Ik ben op dit moment aan het proberen om een query te maken die me de orders van 1 tabel samenvoegt met een producttabel waar ik het totaal per order wil hebben. Dit wil ik dan in een complete orderlijst laten zien om wat extra informatie te kunnen toevoegen/bewerken.
De verkoop tabel is als volgt opgebouwd:
De tabel waar de producten in staan is als volgt opgebouwd (niet relevante kolommen zijn weggelaten):
Zoals eerder gezegd wil ik de ordertotalen hebben in 1 query gesorteerd op so_number. Bij de verkoop tabel heb ik het id als autonummering gebruikt waarna ik ditzelfde nummer gebruik om de producten aan te geven per order.
Na wat zoeken ben ik bij onderstaande query uitgekomen echter moet ik daar een so_number ingeven en dan telt die me alles orders bij elkaar op.
Weet iemand misschien een oplossing hiervoor zodat ik een overzicht krijg van de totalen? Deze wil ik namelijk in een overzicht laten zien zodat we kunnen aangeven wat er betaalt is etc.
De verkoop tabel is als volgt opgebouwd:
code:
1
2
| tbl_Verkoop tbl_Verkoop.so_id (autonummering), tbl_Verkoop.so_number, tbl_Verkoop.so_invoice_date, tbl_Verkoop.so_customer, tbl_Verkoop.so_due_date, tbl_Verkoop.so_amount_recieved, tbl_Verkoop.so_date_recieved, tbl_Verkoop.so_comment_line, |
De tabel waar de producten in staan is als volgt opgebouwd (niet relevante kolommen zijn weggelaten):
code:
1
2
| tbl_Verkoop_product tbl_Verkoop_product.id (autonummering), tbl_Verkoop_product.so_id, tbl_Verkoop_product.so_part_number, tbl_Verkoop_product.so_qty_shipped, tbl_Verkoop_product.so_sales_price |
Zoals eerder gezegd wil ik de ordertotalen hebben in 1 query gesorteerd op so_number. Bij de verkoop tabel heb ik het id als autonummering gebruikt waarna ik ditzelfde nummer gebruik om de producten aan te geven per order.
Na wat zoeken ben ik bij onderstaande query uitgekomen echter moet ik daar een so_number ingeven en dan telt die me alles orders bij elkaar op.
code:
1
2
| SELECT tbl_Verkoop.so_id, tbl_Verkoop.so_number, tbl_Verkoop.so_invoice_date, tbl_Verkoop.so_customer, tbl_Verkoop.so_due_date, tbl_Verkoop.so_amount_recieved, tbl_Verkoop.so_date_recieved, tbl_Verkoop.so_comment_line, (SELECT Sum(tbl_Verkoop_product.so_qty_shipped * tbl_Verkoop_product.so_sales_price) FROM tbl_Verkoop_product where tbl_Verkoop_product.so_number = so_number) FROM tbl_Verkoop; |
Weet iemand misschien een oplossing hiervoor zodat ik een overzicht krijg van de totalen? Deze wil ik namelijk in een overzicht laten zien zodat we kunnen aangeven wat er betaalt is etc.
-Te huur