Toon posts:

WD10EAVS Bad Sectors?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.

Ik heb een aantal mappen op mijn 2e partitie staan (d:) die met het openen de pc doen vastlopen.
Nu heb ik met tuneup utilities de disk scan gedaan en die geeft idd een aantal bad sectors aan.

Als ik dan een repair doe start de pc opnieuw op en draait het programma.
Maar na 5 min is deze op 16% en na 8 uur nog steeds op 16% :(

Kan het zijn dat dit niet te maken is :?

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Prut tools proberen de sector te lezen en eventueel zo data te redden... Maar zodra zo'n slechte sector komt om te lezen, sluit de schijf de communicatie af en gaat er op focussen om die sector te lezen... Meestal lukt dat toch niet en eindig je dus met een lange vasthanger.

Om de sectoren op een juiste manier te remappen, is het dat deze sectoren beschreven worden en dan foutief bevonden, waarna de schijf ze remapped naar reserve sectoren...

Hoe is dit het beste te doen?
Een volledige format van de schijf.

Maar voordat je verder gaat met prut programma's zoals disk tune blabla...
SMART waardes... Stel ze veilig en laat ze hier even zien.

of in het volgende topic Check je SMART

[ Voor 53% gewijzigd door Swordlord op 17-05-2014 14:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Swordlord schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 14:52:
Prut tools proberen de sector te lezen en eventueel zo data te redden... Maar zodra zo'n slechte sector komt om te lezen, sluit de schijf de communicatie af en gaat er op focussen om die sector te lezen... Meestal lukt dat toch niet en eindig je dus met een lange vasthanger.

Om de sectoren op een juiste manier te remappen, is het dat deze sectoren beschreven worden en dan foutief bevonden, waarna de schijf ze remapped naar reserve sectoren...

Hoe is dit het beste te doen?
Een volledige format van de schijf.

Maar voordat je verder gaat met prut programma's zoals disk tune blabla...
SMART waardes... Stel ze veilig en laat ze hier even zien.

of in het volgende topic Check je SMART
Ik heb de smart check gedaan.
Dit is het resultaat
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2po9li8.jpg

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Alles backuppen en een lange format doen, nie quick format. Dan in de gaten houden of het getal niet oploopt.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:28

alm

Ik zou de data backuppen en als je nog garantie hebt de schijf aanmelden voor RMA. Wellicht ook nog even wissen als dat lukt... Deze is gedoemd te gaan mislukken en kun je beter niet meer gebruiken.