Deze week heb ik na wat research de Dell Inspiron 5537 via de Dell site aangeschaft voor 600 euro.
Na een week vol problemen en gezeik heb ik besloten om m'n geld terug te vragen bij Dell en een nieuwe zoektoch te starten voor een laptop.
Hoofdreden hiervan is de AMD Radeon HD 8670M. Nadat de drivers waren geïnstalleerd bleek dat de laptop niet meer uit slaapstand te krijgen was en ook niet normaal kon worden afgesloten. De Dell helpdesk is hiermee aan de slag gegaan en na de windows 8.1 drivers opnieuw geïnstalleerd te hebben bleek dit probleem verholpen te zijn.
Nu lukt het me alleen niet meer om games op te starten met de AMD Radeon videokaart, maar switcht die automatisch naar de Intel HD Graphics die uiteraard niet goed genoeg zijn. Zo heb ik met games een FPS van 3. AMD biedt met Catalyst Control Center
een ongelofelijk slecht progamma om mijn grafische opties te regelen. Het is niet eens mogelijk om handmatig te switchen tussen de videokaarten, en ik ben inmiddels na een week vol gezeik wel klaar met AMD. Als deze videokaart niet werkt, had ik natuurlijk nooit deze laptop gekocht.
Korte samenvatting:
Ik ben opzoek naar een vergelijkbare laptop, liefst GEEN AMD videokaart (processors al helemaal niet), voor ongeveer hetzelfde budget van 600 euro. Persoonlijk heb ik op mijn desktop computers nooit problemen gehad met alle Nvidia Geforce kaarten
De laptop is voor school, maar af en toe speel ik ook graag een spel erop dus een externe videokaart is een pré.
Dell Inspiron 5537 specs:
Processor
De 4e generatie Intel® Core™ i5-4200U processor (3M cache, tot 2,6 GHz)
Besturingssysteem
Windows 8.1 (64bit) , Nederlands
Videokaart
2 GB DDR3 AMD Radeon™ HD 8670M grafische kaart
Geheugen
8 GB DIMM's (2) (2 x 4 GB), DDR3L, 1.600 MHz
Harde schijf
1 TB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optisch station
8x slimline dvd+/-rw-station
Beeldscherm
39,6 cm (15,6 ") led-backlit beeldscherm met TrueLife en HD-resolutie (1.366 x 768)
Draadloze communicatie
Dell Wireless 7260 802.11ac/a/b/g/n dual-band (2 x 2) halve minikaart
Na een week vol problemen en gezeik heb ik besloten om m'n geld terug te vragen bij Dell en een nieuwe zoektoch te starten voor een laptop.
Hoofdreden hiervan is de AMD Radeon HD 8670M. Nadat de drivers waren geïnstalleerd bleek dat de laptop niet meer uit slaapstand te krijgen was en ook niet normaal kon worden afgesloten. De Dell helpdesk is hiermee aan de slag gegaan en na de windows 8.1 drivers opnieuw geïnstalleerd te hebben bleek dit probleem verholpen te zijn.
Nu lukt het me alleen niet meer om games op te starten met de AMD Radeon videokaart, maar switcht die automatisch naar de Intel HD Graphics die uiteraard niet goed genoeg zijn. Zo heb ik met games een FPS van 3. AMD biedt met Catalyst Control Center
Korte samenvatting:
Ik ben opzoek naar een vergelijkbare laptop, liefst GEEN AMD videokaart (processors al helemaal niet), voor ongeveer hetzelfde budget van 600 euro. Persoonlijk heb ik op mijn desktop computers nooit problemen gehad met alle Nvidia Geforce kaarten
De laptop is voor school, maar af en toe speel ik ook graag een spel erop dus een externe videokaart is een pré.
Dell Inspiron 5537 specs:
Processor
De 4e generatie Intel® Core™ i5-4200U processor (3M cache, tot 2,6 GHz)
Besturingssysteem
Windows 8.1 (64bit) , Nederlands
Videokaart
2 GB DDR3 AMD Radeon™ HD 8670M grafische kaart
Geheugen
8 GB DIMM's (2) (2 x 4 GB), DDR3L, 1.600 MHz
Harde schijf
1 TB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optisch station
8x slimline dvd+/-rw-station
Beeldscherm
39,6 cm (15,6 ") led-backlit beeldscherm met TrueLife en HD-resolutie (1.366 x 768)
Draadloze communicatie
Dell Wireless 7260 802.11ac/a/b/g/n dual-band (2 x 2) halve minikaart