Mini Cooper S 2004 of Mini One 2007?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupac
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-07 21:44
Hallo

Ik zit momenteel een auto te zoeken samen met mijn zusje, uiteindelijk zijn wij gekomen bij een Mini Cooper.
Nou heb ik een paar Mini Coopers gevonden

1. Mini Cooper S 2004 168pk Leer, xenon, stoelverwarming, eco, navi en nog veel meer opties
2. Mini One 2007 nieuwe uitvoering van binnen, maar zonder bovengenoemde opties.

Beide rond de 80.000km met NAP en rond dezelfde prijs, maar ik denk natuurlijk ook aan een mogelijke verkoop toekomst.

Optie 1 is natuurlijk een luxe, maar krijg ik hier spijt van later bij verkoop?

Wij hebben op dit moment een Opel Corsa 2002 automaat die Maandag opgehaald wordt, we rijden er niet dagelijks mee en in 1.5 jaar tijd hebben wij 9000km gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Geen van beide, wat een stomme stuiter skelters zijn dat zeg.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:59
warhamstr schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 00:55:
Geen van beide, wat een stomme stuiter skelters zijn dat zeg.
+1, heb je al eens in een mini cooper gereden? Ze zien er wel leuk uit, maar man man man. Rijden echt waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 19:18

Sick Nick

Drop the top!

Als je al voor de mini ga, neem dan in ieder geval de cooper s. Die normale one is best wel traag en als je dan ook nog eens een kale versie neemt is het helemaal alsof je een leaseauto-die-net-niet-in-je-budget-past-dus-dan-maar-zonder-opties hebt gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupac
Dersan schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 00:57:
[...]

+1, heb je al eens in een mini cooper gereden? Ze zien er wel leuk uit, maar man man man. Rijden echt waardeloos.
Dinsdag ga ik langs een dealer om een proefrit te maken met een Mini, misschien dat ik mijn keuze dan verander 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Ws niet. De eigenschappen die ik noem maken het wel heel leuke autootjes. Al heb ik persoonlijk liever iets dat deint en graag lame rechtuit rijd.

Als ik voor jouw genoemde keus stond ging ik zeker voor de 'S'. Heb beide types gereden en vind de One een beetje de 'wil wel maar kan net niet' uitvoering. De 'S' is een luxe aangeklede kart, en dat is soms erg leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511904

De laatste paar maanden heb ik erg veel Mini's bekeken en de staat is vaak matig. Er rijden toch veel vrouwen in die weinig gevoel hebben hoe je een auto goed houdt. Ik ben auto's tegengekomen met een volledige onderhoudshistorie die gewoon compleet afgeragd aanvoelden.

Mini One zou ik per definitie laten staan, te weinig vermogen en te weinig uitrusting. Blijven de Cooper en de Cooper S over waarbij een Cooper S van elk bouwjaar goed is en een Cooper na de facelift van 2006 ivm met de zwakke versnellingsbak van de eerdere jaren. De Cooper is natuurlijk een stuk bereikbaarder vanwege de andere motor.

Verder rijden ze echt heerlijk :)

Edit: ja ik ben dus ook op zoek en twijfel dus tussen de Cooper en Cooper S ;)

Edit 2:
Op de één of andere manier weten mensen dit niet maar voor bijvoorbeeld modeljaar 2006-2010 zijn er vijf verschillende benzine motoren geleverd. Terwijl de meeste mensen denken dat het er maar twee zijn en dat One en Cooper alleen een verschil in uitrusting betekend.

One 55kW = 75pk
One = 95pk
Cooper = 120pk
Cooper S = 175pk
Cooper S John Cooper Works = 211pk

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 511904 op 17-05-2014 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:52

Soggy

vroemmmm

Kwaliteit is zwaar onder de maat en ze kennen behoorlijk wat problemen. Ik zou je adviseren je hier eerst eens bied in te lezen. Het uiterlijk moet je van houden, maar ik wil er niet in gezien worden (ik ben dan ook licht bevooroordeeld; na 20 jaar echte mini's te hebben gereden moet ik niets hebben van deze rip-off).

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07 21:58
Ik heb zelf een mini cooper business line (2010-2014) in de lease gehad. Overigens met een 122pk motor, @Fastmat er zijn dus nog meer motoren in de cooper te vinden. Uit mijn hoofd is er een 116pk, 120pk en 122pk versie in de cooper gelepeld.

De mini rijd echt als een kart, als je daarvan houdt dan rijd het echt heerlijk. Voor mij was het een heerlijke bak, zelfs met160km per dag rijden. Ergonomisch niet altijd handig, maar je krijgt er wel een grappig interieur voor terug.

Overigens heb ik in die vier jaar ongeveer 4x motorische problemen gehad, heb hem zelfs vervroegd in mogen leveren omdat de leasema hem niet meer wilde maken (motor lag echt aan bonken). Motorisch lees je best aardig wat over problemen, vooral met de cooper s.

[edit] Check http://www.newminiclub.nl/forum/ voor enorm veel info.

[ Voor 4% gewijzigd door BenJoep op 17-05-2014 10:28 ]

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:59
Een collega vertelde mij van een bekend probleem met de motoren van een Mini dat niet standaard opgelost is. Volgens mij gaat het om het volgende: http://www.law360.com/art...ngine-defect-class-action

Misschien iets om rekening mee te houden.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
De nieuwe mini's zijn tegenwoordig BMW en dat is gewoon degelijkheid. Het kost wat en dan heb je ook wat. Mijn broer heeft een mini mini uit 2011 en dat ding rijd heerlijk. Zit nog lekker power in, zoals hier wordt vertelt rijd als een kart. Er is echt niets mis mee met die dingen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupac
Bedankt voor de reacties!
Ik kom inderdaad heel wat klachten tegen over de Mini. Ik wacht het dinsdag even af en in de tussentijd zoek ik nog even verder naar andere auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
ShittyNL schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 10:42:
De nieuwe mini's zijn tegenwoordig BMW en dat is gewoon degelijkheid. Het kost wat en dan heb je ook wat. Mijn broer heeft een mini mini uit 2011 en dat ding rijd heerlijk. Zit nog lekker power in, zoals hier wordt vertelt rijd als een kart. Er is echt niets mis mee met die dingen.
In een New Mini kom je echt niets tegen van BMW hoor. Volgens mij is er bij elke denkbare fabrikant gewinkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
warhamstr schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 11:11:
[...]

In een New Mini kom je echt niets tegen van BMW hoor. Volgens mij is er bij elke denkbare fabrikant gewinkeld.
Motor is zelfs van PSA.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511904

BenJoep schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 11:43:
[...]

Motor is zelfs van PSA.. :)
Was wel degelijk een samenwerking met BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:42
De full monty Mini Cooper S JCW GP a.u.b. :)

http://www.autoscout24.nl...aspx?id=228762913&asrc=st|s,sr

45.000 euro :o

Persoonlijk zou ik voor een BMW 1 serie gaat met sportpakketje en een fijne motor. De Mini heeft volgens mij weinig van BMW, alleen de prijs is des BMW ;)

YouTube: Mini Paceman JCW vs BMW M135i - autocar.co.uk
Welke van de 2 zou je kiezen? :P

[ Voor 100% gewijzigd door glnk op 17-05-2014 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupac
glnk schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 11:56:
De full monty Mini Cooper S JCW GP a.u.b. :)

http://www.autoscout24.nl...aspx?id=228762913&asrc=st|s,sr

45.000 euro :o

Persoonlijk zou ik voor een BMW 1 serie gaat met sportpakketje en een fijne motor. De Mini heeft volgens mij weinig van BMW, alleen de prijs is des BMW ;)

YouTube: Mini Paceman JCW vs BMW M135i - autocar.co.uk
Welke van de 2 zou je kiezen? :P
Mijn vader heeft al een BMW 118d en ik rijd daar af en toe in O-)
VW Polo 2010+ zien er ook wel leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 14:38

Denko

|{ing Øf ßlitz

Mijn vriendin heeft de one 95pk als leaseauto. Rij er vaak in. En kan zonder twijfel zeggen; slechtste auto waar ik ooit in gezeten, geld absoluut niet waard. Super plastic afwerking, weinig vermogen, dat kart achtige rijdt vreselijk zodra je boven de 50km/h rijdt (heeft dat ding geen adaptive power steering of zo?)

Al een paar keer problemen mee gehad(lekkende versnellingsbak, olieschraapveren kapot, begon die opeens olie te zuipen), verbruik is slecht (1 op 12 is geen uitzondering).

Om samen te vatten; het is een gratis auto, met tankpas, en alsnog rijden we meer in mijn auto. Droevig

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
Nu had ik de afgelopen maand als voorloopauto een Polo (2010+ variant), maar dat is echt een verschrikkelijke auto. Hierbij had ik wel last van mijn rug na 160km per dag te rijden. En als je dan toch een Polo neemt, dan svp niet een bluemotion. Poe-poe wat kost dat een moeite om die auto een beetje vooruit te krijgen. Het was volgens mij wel een bluemotion easyline/trendline, misschien dat de highline beter zit (andere stoelen).

Overigens vond ik het interieur van de Mini echt 10x beter aanvoelen dan dat van de Polo..

We maken het Tupac wel moeilijk met zijn allen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-07 12:52
Mijn buurvrouw heeft zo'n ding en ik kan beamen dat ze nogal wat gebreken hebben.

's morgens vroeg hoor ik haar altijd starten met een gigantisch gierend geluid. Ze start hem waarschijnlijk te lang en trekt de startmotor mee. Verder kraakt de bak af en toe en koppelt hij zo te zien niet zo soepel. En dat zijn allen de dingen die ik kan zien en of horen vanuit het keukenraam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
BenJoep schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 14:05:
Nu had ik de afgelopen maand als voorloopauto een Polo (2010+ variant), maar dat is echt een verschrikkelijke auto.
Breek me de bek niet open. Ik heb ook wel eens een Polo BM gereden als auto van de zaak. Wat een vreselijke dingen zijn dat. Die 1.2 liter 3 cylinder naaimachine is niet vooruit te branden. Om enigszins met het verkeer mee te komen moet je die motor echt op z'n lazer geven, flink toeren maken en vooral niet de suggesties van de schakel assistent volgen. >:) Sowieso voelt het altijd aan onder de 1800 rpm of de motor ieder moment af wil slaan. En dat geluid bij een koude start. :'( Wat een knikkerbak was die dieselmotor. Zeker bij 120-130 km/h verging horen en zien je gewoon door dat geluid.

Het interieur was zo el cheapo als het maar kon, veel plastic en stoelen die nauwelijks zijdelingse steun boden. In de bochten schoof iedereen een plaatsje op. :P

Voor wat betreft de Mini. Het is een populair leasebakje. Ik vermoed dat de meeste die op de markt zijn zeer geknepen motoren hebben zodat ze destijds 14% bijtelling hadden. Rijd net als de Polo BM niet fijn, je auto komt constant vermogen tekort in je gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAJ
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:46
Laat ze alsjeblieft allemaal maar kletsen hier en ga zelf een proefrit maken. Ik heb in een jaar tijd 20k+ kilometers gereden in een Mini Cooper, daarvoor eens per week is zeg maar, en het beviel uitstekend. Het is van oorsprong een sportautootje en zo rijd het ook inderdaad, het is net een kart. Harde vering, vrij zwaar stuur en koppeling. Ik rijd nu in een Up, maar soms mis ik dat ding nog wel eens.
116 pk op iets meer dan 1000 kg is echt grappig.
2 grote pronlemen gehad, een keer versnellingsbak (zwak punt van Mini's) en een keer, om onverklaarbare reden, een kokende motor.

Maar ga alsjeblieft zelf een grote proefrit maken! ;)

Overigens zijn veel blokken van de One geknepen Cooper motoren. Doe de gaskraan voor max 70% open, en je hebt een One :)
Kost €500 om de gaskraan voor 100% open te laten zetten meen ik en dan heb je dus gewoon een Cooper. Pin me er alleen niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:19

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het feit dat je specifiek op zoek bent naar een Mini geeft al aan dat je je verzoend hebt met de nadelen ervan: het is ergonomisch niet de meest briljante auto en zeker bij de eerste generatie laat de kwaliteit van het interieur te wensen over. De demping is 'sportief' (zeg maar gewoon hard) en de geluidsisolatie kan beter. Daarnaast was de eerste generatie motoren (R50/R53, gebaseerd op Chrysler-blokjes) nogal rauw en - zeker de S - dorstig. De tweede generatie (R56) is ruimer, qua interieur beter en iets minder hard afgesteld, maar staat ook bekend vanwege motorproblemen bij met name de Cooper S. Mijn vrouw heeft ruim drie jaar een R50 Cooper Park Lane gehad en daar hebben we nooit technische problemen van enige omvang mee gehad. Miste net iets vermogen (130-140 pk zou ideaal zijn) maar reed snaarstrak. Een goede vriend heeft een Cooper S GP en een gewone Cooper S voor z'n vrouw, en hoewel er altijd wel wat mee is :P valt dat in het niet bij het rijplezier.

De vraag is even wat voor soort auto je zoekt: iets dat gewoon solide, zuinig en betrouwbaar is, of meer iets voor de hobby waar je ook zelf wel een beetje aan wil klooien. Als het het eerste is zijn er denk ik betere opties voor het geld, voor het tweede kun je het moeilijk beter doen dan met een gebruikte Cooper S. Er is een zeer actieve community van Mini-rijders (zie bijv. http://www.newminiclub.nl/forum/) waar veel kennis zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupac
Ik zoek een solide en betrouwbare auto met een leuk design
Ik wacht de proefrit even af en misschien dat ik de Mini dan oversla.

-
Vandaag een proefrit gehad in een Mini Cooper Chili 2006, beviel me wel maar de dealer zei ook ook al dat er vaak problemen voorkomen.
Dus nu ga ik ben ik aan het verder zoeken naar een VW Polo 2010 of een Up! 2012/3. Voorkeur gaat uit naar een Polo :9

[ Voor 50% gewijzigd door Tupac op 21-05-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 478829

Ik heb nu toevallig net een mini als vervangwagen gereden. Moet zeggen dat 't op een aantal vlakken serieus tegenviel, in die mate dat ik niet zou kopen. Op andere vlakken dan weer verbazend goed.

Super vond ik de strakke wegligging en de motor. Was een mini one D. Motortje is best wel stil en heeft heel veel koppel. Is zeer goed mee te rijden. Hoeft natuurlijk ook niet veel te trekken.

Design moet je gewoon voor zijn, en dat ben ik nu toevallig niet maar goed dat is hier niet van belang. Als je een mini overweegt veronderstel ik dat je die klokken in dat interieur graag ziet. Audi A3 kan er tegenwoordig ook iets van overigens met die luchtroosters.

De redenen dat ik dergelijke auto niet zou kopen is toch echt wel dat de zetels in mijn exemplaar echt belabberd waren. Dat gecombineerd met de harde afvering was gewoon pijnlijk. Ook rolgeluid en windgeruis op snelweg is echt storend.

Veel opties zaten er ook niet op. Geen cruise control, sleutel moest nog gewoon in een soort van contact geschoven worden, geen bluetooth (die ik kon vinden), geen gps, veel plastiek binnenin, ... Mits wat geld valt dat wel op te lossen.

Anoniem: 699138

Ik reed 2 jaar met veel plezier in een Cooper S, maar ondanks het minitieus bijvullen van de olie (verbruikte +- 1 liter per 2 maanden, kreeg ik plots een bericht dat de motor oververhit was. Ja, zelfs een Cooper S heeft geen standaard temperatuurmeter en ondanks het gekende olieverbruik, staat er ook geen oliemeter in. Motor stuk omdat de koelwaterleiding lekte. Geschatte kost reparatie: +- € 6000 tot € 7000.
Pagina: 1