Vraag over nieuwe builds op dit forum

Pagina: 1
Acties:

• Sigm4tic
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-12-2025

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik kijk dagelijks op dit forum en zie veel nieuwe builds voorbij komen. Vaak kijk ik even in die topics omdat ik zelf in/voor de zomervakantie ook een Game pc wil bouwen en hier om advies zoek in andere topics, maar er is iets dat ik niet begrijp in die lijstjes in de posts, namelijk nergens staat in het lijstje Windows 8.1 of zoiets dergelijks. Hoort dit zo of wordt dit voor het gemak weggelaten, want het lijkt mij dat dit erbij moet worden gekocht als je geen Windows hebt liggen thuis.

Kan iemand dit nader verklaren?

M.v.g Yorick

Searching for the path of the least resistance using an ohmmeter

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is voor de hardware die word aangeschaft meestal niet van belang. Het heeft dan ook weinig zin om het er bij te zetten als het voor de PC niet uitmaakt. Verder zijn er genoeg mensen die nog een licentie hebben liggen of mensen die er niet voor gaan betalen.

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
Oké, ik dacht al zoiets. Als ik zelf een pc ga bouwen heb ik geen licentie thuis liggen, dus moet ik wel een nieuwe licentie kopen, want ik heb nu een laptop die hierna ook weer gebruikt gaat worden.

Bedankt!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:28
Daarnaast verschilt het ook per persoon hoe hij aan een licentie kom. Ik kreeg deze gratis via school, maar anderen betalen er graag gewoon de volledige prijs voor.
Tevent wilt ook niet iedereen een licentie meecalculeren bij aanschaf van de hardware: de levensduur van zo'n licentie is vele male langer dan de hardware zelf, of is voor meerdere systemen te gebruiken. En vergeet de (hier op Tweakers in vrij ruime mate aanwezig) gebruikers van Linux niet: veelal ook op legale wijze gratis te verkrijgen.

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Veel mensen staan er helemaal niet bij stil als ze een wenslijstje maken. Het beste wat je kan doen is je budget - Windows.
Dus je budget is bijvoorbeeld 600 euro dan zeg je "game pc 520 euro"

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
Goed idee om een licentie gratis van school te krijgen. Ik zal dan ook eens kijken of ik zoiets kan regelen/krijgen, want dan kan het bespaarde geld ook weer gestoken worden in andere componenten. En anders zal ik inderdaad de prijs van Windows van het budget afhalen.

• ShitHappens
Bij mij was het echter gratis omdat ik op de hogeschool informatica studeerde, is dus niet voor iedereen ;) Je zou wel slim.nl of surfspot.nl kunnen proberen, met een aardige korting.

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
Ja oké, het probleem is dat ik nog niet op de universiteit zit. Dit duurt nog twee jaar (VWO4) :-) , maar bij ons op school hebben ze een stuk of 90 computers met windows staan, dus misschien hebben ze nog wel een code voor mij. We zullen zien als ik hem ga bestellen over een tijdje...

• ShitHappens
Ik denk dat je dat alleen maar gaat lukken als je héél goeie maatjes bent met een systeembeheerder. Ik heb net even gekeken, je hebt via slim.nl Windows 8.1 voor €21 per jaar als middelbaar scholier.

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
Ja, dat zag ik ook net, maar na 4 jaar kan je dus net zo goed een licentie voor 80€ kopen die meerdere jaren geldig is.

Pagina: 1