Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyrius
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-08 17:12
Ik heb voor een vriend een nieuw systeem gebouwd wat na voltooiing niet werkt. Ik heb alles weer uit elkaar gehaald, opnieuw opgebouwd en extra gelet dat alle pluggen goed zijn aangesloten. Maar nog steeds geeft het geen kik.

Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn die het betreffende mobo hebben (Gigabyte GA-Z87-HD3) en of er een ledje op het mobo aanwezig is dat aangeeft of het wel stroom ontvangt? Ik kan de PSU op het moment niet testen met een paperclip, maar mijn vermoeden is dus dat het mobo of de PSU (Corsair RM750) naar de kl*te is.

Of zijn er misschien nog andere methoden waarmee ik kan vaststellen wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09-2024
Thyrius schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 14:21:
Ik heb voor een vriend een nieuw systeem gebouwd wat na voltooiing niet werkt. Ik heb alles weer uit elkaar gehaald, opnieuw opgebouwd en extra gelet dat alle pluggen goed zijn aangesloten. Maar nog steeds geeft het geen kik.

Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn die het betreffende mobo hebben (Gigabyte GA-Z87-HD3) en of er een ledje op het mobo aanwezig is dat aangeeft of het wel stroom ontvangt? Ik kan de PSU op het moment niet testen met een paperclip, maar mijn vermoeden is dus dat het mobo of de PSU (Corsair RM750) naar de kl*te is.

Of zijn er misschien nog andere methoden waarmee ik kan vaststellen wat het probleem kan zijn?
Waarom kan je niet testen met een paperclip? die heeft iedereen wel eentje liggen. Anders kan je niet testen of je voeding wel stroom geeft. Ook kan je nog testen door een led op de 5 volt lijn te duwen, maar die heb je dan wss ook niet liggen.
Misschien een domme vraag, maar heb je de schakelaar aan de achterkant van je voeding wel aanstaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen LED aanwezig die stroom indiceert.
Ipv paperclip zou ik een stuk koper/stroomdraad gebruiken ivm veiligheid.
Heb je misschien nog een andere voeding liggen die je kan testen als je de voeding niet aan wil zetten met een "dummy"?