Searching for the path of the least resistance using an ohmmeter
Het is voor de hardware die word aangeschaft meestal niet van belang. Het heeft dan ook weinig zin om het er bij te zetten als het voor de PC niet uitmaakt. Verder zijn er genoeg mensen die nog een licentie hebben liggen of mensen die er niet voor gaan betalen.
Oké, ik dacht al zoiets. Als ik zelf een pc ga bouwen heb ik geen licentie thuis liggen, dus moet ik wel een nieuwe licentie kopen, want ik heb nu een laptop die hierna ook weer gebruikt gaat worden.
Bedankt!
Bedankt!
Daarnaast verschilt het ook per persoon hoe hij aan een licentie kom. Ik kreeg deze gratis via school, maar anderen betalen er graag gewoon de volledige prijs voor.
Tevent wilt ook niet iedereen een licentie meecalculeren bij aanschaf van de hardware: de levensduur van zo'n licentie is vele male langer dan de hardware zelf, of is voor meerdere systemen te gebruiken. En vergeet de (hier op Tweakers in vrij ruime mate aanwezig) gebruikers van Linux niet: veelal ook op legale wijze gratis te verkrijgen.
Tevent wilt ook niet iedereen een licentie meecalculeren bij aanschaf van de hardware: de levensduur van zo'n licentie is vele male langer dan de hardware zelf, of is voor meerdere systemen te gebruiken. En vergeet de (hier op Tweakers in vrij ruime mate aanwezig) gebruikers van Linux niet: veelal ook op legale wijze gratis te verkrijgen.
Veel mensen staan er helemaal niet bij stil als ze een wenslijstje maken. Het beste wat je kan doen is je budget - Windows.
Dus je budget is bijvoorbeeld 600 euro dan zeg je "game pc 520 euro"
Dus je budget is bijvoorbeeld 600 euro dan zeg je "game pc 520 euro"
Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Goed idee om een licentie gratis van school te krijgen. Ik zal dan ook eens kijken of ik zoiets kan regelen/krijgen, want dan kan het bespaarde geld ook weer gestoken worden in andere componenten. En anders zal ik inderdaad de prijs van Windows van het budget afhalen.
Bij mij was het echter gratis omdat ik op de hogeschool informatica studeerde, is dus niet voor iedereen
Je zou wel slim.nl of surfspot.nl kunnen proberen, met een aardige korting.
Ja oké, het probleem is dat ik nog niet op de universiteit zit. Dit duurt nog twee jaar (VWO4) :-) , maar bij ons op school hebben ze een stuk of 90 computers met windows staan, dus misschien hebben ze nog wel een code voor mij. We zullen zien als ik hem ga bestellen over een tijdje...
Ik denk dat je dat alleen maar gaat lukken als je héél goeie maatjes bent met een systeembeheerder. Ik heb net even gekeken, je hebt via slim.nl Windows 8.1 voor €21 per jaar als middelbaar scholier.
Ja, dat zag ik ook net, maar na 4 jaar kan je dus net zo goed een licentie voor 80€ kopen die meerdere jaren geldig is.
Pagina: 1