Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vervangende laptop

Pagina: 1
Acties:

• Stephan..
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-10 12:55
Deze week heb ik na wat research de Dell Inspiron 5537 via de Dell site aangeschaft voor 600 euro.
Na een week vol problemen en gezeik heb ik besloten om m'n geld terug te vragen bij Dell en een nieuwe zoektoch te starten voor een laptop.

Hoofdreden hiervan is de AMD Radeon HD 8670M. Nadat de drivers waren geïnstalleerd bleek dat de laptop niet meer uit slaapstand te krijgen was en ook niet normaal kon worden afgesloten. De Dell helpdesk is hiermee aan de slag gegaan en na de windows 8.1 drivers opnieuw geïnstalleerd te hebben bleek dit probleem verholpen te zijn.

Nu lukt het me alleen niet meer om games op te starten met de AMD Radeon videokaart, maar switcht die automatisch naar de Intel HD Graphics die uiteraard niet goed genoeg zijn. Zo heb ik met games een FPS van 3. AMD biedt met Catalyst Control Center :F een ongelofelijk slecht progamma om mijn grafische opties te regelen. Het is niet eens mogelijk om handmatig te switchen tussen de videokaarten, en ik ben inmiddels na een week vol gezeik wel klaar met AMD. Als deze videokaart niet werkt, had ik natuurlijk nooit deze laptop gekocht.

Korte samenvatting:
Ik ben opzoek naar een vergelijkbare laptop, liefst GEEN AMD videokaart (processors al helemaal niet), voor ongeveer hetzelfde budget van 600 euro. Persoonlijk heb ik op mijn desktop computers nooit problemen gehad met alle Nvidia Geforce kaarten _/-\o_
De laptop is voor school, maar af en toe speel ik ook graag een spel erop dus een externe videokaart is een pré.

Dell Inspiron 5537 specs:

Processor
De 4e generatie Intel® Core™ i5-4200U processor (3M cache, tot 2,6 GHz)

Besturingssysteem
Windows 8.1 (64bit) , Nederlands

Videokaart
2 GB DDR3 AMD Radeon™ HD 8670M grafische kaart

Geheugen
8 GB DIMM's (2) (2 x 4 GB), DDR3L, 1.600 MHz

Harde schijf
1 TB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf

Optisch station
8x slimline dvd+/-rw-station

Beeldscherm
39,6 cm (15,6 ") led-backlit beeldscherm met TrueLife en HD-resolutie (1.366 x 768)

Draadloze communicatie
Dell Wireless 7260 802.11ac/a/b/g/n dual-band (2 x 2) halve minikaart

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-11 13:43

thorgal21

Forum Noob

Kan je een week oude laptop niet beter naar de winkel terugbrengen in plaats van meteen een nieuwe te kopen?

• Stephan..
En een andere video kaart erin doen bedoel je?

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:59
Je zou kunnen kijken naar iets met een GT740 of GT750, maar iets vergelijkbaars ga je nooit vinden voor dit budget...

Gaat al sneller naar minimaal 700 euro, en dan is het meestal met minder ram, een kleine harddisk en geen AC wifi

• Stephan..
Een goed alternatief? Gaat al inderdaad wel richting de 700 euro.

pricewatch: Lenovo IdeaPad G500s-00731

Videokaart zit dan op de GT720 ( dus net eronder).

Ik ben ook meer het type gamer dat niet de nieuwste games speelt. Heb alleen geen ervaring met Lenovo

• nooberke
Voorkeursformaat is 15,6"?

Paar opties:
pricewatch: HP Pavilion 15-n215ed
Niet zo fan van de behuizing/scherm maar wel goede prijs/prestatie verhouding

pricewatch: Acer Aspire V3-772G-54208G50Mamm
17,3" Full-HD scherm en full-voltage cpu in plaats van ULV

pricewatch: Toshiba Satellite L50-A-1DF
Dikke cpu, maar niet zo fan van behuizing/scherm

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003VMH)
Full-HD scherm, full-voltage cpu, goede behuizing

Ik zou is naar die Lenovo's kijken, daar zijn meestal ook wel kortingsbonnen voor te vinden als je ze bij Lenovo zelf besteld

• Stephan..
Ja liever wel, aangezien de 17inch laptops toch wel lastig is mee naar college.

De opties die je geeft zijn zeer handig! Zeker die HP lijkt me een goede, ik ga ze even goed doorspitten.
Erg bedankt voor je alternatieven!

Verwijderd

Zou die HP even checken bij een MyCom bij jou in de buurt. Krijg je gelijk een idee van de bouwkwaliteit, het scherm en het toetsenbord.

• nooberke
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 15:36:
Zou die HP even checken bij een MyCom bij jou in de buurt. Krijg je gelijk een idee van de bouwkwaliteit, het scherm en het toetsenbord.
Eens...

Ik weet niet wat je gewend bent maar het toetsenbord/scherm van die HP is erg slecht mijn inziens, het is een behuizing die voor meerdere modellen van HP gebruikt is. Gewoon even een fysieke winkel induiken...

(En ik zou ook even onderzoek doen naar de koeling!)

• Stephan..
Ik ga ff langs de mycom zometeen, begreep al wel dat die wat compacter waren van HP.
Maar jullie ervaring niet zo positief dan? Koeling en dergelijke toch wel handig om te weten voor aanschaf :)

Verwijderd

Ik zou sowieso zeker die Lenovo overwegen want je krijgt voor 70 euro meer een naar verwachting degelijkere bouwkwaliteit, sowieso een goed toetsenbord een een 1080p FHD beeldscherm.
Pagina: 1