Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Exchange 2010] Journaling account te groot geworden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vandaag kwam ik een groot probleem tegen met Exchange 2010.
We hebben (vraag niet waarom) ongeveer een jaar geleden een mailarchiver uitgezet. We zijn daarbij echter vergeten dat deze een Journaling account op Exchange gebruikte, deze uitlas en opschoonde. Gevolg: dat account bleef groeien, en nadat we zijn gaan onderzoeken waarom onze storage volloopt (melding monitoring software) kwamen we dus dat account tegen welke meer dan 180 Gb groot is. Probleem: ik weet bijna zeker dat we dat account kunnen weg gooien, maar bijna is niet goed genoeg.
Vanwege de grootte kan ik er echter niets mee. Eerste idee was via OWA uitlezen, maar deze geeft een timeout, na een minuut of tien. Niet echt verwonderlijk volgens mij. Verbinden via een imap client lukt ook niet, wellicht om dezelfde reden.

Is er iemand die dit eens heeft meegemaakt en me een tip kan geven hoe ik toch de inhoud van dat account kan uitlezen?

Alvast dank.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
opschonen via powershell al geprobeerd?
http://terenceluk.blogspo...p1-or-sp2-powershell.html

Is de Journaling agent nog steeds actief?

[ Voor 21% gewijzigd door arjants op 16-05-2014 22:42 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
Opschonen heeft geen zin, ik wil toch eerst de inhoud controleren. Ik weet niet of de agent zelf uitstaat, Journaling heb ik wel disabled.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik dacht dat exchange 2010 een max items per mailfolder heeft van 100k items (ex2007->20k) en vraag me af of je de 180Gb mailbox nog kunt openen.

Mijn gok: exchange account in outlook in cached mode, gaat met 180Gb wel ontzettend lang duren vrees ik.
Na elke time-out opnieuw outlook starten zou misschien kunnen werken.
Met mapi/owa loop je geheid tegen een time-out aan vrees ik.
Om de snelheid te verhogen en de andere users niet in de weg te zitten zou je kunnen overwegen deze mailbox naar een eigen nieuwe db te verplaatsen

[ Voor 57% gewijzigd door arjants op 16-05-2014 23:27 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
Het is weekend, zal dat morgen eens proberen. Was al een idee, maar wilde het hier ook eens vragen.

Edit: loopt inmiddels. Dat gaat lang duren, maar goed. Bedankt voor het meedenken.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2014 13:43 . Reden: Aanvulling ]