring met Powershell ?

[ Voor 54% gewijzigd door yasaka op 18-05-2014 21:56 ]

Pagina: 1