Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lichte werknotebook

Pagina: 1
Acties:

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-11 20:10
Mijn vriendin zoekt een lichte maar kwalitatief goede notebook

Eisen:

* Full HD
* Goed toetsenbord (denk Asus N56, N550 en Thinkpad-toetsenborden)
* 15"
* num pad
* liefst niet zwaarder dan 2,3kg
* geen trackpoint.
* degelijkheid, moet lang mee gaan (haar oude laptop is driekwart decennium oud)
* €600-950
* beetje overpowered maakt niet uit want hij moet zo lang mogelijk mee
* relatief zuinig met batterij

Ik heb haar zelf een Thinkpad S540 or E540 (iets zwaarder)aangeraden, maar ze wil geen trackpoint omdat het lelijk is. :/

Mijn Asus N56 vind ze erg prettig qua scherm en toetsenbord, maar is wel veel te zwaar. Als iets afgeslankter alternatief heb ik deze Asus R510LD gevonden. Is dat wat? Ik vind hem zelf nogal aan de zware kant, maar de Zenbooks zijn meteen weer een stuk duurder, en bovendien niet heel veel lichter. En het lijkt me zo dat deze laptop meer plastic in de afwerking heeft dan de Zenbooks en N-serie notebooks.

Ze heeft zelf voorkeur voor Asus en Samsung, maar ik denk dat ze bij de Thinkpad S540 beter af is, of heb ik dat mis?

[ Voor 15% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 17-05-2014 01:24 ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
pricewatch: HP ProBook 640 G1 (H5G68EA)
Deze heeft een trackpoint die minder opvalt (en redelijk licht is met goede cpu en ssd, en probook is wel een degelijke lijn laptops)

pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii
Deze heeft geen trackpoint en is ook vrij licht en heeft een erg goed scherm. Bovendien is dit model van prima kwaliteit (zeker in vergelijking met de andere Acer modellen die Acer een overwegend slechte naam hebben bezorgd), er zit een aardige cpu in en een goede gpu (die eigenlijk alleen nuttig is als je gaat gamen). Ik raad aan om er nog een (mSATA) ssd in te zetten: pricewatch: Crucial M500 mSata 240GB