• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-02 09:29
Hallo allemaal,

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een HTPC met een Haswell 4e generatie i-3 icm een HD4600 gfx. Ik merk echter dat ik de kleuren gewoon niet lekker krijg, het verschilt enorm met een bluray op de PS4. Het zwarte lijkt veel te veel op donkergrijs, terwijl dat bij de PS4 totaal niet zo is.

Nou zit ik al weken te zoeken naar oplossingen en heb ik al van alles geprobeerd, maar niks helpt. Zo heb ik de nieuwste drivers erop gezet, diverse instellingen van RGB geprobeerd en zelfs in de registery wat veranderd.

Wie helpt mij uit deze nachtmerrie?

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Waar speel je de film mee af op je HTPC? En is dat dezelfde blu-ray disk of een mkv?

Een dedicated speler heeft in principe altijd een betere beeldkwaliteit dan een HTPC, is mijn ervaring.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• kwdtje
Op dit moment speel ik aales af met xbmc.

Als je onderstaande bewering juist is, ga ik er serieus over nadenken om het spul te verkopen.

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Er schijnen meer mensen met hetzelfde probleem te zitten, zie: https://communities.intel...rt=0&forceNoRedirect=true

Daar worden wat mogelijke oplossingen beschreven. Vooral de eerste en de laatste post zien er interessant uit.

Je zou ook kunnen overwegen om een losse GPU te kopen, zoals deze: pricewatch: MSI Radeon HD5450 1GB volgens mij zijn losse GPU's een stuk beter configureerbaar maar is ook de beeldkwaliteit wat beter.

De standaard XBMC speler is trouwens wel ok, maar het kan een stukje beter. Je kunt instellen dat via XBMC, MPC-HC geopend wordt met de madVR filter. Is wel even een gedoe om het werkend te krijgen.

Dit is allemaal puur gebaseerd op mijn ervaringen, dus wacht ook nog even andere reacties af ;)

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:07

strandbal

Was het maar zo'n feest.

In mijn OpenElec 4.0.1 installatie heb ik een optie om de colorspace in te stellen, ergens in de video options (mogelijk moet je expert mode even aanzetten). Weet niet of dat onder Windows ook beschikbaar is?

Overigens kan het ook helpen om op je televisie de betreffende HDMI input op "PC mode" of "Direct mode" te zetten (net hoe jouw televisiemaker het heeft genoemd).

[ Voor 28% gewijzigd door strandbal op 17-05-2014 13:55 ]

Hier stond een dode link.

• kwdtje
Weer wat dingen geprobeerd, een Gfx kaart aangeschaft die niet eens in mijn behuizing paste, een eigen resolutie aangemaakt en nogmaals de regedit gecontroleerd.

Allemaal liep het tot niets uit, totdat ik de tv van HDMI output full naar auto zette, zoals het er nu naar uitziet is zwart gewoon weer zwart en dat op normale tv instellingen. Hopelijk is dit het, vanavond maar eens uitgebreid testen!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Mick1990 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 00:36:
Waar speel je de film mee af op je HTPC? En is dat dezelfde blu-ray disk of een mkv?
En niet onbelangrijk natuurlijk, welke hardware gebuik je precies, welke drivers heb je geinstalleerd staan, welk OS, welke versies van software gebruik je etc? Het wordt anders wel erg lastig om de vinger op de zere plek te leggen
Een dedicated speler heeft in principe altijd een betere beeldkwaliteit dan een HTPC, is mijn ervaring.
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn, maar je moet wel wat tijd in de configuratie van je systeem steken. Bij een dedicated speler heeft de producent dat al gedaan voor je, en bij een HTPC zul je zelf even aan de gang moeten. Het kán prima worden, zo niet zelfs nog beter dan wat een mediaspeler levert (je hebt doorgaans dan ook een stuk krachtigere hardware aan boord, met potentieel betere software) maar als je het niet of niet goed configureert kan het ook een klein drama opleveren. Gelukkig dat er meer dan genoeg handleidingen zijn om van a tot z je HTPC te configureren. O.a. de wiki van XBMC gaat heel uitgebreid over de settings van beeld en geluid, en als je die goed volgt moet het haast wel goed gaan.
Andere optie is OpenElec. Out of the box is deze al zo goed als mogelijk voor geconfigureerd (uiteraard kan het per HTPC verschillen of het echt optimaal is of niet; er worden vrij algemene settings mee gegeven.)

iRacing Profiel

Pagina: 1