Toon posts:

Asus IMISR-VM moederbord hangt tijdens POST

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forummers,

Na een HELE lange tijd geen noemenswaardige computerproblemen te hebben, is de dag dan toch weer aangebroken dat ik jullie hulp nodig heb met een probleem.

Ik heb een moederbord (Asus IMISR-VM) bedoeld voor een intel mobile processor (Socket P). Volgens de beschrijving is dit mobo geschikt voor Penryn en Menom processoren. Ik heb er (nu) een Intel T4200 cpu opgezet (Penryn core, FSB van 800 MHz, 2MHz snelheid en 2MB cache) in combinatie met 2 stuks 512MB SOdimms met een snelheid van 667MHz.

Wanneer ik dit systeem inschakel dan krijg ik beeld (wit scherm met logo en typenummer van de fabrikant welke deze bordjes in hun systeem gebruikt) en daar houd het dan ook meteen mee op. Het systeem loopt vast. De CPU fan draait ook, en varieert ook in snelheid naarmate de CPU warmer bord.

Ik kan niet in de BIOS en ctrl-alt-del werkt ook niet. Wanneer je snel bent kun je het systeem na het zien van het witte scherm binnen een enkele seconde nog uitschakelen met de powerknop. Daarna moet de powerknop 10 seconden worden ingehouden om het systeem uit te schakelen.

Ik heb geprobeerd om het bord zo kaal mogelijk op te starten dus bord (+ cpu + mem) en voeding en dat aangesloten op een scherm. Ook heb ik een andere voeding geprobeerd. Het bord starten buiten de kast heeft ook geen zin. Ook het gebruiken van maar één SoDIMM lost het probleem niet op. Beide SoDIMM zijn hetzelfde dus het kan hooguit een compatibiliteit probleem zijn?

Zou dit aan de CPU of het geheugen kunnen liggen?

Ik heb overigens nog eenzelfde bord met hetzelfde probleem. Ik heb echter maar één T4200 CPU en 2 SoDIMMs liggen op dit moment.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2014 17:06 ]

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:36
Heb je al een cmos reset gedaan en heb je de laatste bios ?

Verwijderd

Topicstarter
Beste SpriTNL,

Ik heb al een CMOS reset gedaan (zowel jumpertje omgezet als batterijtje er uitgehaald) maar dit hielp niets. Kreeg ook geen melding bij het opstarten dat de BIOS opnieuw ingesteld moet worden, maar dat kan ook zijn omdat het systeem zover niet komt met opstarten.

BIOS update is lastig, het gaat hier om een OEM bord. Ik zou ook eigenlijk niet weten HOE ik hem zou moeten updaten als hij vast loopt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2014 17:09 ]

• Johan_007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-10-2025
Ik ben natuurlijk er laat met reageren maar vraag je toch.
Wat voor een merk harde schijf heb je eraan hangen, mijn bordje had dat met de wd schijf eraan hangen.