Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mooie aanbieding, Goede koop voor gaming, fotobewerking?

Pagina: 1
Acties:

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Ben in de markt voor een nieuwe laptop:

Graag wil ik hier de komende 2 a 3 jaar nog een beetje leuk op gamen. Elder Scrolls, GTAV, dit soort spellen speel ik graag. Ook wil ik graag wat fotobewerking doen, photoshop, lightroom.

Ik zal de laptop niet veel meeslepen. Het wordt een desktopvervanger. Aangezien ik binnenkort ga kijken voor een nieuw appartementje en nog geen idee heb of ik daar ruimte ga hebben voor een normale desktop denk ik dat een gaming laptop safer is aangezien je hiermee altijd aan de keukentafel bijvoorbeeld kan gaan zitten.

Heb geen echte merkvoorkeur, budget is ongeveer max 1300 euro.

Mijn aandaccht werd vandaag getrokken door deze laptop voor nu maar €1049,-: http://www.laptopshop.nl/.../msi-gt70-2od-829xnl.html

Model is al wel een jaartje oud lijkt het maar van wat ik gelezen heb is het nog steeds een videokaart die tot de beste behoort en de processor lijkt ook nog aardig up to date.

Is het volgens jullie idd zo'n goede aanbieding als het lijkt? Zal nog wel zo'n €90,- bijkomen voor een windows licentie. Of zijn er voor dit geld betere opties te krijgen?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die GT70s zijn best leuk, en zeker voor dat geld geen slechte deal imho.

Het enige waar ik wel in zou investeren (maar dat kan op zich wel gezien je budget) is een (mSATA) SSD voor naast die 1TB HDD. Want dat drukt de snelheid nog wel behoorlijk.

• Ransom_nl
Bedankt voor het meedenken. Een SSD zit dan zeker nog in het budget. Graag zou ik nog wat meer meningen krijgen over de toekomstbestendigheid van deze laptop en of hij voorlopig de nieuwe games nog een beetje soepel zal kunnen draaien. Dit vooral omdat het inmiddels een model is van een jaar oud.

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 22:56
Kijk eens wat voor hardware je krijgt, een i7 4700MQ en een 780M is niet niets. :D Voor een generiek beeld kijk eens waar de 780m rechts in het lijstje staat in mijn link, er is haast niks beters op de markt op het moment. (wil je echt in depth gaan dan kan je zo de tests er bij pakken waar precies de laptop zich positioneerd, maar ik zou me daar echt niet druk om maken gezien de specificaties)

Dus future proof is het zeker, ook omdat je er zelf al achter was dat het nog steeds tot een van de beste behoort. Daarnaast ligt het er ook maar aan wat de games gaan doen in de komende jaren, al kan je echt nog wel ruim vooruit. (tot je op een bepaald moment grafisch moet inleveren, maar dat is altijd zo)

Ik denk dat alleen het gewicht en formaat het grootste probleem is van het modelletje van vorig jaar. Dat kan altijd beter (kijk maar eens wat voor moois MSI op het moment maakt in een minder dan 2cm ultrabook behuizingkje -> pricewatch: MSI GS60 2PE-212NL, dan sta je er wel versteld van. Al is de prijs er ook naar. En ja daar zit dezelfde hardware in!)

SSDtje er bij en je hebt een volledig pakket, al weet ik niet hoe de modellen zich zelf verhouden qua bouwkwaliteit en dergelijke dus daar kan ik je niet bij helpen helaas..

[ Voor 12% gewijzigd door MusicAddict op 17-05-2014 22:53 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die MSI Ghosts zijn inderdaad HEEL erg gaaf (die staat sowieso op m'n verlanglijstje nadat ik dat ding vorige week in handen heb gehad), maar wat aanbieding betreft is die GT70 denk ik heel moeilijk te verslaan. En als je er niet mee zit dat het ding wat bulky is, dan zou ik gewoon voor dat ding gaan.

Verwijderd

En, er zit al een windows licentie en dvd bij, waarom die nog eens kopen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op de productpagina van de webshop staat dat er geen Windows meegeleverd wordt. Dus het lijkt me wel handig dat als je Windows wilt gaan draaien je er een licentie voor koopt.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:49
TERW_DAN schreef op zondag 18 mei 2014 @ 11:08:
Op de productpagina van de webshop staat dat er geen Windows meegeleverd wordt. Dus het lijkt me wel handig dat als je Windows wilt gaan draaien je er een licentie voor koopt.
Ik weet niet waar jij zit te kijken hoor TERW_DAN, maar je hebt het over een 770 en geen Windows? Ik zie toch echt een 780M en Windows 8.1 DVD bijgeleverd...

Hoe dan ook, nette laptop. Het enige wat ik wel zie is dat er een TN paneel in zit niet ideaal voor fotografie.. Mat scherm, dat dan weer wel.

Edit: Oeps, productnaam GT70 verward met GTX 770.. Je benoemde de laptop in zijn geheel, niet de graka.. Bij de plus punten staat dan weer wel dat Windows. 8.1 dvd is meegeleverd itt de specs..

[ Voor 14% gewijzigd door analogworm op 18-05-2014 11:26 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb het helemaal niet over een 770.

http://www.laptopshop.nl/.../msi-gt70-2od-829xnl.html
daar staat toch echt
Vergeet de drivers niet!
De MSI GT70 2OD-829XNL wordt geleverd zonder besturingssysteem en ook zonder drivers. Het is natuurlijk wel zo handig om deze te installeren op je eigen Windows-configuratie, zodat alles goed werkt. Ga naar de MSI-website om de geschikte drivers te downloaden.

• Ransom_nl
Het staat wel weer bij de pluspunten idd dus daar ga ik ze zeker aan proberen te houden. Dan alleen nog even uitvogelen wat voor soort SSD erin kan en die maar ook gelijk bestellen. Tips wat betreft SSD?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

als het een msata moet zijn, dan lijkt me een crucial M500 wel een prima keuze.

-_-

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:49
TERW_DAN schreef op zondag 18 mei 2014 @ 11:39:
Ik heb het helemaal inderdaad niet over een 770.
....
There, fixed it for you. O-)
Ransom_nl schreef op zondag 18 mei 2014 @ 11:41:
Het staat wel weer bij de pluspunten idd dus daar ga ik ze zeker aan proberen te houden. ....
Gezien de tegenstrijdigheden bij de product informatie zou ik daar inderdaad even op letten. Overigens staat er bij de specs op de msi site ook gewoon aangegeven dat windows 8.1 bijgeleverd wordt.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ransom_nl schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 20:29:
Ook wil ik graag wat fotobewerking doen, photoshop, lightroom.
Nee, deze laptop is geen goede koop als bovenstaande tot je standaard taken behoort. 17" TN, dus last van slechte kijkhoeken. Daarnaast klopt er standaard weinig van de kleurweergave. Bijna 8000K witbalans, op sommige kleuren een afwijking van 19 (!).

Ik zou deze laptop links laten liggen, behalve als je altijd een externe monitor gebruikt voor je fotobewerking.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Ransom_nl
Bedankt voor alle hulp. Ik heb de laptop inmiddels gekocht. Fotobewerking is niet belangrijk genoeg om de laptop hierop te laten vallen, dan sluit ik wel een externe monitor aan wanneer nodig. Ga morgen een 250 GB Samsung Evo SSD halen en dan windows 8.1 erop zetten. Of kan ik toch echt beter voor Crucial gaan? Ik las over behoorlijk wat defecten bij Crucial vandaar dat ik naar de Samsung neig.

Verwijderd

Defecten bij Crucial? Dat heb ik eigenlijk nog nergens gelezen. De M550 is in leessnelheden IETSJE trager dan de 840 evo, maar in schrijfsnelheden een significant stuk sneller. Zie bijvoorbeeld http://www.trustedreviews.com/opinions/best-ssd-group-test.

Al met al zou ik voor de M550 gaan, maar in dagelijks gebruik denk ik niet dat je het gaat merken. Je zou het van de prijs kunnen laten afhangen, haal gewoon de goedkoopste.

• Ransom_nl
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:01:
Defecten bij Crucial? Dat heb ik eigenlijk nog nergens gelezen. De M550 is in leessnelheden IETSJE trager dan de 840 evo, maar in schrijfsnelheden een significant stuk sneller. Zie bijvoorbeeld http://www.trustedreviews.com/opinions/best-ssd-group-test.

Al met al zou ik voor de M550 gaan, maar in dagelijks gebruik denk ik niet dat je het gaat merken. Je zou het van de prijs kunnen laten afhangen, haal gewoon de goedkoopste.
Prijzen zijn eigenlijk identiek. Heb even snel wat gelezen over de 2 disks en van wat ik lees is de 1 TB M550 even snel als een vergelijkbare EVO en dan dus wel een goede koop door o.a. zijn stroomuitval beveiliging.
De 256GB M550 blijft echter achter bij zijn concurrent de EVO .250GB qua snelheid.

Ik ga dus voor de 250GB EVO, Je zal aan beide geen slechte koop hebben, gewoon een keuze maken waarbij je je happy voelt.
Pagina: 1