Luidsprekers Aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Frank Mintjes
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-09-2022
Beste Tweakers,

Ik heb thuis 2 KRK RP5 digitale boxen verbonden met een kabel die aan de ene kant 2 XLR heeft en aan de andere kant een 3,5mm plug. Deze heb ik zo direct op mijn computer aangesloten.

Daarnaast heb ik nog 2 analoge boxen op een pioneer versterker (die niet meer zo top werkt, ik ga waarschijnlijk een nieuwe kopen, iemand tips?) en die via een rood witte jack kabel op mijn tablet. Deze werken dus apart van de computer en zijn ook de andere kant op gericht.

Nu heb ik laatst 2 nieuwe analoge boxen gekregen en die zou ik ook graag willen aansluiten. Nu kan dit gemakkelijk op de versterker aansluiten, maar ik wil het liefst dat het hele systeem met elkaar kan werken en er bijvoorbeeld 2/3 inputs kunnen zijn (3,5mm) die dit hele systeem kunnen bedienen (dus alle 6 boxen).

Ik had zelf het idee om misschien de KRK boxen via een andere aansluiting aan te sluiten (beter geluid?), maar ik ben zelf echt een leek op het gebied van audio. Dus ik zou jullie heel vriendelijke willen vragen of iemand hier misschien verstand van heeft en mij zou kunnen helpen.

Alvast heel erg bedankt!

Frank

• Frank Mintjes
Ik was nog vergeten te melden. Dat ik waarschijnlijk een tweedehands versterker koop en mijn budget niet echt hoger ligt dan €100.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:00

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Wat is er precies digitaal aan die KRK luidsprekers? Volgens mij zijn dat toch gewoon standaard actieve monitortjes?

Wat je zou kunnen doen is een schakelaar voor lijnsignaal of een klein mengpaneeltje tussen je PC en die speakertjes aan kunnen sluiten, en je mengpaneel erbij kunnen hangen. Of je koopt een voorversterker met twee lijnuitgangen en een eindversterkertje voor die andere luidsprekers.

[ Voor 55% gewijzigd door mentalmadnizz op 18-05-2014 00:50 ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 20:50

mr.paaJ

generatie cmd+z

Zoek een versterker met twee paar luidspreker aansluitingen en een pre-out, dan kun je daar de KRK's op aansluiten en reageren ze ook op het volume van de versterker.

[ Voor 16% gewijzigd door mr.paaJ op 18-05-2014 10:03 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:35
Wat is eigenlijk je uiteindelijke doel? Wil je surround sound creëren, of is het plan meerde stereo sets in meerdere kamers te verspreiden, of wil je in een kamer al je speakers stereo aan sturen? Zodra daar wat meer duidelijkheid over is kan ik je misschien wat advies geven!

• Frank Mintjes
Hee Tweakers,

Heel erg bedankt voor jullie reactie tot nu toe. Ik weet nu wel wat meer over wat de mogelijkheden zijn. Ik ga op zoek naar een nieuwe versterker want deze is aan het eind van zijn tijd gekomen.

Wat mijn bedoeling is dat ik een hoekbureau heb waar ik met de hoek mee 4 boxen op heb staan. Daarvan zijn 2 de KRK´s die actief zijn (dat bedoelde ik met digitaal, typfoutje) en twee passieve boxen. Het bureau staat de kamer in gericht waardoor de andere kant op gericht ook 2 passieve boxen staan.

Nu is mijn bedoeling dat de krk's ook mee kunnen doen als ik een plaat draai zodat ik niet alleen het geluid van rechts hoor en de kamer in gericht zegmaar. En dat dus ook de andere 4 boxen mee kunnen doen als ik muziek van mijn computer speel op de krk's.

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is!

Alvast heel erg bedankt!

Frank

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:35
Je heb dus nu als ik het goed begrijp 3 sets of speakers die je tegelijk in een kamer wilt gebruiken? Persoonlijk zou ik daar nooit voor kiezen, de krk's zijn monitor speakers, waarbij de sweetspot relatief dichtbij de speaker zit. Ideaal om dus idd naast je beeldscherm te hebben staan. Ik weet niet uit wat voor soort speakers de andere sets bestaan?

Het at random toevoegen van luidsprekers om zo beter dekking/spreiding van het geluid te hebben lijkt me niet wenselijk. Je krijgt misschien betere spreiding maar je kwaliteit gaat omlaag. Persoonlijk zou ik zeggen als je alleen maar stereo wilt verkoop alles wat je hebt, en koop een speaker set die je hele ruimte kan vullen. .

Nu in de praktijk. Kies er bijvoorbeeld voor om de Krk's rechtstreeks aan je pc te laten hangen, voor als je zelf achter de pc zit. Koop een versterker met bijvoorbeeld airplay ( zo kies je redelijk snel/eenvoudig je output source ) en hang deze aan 2 vloerstaander als bijvoorbeeld deze pricewatch: Boston Acoustics A 360 (Zwart) (dit is een random voorbeeld ga naar winkels en koop wat je mooi vind klinken) Dit gebruik je dan als je gewoon in de kamer muziek wilt luisteren of eventueel naast de tv. En je laat de KRK's dan gewoon uit. Beide speakers hebben hun eigen sterke punten daar maak je dan ook gebruik van.

Dit is puur advies wat ik zou doen en in 90% van de gevallen het beste gaat werken. Ik ken jou huis niet en het type speakers maar je zal naar alle waarschijnlijkheid zo in beide gevallen gewoon een helder,strakker geluidsbeeld hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door invoil op 21-05-2014 11:43 ]

Pagina: 1