Advies PSU + Geheugen + GPU voor upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Ashadorai
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-01 00:05
Hallo,

Ik ben op zoek naar wat advies voor mijn computer upgrade die ik eind volgende maand ga uitvoeren.

Ik heb het meeste al bij elkaar verzonnen, echter op een paar puntjes moet ik nog een keuze maken, vandaar mijn advies verzoek.

Het hoofdgedeelte van het systeem (+GPUs):
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO€ 179,99€ 179,99
1Asus GTX760-DC2OC-2GD5€ 204,35€ 204,35
1MSI GeForce GTX 760 Gaming€ 209,05€ 209,05
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 22,95€ 22,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 616,34

Hier komt nog een Intel Core i5 4690K bij (op dit moment nog niet beschikbaar in de Pricewatch)

Mijn eerste punt hier is dus de keuze tussen de GPUs, ik lees over beide voor en nadelen, en wisselende commentaren over welke beter zou zijn.

Dan de PSUs. Ik heb op dit moment een Corsair CX500, weet niet of deze de nieuwe componenten trekt. Dien ik een nieuwe aan te schaffen? en zo ja, welke van de onderstaande raden jullie aan:
#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Power L8 630W CM€ 74,94€ 74,94
1Corsair CX600M€ 59,95€ 59,95
1Seasonic M12II Evo 620W€ 66,-€ 66,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 200,89

Dan het geheugen.
Ik heb al een voorselectie gemaakt, de G.Skill en Corsair staan in de QVL (vraag is eigenlijk of het inderdaad het beste is om daaraan vast te houden) en de Kingston kwam ik op via de Kingston Memory Finder (gezocht op wat er bij het moederbord zou moeten passen) en ik vond dat deze ook visueel goed bij de rest van het systeem passen (al is dat natuurlijk niet de hoofdreden om een bepaalde set te kopen).
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A1866C9€ 77,52€ 77,52
1Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A1866C9R€ 78,90€ 78,90
1G.Skill Sniper F3-14900CL9D-8GBSR€ 69,-€ 69,-
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8€ 69,99€ 69,99
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/8€ 71,-€ 71,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 366,41

Verder heb ik al een case, SSD, HDD, DVD en Creative X-Fi Xtreme Audio die ik zal hergebruiken

Alvast bedankt voor het meedenken!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-02 14:19

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Gaat er in de toekomst een broadwell opkomen?

want misschien kan je wanneer he toch wil overclocken voor een z87 bord gaan bijvoorbeeld de msi g45 gaming bespaard je weer wat geld.

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-01 22:03
Wat ik altijd lastig vind bij het kiezen van een videokaart is de overvloed aan nagenoeg identieke modellen.
Wat ik daarom doe als ik er echt niet uit kom is een soort van multicriteria analyse maken.

Het is voor een ander namelijk erg lastig om vast te stellen wat jouw prioriteiten precies zijn en hoe die tegen elkaar opwegen. Beide kaartjes zullen hun werk ongetwijfeld gewoon prima doen, mocht er bekend zijn dat een bepaalde serie een defect heeft of slecht presteerd wordt er altijd wel aan de bel getrokken door de medetweakertjes hierzo, of komt t naar voren in een review.

Ga dus vooral voor jezelf na, aan de hand van reviews bijvoorbeeld wat je belangrijke wezenlijke verschillen vind.

Een opzetje van mogelijke beoordelingscriteria:

* welke aansluitingen heeft de kaart?
* welke powerconnectors en hoe zijn ze geplaatst?
* prijs
* energieverbruik (actief)
* energieverbruik (idle)
* temperatuur
* type koeling
* merk
* garantie
* meegeleverde extras?
* performance bij game x
* performance bij game y
* ondersteuning voor technologie x
* ondersteuning voor techniek y
* etc

Vergeet overigens niet dat die ene dB of dat kleine beetje meer energieverbruik eigenlijk echt niet heel erg relevant is voor een product. De meeste reviews hebben ondanks het streven naar identieke meetomstandigheden kleine fluctuaties. De extremen zijn, voor mij althans, de factoren waarop ik het meeste stuur.

• Ashadorai
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-01 00:05
Bedankt voor de tips, ik ga ermee aan de slag.

Overigens wil ik wel graag de optie vrijhouden om de processor eventueel met een paar jaar te upgraden indien nodig. Enerzijds de reden om voor een series 9 bord te gaan. Overigens staat het bord en de processor al vast, en was ik niet van plan ervan af te wijken :)

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:43
Ik snap de reacties hierboven niet helemaal.
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is het aller belangrijkste bij het aanbevelen van een GPU dat we weten wat ermee gaat gebeuren.

Idem voor de keuze voor de rest van je onderdelen. Loop even het CAA beleid door alsjeblieft.

Je plemt nu een zooi keuzes neer zonder te zeggen wat je er mee wilt gaan doen en waarom je die componenten gekozen hebt.

Waarom heb je bv. zo'n duur moederbord? Deze staat niet in verhouding tot de GPU (mocht het een game bak zijn). Gebruik je visual software (foto/video)? Is je budget zo rond dat van die andere twee kaarten (210)? Waarom wil je 1866 MHz geheugen?

Een 600W voeding is wat te veel van het goede. Zo'n 500 zou prima moeten zijn. Daarnaast moet je sowieso niet de CorsairxxxxM nemen, dat is een slechte serie.