Extern bureablad als uitzondering toevoegen in Firewall

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armand4u
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07-2022
Beste tweakers,

Waar ik tegenaanloop:
Ik wil mijn Windows 7 machine met extern bureaublad benaderen. Zonder de Windows firewall aan gaat dat uiteraard prima. Met de Firewall aan niet.
In de Windows Firewall kun je programma's of Windows onderdelen toegang geven. Echter in het scherm waar een lijst met Windows onderdelen staat zou volgens alle handleidingen en how-to's het onderdeel "extern bureaublad"of "remote desktop" moeten staan.
Die staat er bij mij niet tussen en dus krijg ik het niet voor elkaar om dit op een nette manier toe te voegen.
Ik zie gevoelsmatig iets heel basics over het hoofd maar ik kom er niet uit. kortom: Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 14:22
Manueel de poort tcp/3389 toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Er bestaan 'Well-Known Ports', 'Regitered Ports' en 'Dynamic Ports'. Well-Known ports is poort 0 t/m poort 1023, registered ports is poort 1024 t/m 49151 en Dynamic ports is poort 49151 t/m 65535.

Poort 3389 is een registered port die wordt gebruikt voor terminal services (RDP) van Microsoft. Poort 3389 zoals hierboven aangegeven zou moeten werken dus. Ik open poorten meestal via netsh:

netsh advfirewall firewall add rule name="RDP Port 3389" dir=in action=allow protocol=TCP localport=3389

Run bovenstaande commando in een elevated prompt :)