Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zenbook - voegt touchscreen veel toe?

Pagina: 1
Acties:

• Arno24
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 19:29
Beste Tweakers,

Na een aantal jaar gebruik te hebben gemaakt van mijn laptop ben ik toe aan een nieuwe. Zelf gaat mijn voorkeur uit naar een Asus Zenbook vanwege het design. Ik zal het voornamelijk gaan gebruiken voor school en eventueel onderweg als ik in het weekend terug naar huis ga. Ik heb ongeveer rond de €1200 er voor over maar een aantal euro's meer is ook geen probleem. Verder zou ik graag een beeldscherm rond de 13,3" willen met een resolutie van 1920 x 1080 en er moet ook een ssd in zitten.

Nu heb ik de volgende 2 laptops gezien die mij wel wat lijken:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Zenbook UX31A-C4037H€ 1.099,-€ 1.099,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.099,-

en de
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Zenbook Touch UX302LA-C4041H€ 1.167,05€ 1.167,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.167,05

Het verschil in prijs is een kleine €68 en daarvoor krijg je bij de UX302LA een touchscreen en een extra usb-poort er voor terug. Is de touchscreen een grote toegevoegde waarde voor een laptop? ik heb namelijk niet het gevoel dat ik het nu mis en om €68 voor een extra usb te betalen lijkt me ook wat veel.

Verwijderd

Zelf vind ik het niet een groot succes om met de vingers op een laptop scherm te zitten. Het kan leuk zijn als je veel in de Windows 8 Metro interface gaat zitten werken en eventueel bepaalde games gaat spelen die gemaakt zijn voor touch. Het is niet heel veel duurder en als beide een glimmend scherm hebben dan kan touch wel aardig zijn lijkt me.

Ik zie nu dat het twee verschillende types zijn. Misschien moet je even de reviews van beide types lezen? Het verschil tussen de i7 en de i5 is niet heel groot, maar wel aanwezig dus als je touch toch niet gaat gebruiken kun je beter een wat snellere processor hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2014 16:40 ]

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:37
Je zou ook eens naar deze laptop van Lenovo moeten kijken, de Yoga 2 Pro. Deze variant heb je voor €1.115, heeft een prachtig 3200*1800 IPS touchscreen, dezelfde Intel Core i5 4200U en 8GB ram in plaats van 4GB en een toetsenbord met achtergrondverlichting. Hij mist wel 802.11ac en heeft maar 2 USB poorten, maar hij is lichter, dunner en je kan hem omklappen en als tablet gebruiken.

Hij is trouwens sinds een paar dagen afgeprijsd van €1299 naar die €1115, dat verklaart ook waarom die zo goede specs heeft :)

[ Voor 13% gewijzigd door Balance op 17-05-2014 16:44 ]