[android/chrome] StreamOne player werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Link naar de video
alle video's

Omschrijving van het probleem
Sinds kort werkt onder Chrome op Android het afspelen van video's niet meer. Bij het klikken op de play-knop in het midden of linksonder, gebeurt niets. Andere clickables zoals het selecteren van de resolutie of de full-screen knop werken wel

Besturingssysteem
Android 4.4.2

Browser
Chrome for Android nieuwste versie

Geïnstalleerde plugins
Geen

Flash of HTML5
HTML5

Wat heb je al geprobeerd om het te verhelpen?
Resolutie aanpassen of full screen activeren heeft geen effect
Andere browser (dolphin; ook webkit) heeft hetzelfde probleem
Andere browser (firefox) werkt wel maar gebruikt niet de StreamOne player
Ook ander android device biedt geen soelaas

Bla bla bla...

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:36
Hmm ik kan het niet reproduceren op mijn nexus 5. We hebben laatst wel de videoplayer geüpdate, maar dat had betrekking tot de methode van het serveren van prerolls.

Ik krijg nu geen preroll voorgeschoteld, dat zou het kunnen zijn

• Elfjes
  • Niet online
Ah daar lijkt het wel door te komen. Ondanks dat ik een bannerfree abonnement heb, wil de player verbinding maken met een adserver. Deze heb ik normaal via een hostsfile geblokkeerd, maar het opzetten van de verbinding naar een adserver is wel nodig om de video te kunnen starten

Zou het gefikst kunnen worden dat er geen verbinding met een adserver gemaakt wordt voor abonnementhouders? En zo nee, kan iemand mij de naam van de betreffende afserveren geven zodat ik die kan whitelisten?

Bla bla bla...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ben je wel ingelogged? Als je ingelogged bent dan zou de player ueberhaupt geen requests moeten doen naar een adserver indien je abonnee bent.

Er zijn verschillende domains gemoeid met het serveren van ads voor video, ik zie o.a. s0.2mdn.net, pagead2.googlesyndication.com, pubads.g.doubleclick.net, bs.serving-sys.com en ds.serving-sys.com voorbij komen. Dat zijn overigens domains die op veel sites voor advertising gebruikt worden.

Intentionally left blank

• Elfjes
  • Niet online
Ik ben ingelogd en heb banners uitgeschakeld in mijn voorkeuren. Voor de zekerheid custom css ook uitgeschakeld, maar dat heeft geen effect.

Als ik die 5 servers whitelist in mijn adblocker werken de video's, anders niet. Daar lijkt het dus wel door te komen.

Bla bla bla...

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hmm, dat lijkt me dan een bug. De player zou in dat geval helemaal niets met adservers moeten doen...

Intentionally left blank

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik zie inderdaad dat de HTML5 player een request doet naar http://s0.2mdn.net/instream/html5/ima3.js zelfs als we niet opgeven dat er prerolls geladen moeten worden.

Intentionally left blank

• Elfjes
  • Niet online
ah kijk :)

Ik zou het fijn vinden als jullie dat kunnen fiksen

Bla bla bla...

• dal673
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-11 13:42
Ik heb precies hetzelfde probleem als user Elfjes op mijn Nexus 5.
Video's afspelen met de Stream One HTML videospeler op Chrome voor Android werkt niet.

Ik ben ingelogd op de website en ik gebruik ook het blokkeren van Ads via min Hosts file via de Android app AdFree (van BigTinCan.com) (met Root).

Is het mogelijk dit op te lossen?
Alvast bedankt!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zelfde als anderen.

Geen abbo overigens maar ook geen adblocker, maar ik denk wel dat er iets niet mijn hosts bestand staat wat er niet standaard in staat. Maar dat heb ik zelf niet veranderd en geen zin om het uit te zoeken. :p

[ Voor 84% gewijzigd door -The_Mask- op 28-05-2014 16:36 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-11 23:27

KrazyJay

dal673 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 04:35:
Ik heb precies hetzelfde probleem als user Elfjes op mijn Nexus 5.
Video's afspelen met de Stream One HTML videospeler op Chrome voor Android werkt niet.

Ik ben ingelogd op de website en ik gebruik ook het blokkeren van Ads via min Hosts file via de Android app AdFree (van BigTinCan.com) (met Root).

Is het mogelijk dit op te lossen?
Alvast bedankt!
Is daar geen bannervrij abonnement voor nodig? :o

Of krijg jij je brood ook gratis mee van de bakker?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

We gaan adblocking uiteraard niet facilliteren. Voor abonnees nemen we de moeite om te zorgen dat ze geen ad-related content geserveerd krijgen en maakt het ons sec gezien dus niet zoveel uit dat ze ook nog een adblocker draaien.

Uiteraard is adblocking wel een internet-brede issue. Er zijn duizenden sites zoals de onze die ook afhankelijk zijn van advertentieinkomsten voor hun voortbestaan. Over de jaren hebben wij onze inkomsten onder andere door het toenemende gebruik van adblockers al gestaag zien dalen. Gelukkig hebben wij naast advertentieinkomsten ook nog andere bronnen van verdiensten, zonder dat was Tweakers nu niet geweest wat het nu (nog) is...

Intentionally left blank

• dal673
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-11 13:42
Ik snap het punt en wil daarom zeker een My.Tweakers.net Bannervrij abonnement nemen.
Ik ben dit weekeinde echter niet thuis en heb geen mogelijkheid om met iDeal te betalen (geen Random Reader).
Daarom heb ik al enkele keren middels Minitix proberen te betalen (via Docdata), maar krijg na het invullen van het verificatie wachtwoord een foutpagina ("verbinding met het betaalmenu is verbroken").
Hierna blijft de betaalstatus van de bestelling van het abonnement bij Tweakers op "niet voldaan" staan.

Ik heb het met zowel Chrome, IE11 als Firefox geprobeerd.
En ik ben uiteraard geregistreerd bij Minitix.

Weet iemand een oplossing?

• Pieterbvo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-04-2018
Ik heb een abonnement en gebruik een adblocker, en bij mij werken video's ook niet op mijn nexus 5.

Graag zie ik dit dan ook gefixt worden.

• DaanJordaan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11 22:36
Same

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

KICK
ik heb al een enorme tijd hetzelfde probleem met chrome op mijn HTC one X op 4.2.2

Met de standaard android browser werkt het wel gewoon trouwens.

Is het inmiddels al bekend waar dit aan ligt ?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Gebruik je een adblocker?

Intentionally left blank

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:12
Ik zit nog altijd met hetzelfde probleem, zover ik weet gebruik ik geen ad block op m'n telefoon. Heb chrome zelfs toegestaan om pop ups niet te blokkeren. Ik gebruik een LG G2 met custom rom

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:23
Is dit onderhand opgelost?

Ik gebruik Adaway op m'n android 4.4.4 telefoon en daardoor starten de video's op tweakers.net niet.

Nou wil ik best een betaald abo nemen maar dan moet het daarna wel gewoon werken.

Ik ga adway echt niet uitzetten.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:00

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Wat moet Tweakers oplossen dan? dat video's niet werken als je de boel blokkeert lijkt mij niet een probleem van Tweakers.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Als je een abonnement hebt en ingelogd bent dan worden er ook geen ad-resources ingeladen. Met een abonnement zou het gebruik van een adblocker dus ook geen invloed meer mogen hebben op de werking van de videoplayer.

Intentionally left blank

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:23
crisp schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:43:
Als je een abonnement hebt en ingelogd bent dan worden er ook geen ad-resources ingeladen. Met een abonnement zou het gebruik van een adblocker dus ook geen invloed meer mogen hebben op de werking van de videoplayer.
Zoals je zegt werkt het ook, de video's doen het nu, erg fijn!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Outlandos schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:49:
[...]

Zoals je zegt werkt het ook, de video's doen het nu weer, erg fijn!
*O*

Intentionally left blank

• pkleingu2
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-10 17:47
Video op de tweakers site zijn nog steeds een ramp.
Meestal werken ze helemaal niet.
Soms hangen ze halverwege maar afkijken lukt helemaal niet meer.

• Azbest
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-11 20:49
Misschien is deze reactie hier niet gewenst, maar wil bij deze laten weten dat Pale Moon (26.3.0) op Linux ook problemen geeft. Zie enkel een grijs blok (alle addons uitgeschakeld).

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Azbest schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:15:
Misschien is deze reactie hier niet gewenst, maar wil bij deze laten weten dat Pale Moon (26.3.0) op Linux ook problemen geeft. Zie enkel een grijs blok (alle addons uitgeschakeld).
Waarschijnlijk mis je dan h264 support?

Intentionally left blank

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Azbest schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:15:
Van hun website zelf:
Some HTML5 videos do not work!

Beginning with version 26.2.0, Pale Moon uses GStreamer 1.x (0.10 is no longer used in release builds). If some HTML5 videos are not playing, ensure that you have the GStreamer1-good-plugins and gst-libav installed on your system.
Well, there's your problem. ;) Je moet wel even de juiste gstreamer-1.0 packages hebben.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Azbest
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-11 20:49
Youtube doet het goed in HTML5 en volgens html5test.com mis ik alleen H265 en MPEG4 ondersteuning. Ik heb zowel de oude als nieuwe gstreamer versie geïnstalleerd, zojuist ook maar even in Firefox getest, zelfde probleem.

Gebruik Nvidia drivers.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Aangezien we de laatste tijd eigenlijk geen klachten meer krijgen ga ik er van uit dat eea nu gewoon wel (weer) goed werkt. Anders horen we het graag in de vorm van een nieuw topic :)

Intentionally left blank

Pagina: 1