Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus RT-AC66U geen WAN

Pagina: 1
Acties:

• Sluipneger
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-10-2024
Goedenavond heren/dames,

Sinds kort ben ik klant bij XS4all. Bij mijn abonnement (50MB/s) kreeg ik een Fritz!Box 7360 geleverd. Dit is op zich een prima modem/router, echter ben ik niet tevreden over het wireless signaal.

Vandaag heb ik daarom een Asus RT-AC66U router gekocht als vervanger.

Wanneer ik deze aansluit valt mij op dat het WAN-lampje op de router niet gaat branden. Gisteren heb ik ditzelfde euvel gehad met een (oude) Linksys WRT-160N router. Moet dit lampje standaard gaan branden of pas als ik in de router de inloggegevens juist heb ik ingevuld (bijv. PPPOE)? XS4All geeft aan dat hier normaliter niets ingevuld hoeft te worden.

Vanaf het ISRA-punt zijn de blauw/rode draad verboden met een telefoonstekker (v/h oude type met 4 'staafjes'). Deze kabel gaat direct naar de router toe. Bij de Asus en Linksys krijg ik geen internetsignaal binnen, indien ik deze stekker in de Fritz!Box plug werkt het geheel prima.

Wat zie ik over het hoofd?

Verder valt mij op dat de Quick Start interface die automatisch opgestart wordt als je de router voor het eerst plaatst verschrikkelijk langzaam reageert. Zo moet je soms wel 10x de adresbalk herladen om een menu verder te komen.

Ik zie jullie reacties met belangstelling tegemoet.

Bvd,

Groet Pim

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:49
Ehhh? Je hebt een ADSL verbinding? De Asus RT-AC66U is geen ADSL modem...

Je moet de Asus achter je Fritzbox hangen.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

Danielson schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 20:12:
Ehhh? Je hebt een ADSL verbinding? De Asus RT-AC66U is geen ADSL modem...

Je moet de Asus achter je Fritzbox hangen.
FTFY. :+

Je probeert dus een telefoonkabel in een RJ45 poort te stoppen?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:49
Thx! 8)7

• Sluipneger
TommieW schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 20:13:
[...]

FTFY. :+

Je probeert dus een telefoonkabel in een RJ45 poort te stoppen?
Dank voor de snelle reacties. Er gaat een RJ11 (de smalle) achterin de router in de DSL-poort

Vanaf de router (LAN1) gaat een RJ45 naar bijv. computer.

Het Asus modem/router moet toch de Fritz!Box compleet kunnen vervangen ipv erachter hangen?

Het betreft een VDSL2 verbinding.

Gr Pim

EDIT: met m'n stomme kop ging ik er van uit dat de Asus modem/router in 1 was. Dat is dus overduidelijk niet het geval :P

Ik ga de router achter de Fritz hangen en laat het weten als het is gelukt.

[ Voor 20% gewijzigd door Sluipneger op 17-05-2014 20:32 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:33
Waarschijnlijk wil je de asus dan ook alleen als wireless access point configureren - een standaard setup binnen de webinterface van het apparaat. Doe je dat niet, dan krijg je dus twee routers in je netwerk, met twee DHCP servers actief, een goed recept voor problemen.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zet liever die Fritzbox in bridge mode.

• Sluipneger
Ik heb nu een internetverbinding door de Asus achter de Fritzbox te hangen. Wireless heb ik op de Fritzbox uitgezet om conflicten te voorkomen.
Wat is/zijn nu de beste opties om het geheel zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen? Ik wil graag dat al het (draadloos) verkeer door de Asus verzorgd wordt. De fritzbox moet puur puur en alleen een simpele modem functie hebben.

Zie de reacties met belangstellling tegemoet.

Bvd, Pim

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:33
Volgens mij is dat gewoon een standaard optie van de Asus: wireless access point spelen. Zo heb ik 'm hier in elk geval wel geconfigureerd staan.

Als ik het mij goed herinner: factory defaults reset en dan LAN-LAN aansluiten op een PC of laptop, PC even een vast IP adres geven als 192.168.1.10 of zo. Dan naar de webinterface van de Asus gaan en ergens aanvinken dat 'ie wireless access point moet spelen.

Daarna afkoppelen en een LAN-poort van de Asus aansluiten op een LAN-poort van de FritzBox.

En mocht je het niet op die manier willen doen:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
... zou ook gewoon moeten werken.

Echter ben je niet helemaal duidelijk in wat je nu wilt. Als je mijn aanwijzingen opvolgt, dan is de FritzBox nog steeds de baas in je netwerk: DHCP server en port forwarding en zo wordt allemaal gedaan door die FritzBox. Enkel het wireless netwerk wordt door de Asus geregeld (en daarnaast geeft 'ie je nog 3 extra LAN poorten voor andere vaste apparaten).

Je schrijft echter dat je de FritzBox puur en alleen een simpele modem functie mag hebben. Waarom? Wat is er mis met mijn voorgestelde systeem?

[ Voor 26% gewijzigd door vanaalten op 17-05-2014 23:42 ]

Pagina: 1