Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
We weten allemaal dat standalone dvd duplicatoren vrij duur zijn in aanschaf.

Ik zoek daarom naar alternatieven. Tweede handse dvd duplicatoren zijn zeldzaam, dit is dus geen optie. Mijn idee is om een goedkoper optie te overwegen, namelijk het gebruiken van een computer (die we allemaal wel hebben) met daarin veel drivebays, of een laptop om daaraan externe dvd-branders aan te koppelen.

Een externe dvd-brander heb je al voor 30,-.

Mag ik om jullie mening vragen? Zou je het aanraden of zou je voor een standalone apparaat gaan (met 5 branders).

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SalimRMAF schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 01:33:
We weten allemaal dat standalone dvd duplicatoren vrij duur zijn in aanschaf.
Aannames...
Ik zoek daarom naar alternatieven. Tweede handse dvd duplicatoren zijn zeldzaam, dit is dus geen optie. Mijn idee is om een goedkoper optie te overwegen, namelijk het gebruiken van een computer (die we allemaal wel hebben)
Ga je weer. En wat doet het er toe wat 'we allemaal' hebben? Het gaat toch om jouw situatie?
met daarin veel drivebays, of een laptop om daaraan externe dvd-branders aan te koppelen.

Een externe dvd-brander heb je al voor 30,-.

Mag ik om jullie mening vragen? Zou je het aanraden of zou je voor een standalone apparaat gaan (met 5 branders).
Mijn mening is dat het zonde is om zo'n ding te kopen. Ik brand nooit wat. Maar volgens mij vraag je naar onze mening als we in jouw situatie zouden zitten, maar die beschrijf je niet. Wat is het doel? Massaproductie? Of een enkele keer een batch van 20 DVD's?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Je hebt gelijk, ik heb het niet goed uitgelegd.

Nou het is meer voor een stichting dat wel eens een opdracht binnenkrijgt van andere stichtingen om DVD's te branden. Denk dan aan 40 dvd's per maand. Er is vrij weinig budget. 300€ voor een duplicator is er i.i.g. niet.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
40 DVD's kan je ook met 1 persoon en 1 brander in een maand branden... Zelfs als het branden per DVD 30 minuten kost kan je met een paar dagen gewoon al je DVD'tjes gebrand hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Oh dan zou ik inderdaad, als je een tower-pc tot je beschikking hebt, daar een stapeltje branders inbouwen. Je moet dan wel nog even software hebben die meerdere branders tegelijk aanstuurt.

Check ook eBay even, daar staan best betaalbare oplossingen tussen: Linkje

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Zo'n controller + een paar drives is natuurlijk prima te doen, en niet eens heel duur.
Dan zou je in principe met 5 of 6 target drives en 1 source drive, een controller en een PSU al aan de slag kunnen. Kost je misschien 150 euro in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, zaken die elders op GoT besproken worden horen daar. DVD's en branders zijn opslagtechnologie. Daarvoor hebben we... Opslagtechnologie 8)7

Move OH -> OT

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1