MacOs 8 installatie

Pagina: 1
Acties:

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:15
Ik ga zo MacOs 8 installeren. Maarrr.... welke onderdelen uit het keuzemenu heb ik echt nodig en welke kan ik weglaten.
Het menu dat ik bedoel begint o.a. met
-MacOs Runtime for Java
-Persoonlijke webserver
-Quickdraw 3d
enzovoort.

Internet werkset kopieer vanaf het Planet Internet starterspakket!!! Wie helpt mij? :?

Verwijderd

alle 3 gewoon installeren.

En je hoeft niet "Planet Internet starters pakket" te installeren (vind ik altijd eng, volgens mij maakt dat pakket van je computer een rotzooi) gewoon control panels Internet, Remote Acces (Internet Toegang ofzo in Nederlands?) en TCP/IP instellen en Internetten maar.

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 14:10
Kan je MAC OS nu ook gewoon op een Pentium PC draaien?
Of ben ik nu gestoord?

Grtz

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:20

Beaves

Usque ad Finem

Of ben ik nu gestoord?
Je bent gestoord :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 14:10
TNX! :)

• poes
Soms hebben mensen meer dan één computer
Op zondag 10 juni 2001 11:51 schreef Smirnoff het volgende:
Of ben ik nu gestoord?

Grtz

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Kijk je kunt in principe alles installeren, aangezien een Mac toestaat dat je het gewoon weer uit kunt schakelen dmv het regelpaneel extensies.

Ook bij een standaard installatie wordt er teveel troep geinstalleerd, daar heb je geen Planet Internet starterspakketje voor nodig, altijd even bij extensies kijken wat je uit kunt schakelen, bijvoorbeeld printers die je niet hebt, en andere zaken die je niet gebruikt.

Experimenteer gerust een beetje met de instellingen van die extensies, wil hij niet meer opstarten (in het ergste geval) kun je altijd nog booten zonder extensies (ik geloof met shift ingedrukt).

Wat betreft het Planet starterspakket: dit is natuurlijk wel handig om IE5 te installeren, stukken beter dan IE4.x of Netscape die vanaf 8.x standaard werden meegeleverd.

iOS developer

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Wat voor een Mac is het?

iOS developer

• poes
Een PowerMacintosh 7100/80. Standaard met 8 mbintern. Daar heb ik 32mb bijgezet, dus nu 40mb. Momenteel draai ik MacOs 8, ik heb hier liggen MacOs 8.6 en 9. Die laatste twee willen niet!!!

Het is leuk om ermee te knoeien. :D

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Dan verwacht ik niet dat je er echt lekker mee kunt surfen, aangezien de nieuwste browsers te veel van zo'n systeem vragen om en de gegevens binnen te halen en de page te renderen (Apple multitaskt niet/nauwelijks).

Netscape 3 of Opera 5 zouden het beste draaien op die machine.

Overigens is het wel zo dat het systeem waar ik het mee geprobeerd heb (het zelfde systeem als jij hebt geloof ik, maar dan met 64 MB en ISDN) een apart proggie moest gebruiken voor de ISDN verbinding, en volgens mij was dat mede de oorzaak van het probleem.

Heb zelf een PowerBook 1400 gehad op 166 MHz, dat ging wel redelijk goed.

iOS developer

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
ik wil ook nog steeds zown soort Mac hebben voor thuis, om wat te spelen met OS8 of OS9, gewoon omdat ik Mac's heel stoer vind.

iemand enig idee waar ik zown ding 2e hands kan krijgen ? :)

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Nou je zou kunnen beginnen bij http://www.tweedehandsmac.nl natuurlijk ;) maar daar zitten naar mijn mening wat te veel mensen die te veel geld vragen voor een 2e hands computer (alleen interessant dus als je wilt verkopen).

Ik denk dat er in de Vondst ook nog wel aardig wat iMacjes te vinden zijn, maar het fijnste is om een Blauw/Witte G3 te kopen, die zijn niet zo duur meer maar wel snel en goed uit te breiden.

Verder hebben ze bij Mail-a-Mac ook wel leuke aanbiedingen voor oudere modellen.

iOS developer

• poes
biedt maar.....

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

deze is leuk voor mac http://www.yaromat.de/macos8/

• poes
Lachen zeg!!!! :D

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

tip: ga naar de extentiemanager en zet ALLES UIT

reboot, en kijk wat je mist. schakel dat in, en verder nix - damn wat wordt je systeem snel weer in1s :)

en probeer 1 dag te draaien zonder al die 'handige' utilities die al je CPU tijd opzuigen, vaak gebruik je ze amper (ik iig wel)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1