Hallo allemaal,
Waarom
Mijn PC begint alweer oud te worden, alles draait niet meer even soepel zoals eerst dus is het tijd geworden om te upgraden. Ook met het oog op mijn Oculus DK2 die er aan komt wil ik mijn pc weer meer future proof maken.
Wat doe ik met mijn pc
Ik zal met mijn pc voornamelijk gamen (de laatste games) en werken met de Unreal Engine 4. Een beetje photoshop ben ik niet vies van en zo nu en dan zal ik screen capture software draaien om gameplay beelden op te nemen en (simpel) te bewerken (dit zijn geen gigantisch lange filmpjes). Het zal ook nodig zijn om games op een hoge framerate te kunnen spelen voor de Oculus Rift DK2 voor een goede ervaring.
Budget
Omdat ik mijn huidige videokaart voor nu nog wil behouden is het maximum 650 euro indien het het waard is voor wat ik wil, kan ik wel hoger gaan. Ik wil wel in de toekomst een sterke videokaart kopen maar dat wil ik nu nog even afhouden. Voor een toekomstige videokaart heb ik 500-600 euro in mijn budget maar dat wil ik liever nog even niet uitgeven.
Huidige bak
Nieuwe componenten
Motivatie nieuwe componenten
Ik heb de meeste onderdelen overgenomen van de BBG van mei. De CPU koeler is een voorkeur aangezien ik goede ervaringen heb met Scythe Mugen koelers.Verder heb ik ook een nieuwe voeding gekozen omdat ik met de componenten die ik vervang een nieuwe pc maak (met een oude videokaart) en daarvoor een voeding anders tekort kom. Verder heb ik geen overclock ervaring en zal ik dit ook niet gaan doen.
Optionele videokaart
Motivatie optionele videokaart
Ik heb zelf betere ervaringen met Nvidia kaarten dus wil ik weer een Nvidia kaart, de 780ti lijkt mij de beste keus omdat het een flinke krachtpatser is.
Vragen die ik heb bij de lijst
- Is het systeem met de nieuwe componenten sterk genoeg om goed te doen wat ik wil?
- Zou ik i.p.v. 8gb geheugen er beter 16gb in kunnen zetten?
- Videokaart al wel kopen of afwachten op nieuwe serie van Nvidia?
Waarom
Mijn PC begint alweer oud te worden, alles draait niet meer even soepel zoals eerst dus is het tijd geworden om te upgraden. Ook met het oog op mijn Oculus DK2 die er aan komt wil ik mijn pc weer meer future proof maken.
Wat doe ik met mijn pc
Ik zal met mijn pc voornamelijk gamen (de laatste games) en werken met de Unreal Engine 4. Een beetje photoshop ben ik niet vies van en zo nu en dan zal ik screen capture software draaien om gameplay beelden op te nemen en (simpel) te bewerken (dit zijn geen gigantisch lange filmpjes). Het zal ook nodig zijn om games op een hoge framerate te kunnen spelen voor de Oculus Rift DK2 voor een goede ervaring.
Budget
Omdat ik mijn huidige videokaart voor nu nog wil behouden is het maximum 650 euro indien het het waard is voor wat ik wil, kan ik wel hoger gaan. Ik wil wel in de toekomst een sterke videokaart kopen maar dat wil ik nu nog even afhouden. Voor een toekomstige videokaart heb ik 500-600 euro in mijn budget maar dat wil ik liever nog even niet uitgeven.
Huidige bak
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 930 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Intel Desktop Board DX58SO | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master CM 690 II | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ DDR3 PC3-10666 Intel i7 Triple Channel | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair RM650 | € 92,- | € 92,- |
| 1 | Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2K5 80GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 92,- | |
Nieuwe componenten
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 179,99 | € 179,99 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 70,95 | € 70,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 35,40 | € 35,40 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 63,- | € 63,- |
| 1 | Cooler Master VS V650S | € 75,05 | € 75,05 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 92,- | € 92,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 516,39 | |
Motivatie nieuwe componenten
Ik heb de meeste onderdelen overgenomen van de BBG van mei. De CPU koeler is een voorkeur aangezien ik goede ervaringen heb met Scythe Mugen koelers.Verder heb ik ook een nieuwe voeding gekozen omdat ik met de componenten die ik vervang een nieuwe pc maak (met een oude videokaart) en daarvoor een voeding anders tekort kom. Verder heb ik geen overclock ervaring en zal ik dit ook niet gaan doen.
Optionele videokaart
| 1 | MSI GeForce GTX 780 Ti Gaming 3GB | € 594,90 | € 594,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 594,90 | |
Motivatie optionele videokaart
Ik heb zelf betere ervaringen met Nvidia kaarten dus wil ik weer een Nvidia kaart, de 780ti lijkt mij de beste keus omdat het een flinke krachtpatser is.
Vragen die ik heb bij de lijst
- Is het systeem met de nieuwe componenten sterk genoeg om goed te doen wat ik wil?
- Zou ik i.p.v. 8gb geheugen er beter 16gb in kunnen zetten?
- Videokaart al wel kopen of afwachten op nieuwe serie van Nvidia?