Toon posts:

Verbogen soldeerpunten achterkant moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi :)

Ik trok vandaag even een oud moederbord uit de kast voor een projectje en ik zag dat op de achterkant van het moederbord de uitstekende soldeerpuntjes verbogen waren. Als ik het me nog kan herinneren was het omdat ik de koeler erop had geprobeerd te drukken (Van die druk dinger als bij Intel stock koelers) terwijl het moederbord op een hard oppervlakte lag :$ . Nu voor ik het moederbord gebruik, is het nog veilig om het moederbord te gebruiken of kan ik beter de pinnetjes terugbuigen? Ze maken verder geen contact.

Alvast bedankt *O*

• TYZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01 15:09

TYZ

Als ze nog contact maken met de (bijbehorende!) printbanen, niet noemenswaardig loszitten en elkaar verder niet raken, dus geen kortsluiting kunnen veroorzaken dan zie ik niet zo'n bezwaar. Lijkt me juist riskanter om ze terug te gaan buigen, dan kan er van alles afbreken of losraken...

Alleen zou je wel even moeten nagaan of er geen andere (minder zichtbare) problemen zijn opgetreden, zoals onderbroken printbanen, enz...

Efficiency is intelligent laziness...

Verwijderd

Topicstarter
Ze maken geen verkeerde contacten aangezien ze allemaal dezelfde kant op zijn gebogen en ik zie geen barsten in het soldeer dus morgen gooi ik er effe een psu aan.
Ik meld wel terug of ie werkt.
Bedankt :)

• TYZ

TYZ

Ik ben benieuwd. Blijft altijd een klein beetje onvoorspelbaar, omdat je eventuele onzichtbare schade niet kunt zien. Maar ik denk niet dat je een grote plof hoeft te verwachten. :)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kan weinig mis mee als je hem gewoon plat op een tafel hebt gedrukt en ze onderling geen sluiting maken.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkte prima, heb er ook nog even wat stress testjes overheen gegooid.

• TYZ

TYZ

*Zucht van opluchting*
Krijgen Boudewijn en ik in ieder geval geen claims aan onze broek wegens misinformatie. :D

Blijkbaar kan dat spul toch aardig wat hebben, want ik heb ook meegemaakt dat splinternieuwe moederborden al aardig krom kunnen staan zodra je er een koeler op monteert. Heb nog nooit problemen met de werking gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Als videokaarten flink krom kunnen staan zal het me niks verbazen dat moederborden dat ook kunnen.
Ben bij m'n 2e moederbord zelfs een keer flink met een schroevendraaier overheen gegaan na dat ik een verkeerde schroef erin had gedraaid en 'm los probeerde te krikken (?) :$ op een koperbaan. Wel al een tijdje geleden natuurlijk.
PCB is sterk als een mofo, kreeg een oud ram stickje niet stuk zonder flink kracht te zetten...
Bedankt voor de hulp, kan ik verder met m'n casemod :)
Pagina: 1