Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxman1850
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Hallo allemaal,

In mijn studentenhuis heb ik een slechte WiFi verbinding in mijn kamer en aangezien een ethernetkabel niet in mijn telefoon past wil ik dit heel graag uitbreiden. Nu ben ik op zoek gegaan naar Access Points, maar die blijken allemaal redelijk prijzig te zijn.

Nu kwam ik dit artikel tegen: https://learn.adafruit.co...ifi-access-point/overview

Nu is een raspberry pi niet veel goedkoper dan een doorsnee access point, maar stel dat ik hem kan gebruiken als access point èn als mediaserver zou dat ideaal kunnen zijn. Ik weet alleen niet dat of een raspberry pi dit tegelijk aankan, aangezien hij niet al te veel rekenkracht heeft.. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Is de pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND geen optie.

Goedkoop, stabiel en heeft alles aan boord wat je nodig hebt...lijkt me in ieder geval makkelijkste oplossing.

Pi zal het ook wel doen, maar blijft maar een 100Mbit poortje. Qua Cpu, voor wat routing en files aan te leveren, is die meer dan krachtig genoeg. (minidlna)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Een willekeurige (goedkope) router kan prima dienst doen als switch en access point in één, zoals azz_kikr hierboven ook al voorstelt. Wellicht is dat een makkelijkere optie dan een Raspberry Pi hiervoor inzetten plus zelf knutselen om er een access point van te maken.

Zie ook: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Media server en access point kan wellicht ook wat teveel zijn voor één Pi. Hangt nogal af van wat je exact met media server bedoeld, maar als daar XBMC bij komt kijken dan zou ik zeker geen functionaliteit gaan combineren.

[ Voor 24% gewijzigd door Ultraman op 17-05-2014 01:20 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.