Speeddrop in newsreader downloads

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 17:49
Geachte lezer,

Ik heb sinds kort een verhoging van 150 naar 180Mbit via Ziggo.
Ik gebruik newsleecher als downloadprogramma.
Ik gebruik supernews als newsserver.

Tijdens de 150Mbit periode had ik altijd een strakke lijn qua downloads maar sinds de verhoging heb ik last van speeddrops.

Elke download begint keurig op 180Mbit maar na zo'n 30-60sec zakt de snelheid naar gemiddeld 150Mbit om daar te blijven schommelen.....

Wat heb ik tot op heden gedaan:

Contact gehad met Ziggo of de verhoging officieel doorgevoerd was, (Ja)
Modem gereset,
Speedtests gedaan, o.a. die van Ziggo en die geeft 1 strakke lijn van 180Mbit,
Contact gehad met Supernews, tot op heden weinig interessante feedback op gekregen,
Een proefaccount bij giganews genomen en samen met supernews 80 bots laten draaien,
Newsleecher opnieuw geïnstalleerd,
Het downloadpad gewijzigd naar mijn raid ssd'd om de hdd uit te sluiten,

En nu begin ik toch redelijk uit mijn opties te raken......

Bekabeling?..... Ik gebruik Cat5 dus dat zou toch afdoende moeten zijn.....
En waarom houdt de verbinding het dan wel voor die 30-60 sec vol....?

I'm lost.... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03:49
Heb je ook geprobeerd om het aantal connecties te verhogen of te verlagen?
ik heb 20 connecties met sunnyusenet maar gebruik er maar 19 om te downloaden en haal daar makkelijk 180 Mbit mee. Soms kunnen meer connecties onnodig overhead veroorzaken. (Maar dan had je voor de snelheidsverhoging er ook last van moeten hebben)

Wat je ook nog niet geprobeerd hebt volgens mij is een andere newsreader gebruiken.
Ik zou het eens proberen met SabNZBD bijvoorbeeld.

Kan je van andere bronnen dan usenet wel op max snelheid iets downloaden langer dan 30-60 seconden?
Ziggo speedtest is natuurlijk korter dan 30-60 seconden.
Als dat ook niet lukt zou het eerder aan je internetverbinding liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Bazvv schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:19:
Heb je ook geprobeerd om het aantal connecties te verhogen of te verlagen?
ik heb 20 connecties met sunnyusenet maar gebruik er maar 19 om te downloaden en haal daar makkelijk 180 Mbit mee. Soms kunnen meer connecties onnodig overhead veroorzaken. (Maar dan had je voor de snelheidsverhoging er ook last van moeten hebben)

Klopt, dat gaf supernews ook aan, ben ik vergeten te melden, ik heb ook met minder bots geprobeerd.
Tevens alle beschikbare poorten gepakt: 563, 443, 119, 23, 80, maakt allemaal niets uit.

Wat je ook nog niet geprobeerd hebt volgens mij is een andere newsreader gebruiken.
Ik zou het eens proberen met SabNZBD bijvoorbeeld.

Dat idee was al in me opgekomen, het lijkt me erg stug en ik betaal pittig voor newsleecher maar ik zal dat nog eens proberen.

Kan je van andere bronnen dan usenet wel op max snelheid iets downloaden langer dan 30-60 seconden?
Ziggo speedtest is natuurlijk korter dan 30-60 seconden.
Als dat ook niet lukt zou het eerder aan je internetverbinding liggen.

Tsja.... geef eens een url? :) Ik download eigenlijk alleen met newsserver.... En een vga-driver is ook maar 200MB

Iig bedankt voor het meedenken, ik ga even sabnzb proberen.
Update:

Sabnzbd doet exact hetzelfde.
Loopt een tijdje voluit en zakt vervolgens in....

[ Voor 3% gewijzigd door ScooBY_DoO op 16-05-2014 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
Hmm wel vreemd probleem inderdaad.
Ik denk dat de volgende stap is om uit te sluiten of dit iets met nieuwserver(s) te maken heeft of toch gewoon je verbinding.

Ja die url had ik ook al over zitten te denken vrijdag.
Volgens mij kan je het tele2 bestand van 1000GB/100GB wel gebruiken om te testen.
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

http://speedtest.tele2.net/1000GB.zip

Geen idee of je ook via Ziggo ook op max snelheid dit kan binnentrekken, ik zal anders als ik thuis ben eens kijken hoe snel ik het binnenhaal, ik heb ook 180 mbit van Ziggo
Ik moet overigens zeggen uit mijn hoofd dat mijn snelheid meestal op 21.6 MB per seconde ligt, maar soms ook op 20.6.
Dat is dus tussen de 164 en 173 mbit, maar ik zal dat vanavond ook nog eens controleren.

Edit: Testbestand begint op 4MB/s en gaat langzaam omhoog maar heb geen zin om te wachten tot hij eindelijk bij de 20 komt.
Tevens nog eens gekeken in vorige downloads en de meeste zijn tussen de 20.5 en 21.5 MB/s en een enkele met 19.1 MB/s.

[ Voor 15% gewijzigd door Bazvv op 19-05-2014 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 23:12
Minder connecties geprobeert?

En,
download verschillende files uit verschillende tijden(dagen terug) en uit verschilende groepen.
Kan zijn dat bepaalde files of groepen vertraging hebben.
Ook als files niet compleet zijn of verwijderd dan vertraagt je download ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Bazvv schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:30:
Hmm wel vreemd probleem inderdaad.
Ik denk dat de volgende stap is om uit te sluiten of dit iets met nieuwserver(s) te maken heeft of toch gewoon je verbinding.

Ja die url had ik ook al over zitten te denken vrijdag.
Volgens mij kan je het tele2 bestand van 1000GB/100GB wel gebruiken om te testen.
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

http://speedtest.tele2.net/1000GB.zip

Geen idee of je ook via Ziggo ook op max snelheid dit kan binnentrekken, ik zal anders als ik thuis ben eens kijken hoe snel ik het binnenhaal, ik heb ook 180 mbit van Ziggo
Ik moet overigens zeggen uit mijn hoofd dat mijn snelheid meestal op 21.6 MB per seconde ligt, maar soms ook op 20.6.
Dat is dus tussen de 164 en 173 mbit, maar ik zal dat vanavond ook nog eens controleren.

Edit: Testbestand begint op 4MB/s en gaat langzaam omhoog maar heb geen zin om te wachten tot hij eindelijk bij de 20 komt.
Tevens nog eens gekeken in vorige downloads en de meeste zijn tussen de 20.5 en 21.5 MB/s en een enkele met 19.1 MB/s.
Ik was al op die speedtest site geweest maar zo'n beetje alles wat ik pak is bagger, snelheden lopen ook niet op.....

Supernews heeft inmiddels de routing van mijn ip naar hun farm gewijzigd en dat heb ik zojuist getest.
Wederom beginnen de downloads, welke ik ook pak, voluit op 21MB/s om weer in te kakken naar 16.

Toen wat gaan rommelen weer met het aantal bots 12, 16, 20, 24, 28, 30...... en ja hoor.... bij 20 bots heb ik 20MB/s, de rest blijft eronder of zakt in.... Vage zooi 8)7

@ Jan99999, ja dat had ik dus al gedaan maar kreeg nu pas een beetje stabiele uitkomst.
Voor de verhoging had ik nergens last van, welke d/l dan ook altijd steady 18,75MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
Mooi dat hij sneller gaat nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Maak daar maar "ging" van. Ook dit loopt niet stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

ScooBY_DoO schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:27:
[...]Sabnzbd doet exact hetzelfde.
Loopt een tijdje voluit en zakt vervolgens in....
Heb je http://wiki.sabnzbd.org/highspeed-downloading toegepast?
M.n. de article cache

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet Quos eens uit in je netwerkinstellingen. Ook gaat 180mbit vrij hard voor je HDD om dat constant bij te houden. Das bijna 24MB p/s wegschrijven. Mischien dat SG/TCP optimizer via TCP optimizer wat voor je betekenen kan. Ik geloof dat de normale settings in Windows niet berekend zijn op enorm hoge internet snelheden, en dat je voor het beste resultaat altijd wat registry-tweaks uit moet voeren.

Als dat alles niet uithaalt, en het is niet je I/O, zou zowel je usenet provider als ziggo wellicht in drukke tijden de boel knijpen. Je zou niet de enige zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 03:01:
Zet Quos eens uit in je netwerkinstellingen. Ook gaat 180mbit vrij hard voor je HDD om dat constant bij te houden. Das bijna 24MB p/s wegschrijven. Mischien dat SG/TCP optimizer via TCP optimizer wat voor je betekenen kan. Ik geloof dat de normale settings in Windows niet berekend zijn op enorm hoge internet snelheden, en dat je voor het beste resultaat altijd wat registry-tweaks uit moet voeren.

Als dat alles niet uithaalt, en het is niet je I/O, zou zowel je usenet provider als ziggo wellicht in drukke tijden de boel knijpen. Je zou niet de enige zijn :P
Bedankt voor je bijdrage.

Ik heb een collega met vergelijkbare specs, die heeft nergens last van en dezelfde newsreader en newsserver.

Ik heb ook getest met mijn samsung 830 ssd's in raid, die geven dezelfde issues.
Buiten dat is een verhoging van 2 MB/s nou ook niet schrikbarend te noemen.

Dat ziggo knijpt geloof ik niet, al jaren geen last van.
Newsservers die ik geprobeerd heb knijpen bij mijn weten ook niet, heb naast supernews ook giganews geprobeerd en zoals ik al aangaf, mijn collega heeft nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Nee, dat niet.

Artikel zegt trouwens meer dan 50MB/s en dat heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 19:19
Download je alleen, of repair en pak je ook uit tegelijk op hetzelfde volume?

Ik gebruik newsleecher en de nieuwe versies cachen in de doel directory, en dat schiet niet echt op met mijn bejaarde systeem. Oude versie cached in een temp directory die ik geremapped heb naar een ramdisk.
Dat is min of meer hetzelfde als in die 50MB+ link voor sabnzb wordt bschreven, alleen heb ik 3GB ramdisk genomen omdat sommige files tot 1 GB gaan met par files.
Ik merkte issues met 120 mbps maar dat uitte zich meer in een dip als de file binnen was en yenc de lines weer omzet naar een rar file. Daarna wel weer full speed.

Maar wat jij beschrijft lijkt haast wel een buffer probleem ergens. Wellicht toch iets in windows waar na 30 seconden iets vol raakt, en dan het daarna met een max speed uit kan voeren.
Ik heb volgens mij wel wat registry settings aangepast.

http://www.speedguide.net...-7-vista-2008-tweaks-2574

[ Voor 3% gewijzigd door jacovn op 22-05-2014 07:28 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
jacovn schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 07:03:
Download je alleen, of repair en pak je ook uit tegelijk op hetzelfde volume?

Ik gebruik newsleecher en de nieuwe versies cachen in de doel directory, en dat schiet niet echt op met mijn bejaarde systeem. Oude versie cached in een temp directory die ik geremapped heb naar een ramdisk.
Dat is min of meer hetzelfde als in die 50MB+ link voor sabnzb wordt bschreven, alleen heb ik 3GB ramdisk genomen omdat sommige files tot 1 GB gaan met par files.
Ik merkte issues met 120 mbps maar dat uitte zich meer in een dip als de file binnen was en yenc de lines weer omzet naar een rar file. Daarna wel weer full speed.

Maar wat jij beschrijft lijkt haast wel een buffer probleem ergens. Wellicht toch iets in windows waar na 30 seconden iets vol raakt, en dan het daarna met een max speed uit kan voeren.
Ik heb volgens mij wel wat registry settings aangepast.

http://www.speedguide.net...-7-vista-2008-tweaks-2574
Tot voor kort ging alles (incl uitpakken) via dezelfde hdd maar ik heb een nieuwe schijf gekocht om daar problemen te voorkomen/uitsluiten.

Heb het zojuist ook even met een andere pc hier in huis geprobeerd maar die komt niet verder dan 15MB/s, dat is een s7775 dual-core pc met 4GB ram dus die trekt dat gewoonweg niet.
Daarop inhakend dacht ik bij mezelf omdat ik laatst wat problemen had met opstarten dat ik ''deze'' pc op stockspeed had gezet.
Inmiddels via de Gigabyte s.m.a.r.t. app overclocked en de snleheden blijven weer iets consistenter maar nog steeds zakt na verloop de snelheid iets in (minder dan v/d week).

V.w.b. de tweaks etc, het lijkt me toch stug dat die nodig zijn om 180Mbit vol te trekken.
Ik heb helaas maar 1 persoon in mijn omgeving met die snelheid maar zoals gezegd die trekt zijn bandbreedte lachend vol, zonder enige tweaks of aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Vorige week Ziggo monteur langs gehad en na vele metingen en uitzoeken een ander modem geplaatst et voila.... 180mbit... strak :)

Bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1