Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kabel Tester/zoeker

Pagina: 1
Acties:

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 16:24
Hallo allemaal,

Ik weet niet zeker of het hier hoort, maar het gaat om "hardware"
Ik ben op zoek naar een kit waar bijvoorbeeld en knijptang voor UTP Kabels in zit, en een kabel tester.

Maar ik ben op zoek naar een Kabel tester, welke ik in mijn kantoortje aansluit, en vervolgens aan de andere kant, bij de switch kabel voor kabel naloop. En welke vervolgens dan een indicatie/bleep toon aangeeft dat ik de kabel heb.

Iemand enig idee hoe dit heet? Met de bleep toon.
Ik heb google en ebay doorgezocht, maar kan tot op heden even geen soortgelijk product vinden naar mijn wensen.

Het kan ook zijn dat ik het mis zie, en dat het meet apparaatje alleen knippert als ik de juiste kabel aan beide kanten heb aangesloten met dat meet apparaat.

Gr Justin

5120Wp Oost/West - PV Output

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

wontcachme

You catch me? No you wont

Zoiets als dit dus: http://www.allekabels.nl/...k-kabel-tester-aktie.html

Je sluit de het kleinde blokje aan de ene kant aan en de grote aan de andere kant. Als het dezelfde kabel is zie je alle ledjes één voor één aan aangaan. Is er een draadje intern kapot, dan gaat het lampje niet aan.

Deze is niet met geluid overigens, maar dat is ook niet nodig als je de lampjes ziet oplichten.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:32
De kabeltester die ik heb (een of ander goedkoop dingetje) is vooral bedoeld om te controleren of een kabel 'heel' is, of de acht pinnentjes aan de ene kant nog verbinding maken met de acht pinnetjes aan de andere kant. Bij die van mij zit een 'other end' ding die ik aan, jawel, de andere kant van de kabel vast kan maken; de tester zelf sluit ik dan op de kabel aan en laat met lichtjes zien of alle acht verbindingen er zijn.

Hij is er niet voor bedoeld, maar volgens mij kan je die dus prima voor jouw doel gebruiken: sluit dat 'other end' ding aan op de kabel in je kantoor en ga met het meetapparaat alle kabels bij de switch af, tot je de kabel hebt die een of meerdere verbindingen laat zien.

Googlen op 'utp kabel tester' laat genoeg resultaten zien om in te verdwalen; zo iets als dit lijkt mij bijvoorbeeld bruikbaar.

• JustinoFTW
Deze testers had ik al gezien. Dus hij licht alleen op als het koppelblokje aan de andere kant contact maakt het het meet kastje.

Ik bestel er gewoon een, en dan moet het goed komen.

Thanks!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:39

JdM

Humbled

Wat je zoekt heet een kabeltracer denk ik, dat zet een signaal op de kabel wat je kan opvangen met een ontvanger die geluid produceert zodra je de kabel hebt. Werkt op inductie (denk ik).
http://www.eleshop.nl/va-kabel-tracer-p-210.html

[ Voor 14% gewijzigd door JdM op 16-05-2014 20:02 ]

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:20

Felyrion

goodgoan!

Je hebt het volgens mij over twee verschillende dingen. Je hebt kabel testers die de aders controleren op juistheid en je hebt "tracers" die met een jengeltoon op de kabel zorgen dat je aan het andere eind een ontvanger in de buurt houdt die bij de juiste uitgang begint te jengelen.

Hier bij conrad zijn er een aantal te vinden Ik heb met netwerkkabels redelijke ervaring met de greenlee varianten, maar het werkt lang niet altijd even betrouwbaar. (gevoelig voor interferentie als de kabels langs stroomdragende kabels liggen bijvoorbeeld)

Let er ook op dat er types zijn die via een RJ plugje direct aan te sluiten zijn maar ook varianten met krokodilleklemmen die je direct op de aders moet zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Felyrion op 17-05-2014 20:15 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:29
Let er wel op dat deze kabeltesters en kabeltracers niet bedoeld zijn om in een actief circuit te gebruiken!!! Als je zo'n tester aansluit op een kabel die aan de andere kant in een switch of in een PC ofzo zit dan kan dat wel eens onbedoelde effecten hebben (worst case sloop je het apparaat).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• JustinoFTW
Xander schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 20:21:
Let er wel op dat deze kabeltesters en kabeltracers niet bedoeld zijn om in een actief circuit te gebruiken!!! Als je zo'n tester aansluit op een kabel die aan de andere kant in een switch of in een PC ofzo zit dan kan dat wel eens onbedoelde effecten hebben (worst case sloop je het apparaat).
Het gaat hier ook om loze kabels. Die nog wel in de switch zitten. Deze worden uit de switch gehaald, getraced en gelabeld.

Bedankt voor de extra info allemaal.

Pagina: 1