Toon posts:

3 monitoren op Intel Core i5-650

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer al enige tijd 3 monitoren op mijn computer aan te sluiten.
Dit probeer ik dan via de IGD+PEG (dual) modus. Ik heb één monitor (VGA) aangesloten op mijn moederbord.
De twee andere monitoren (VGA en DVI) op een aparte videokaart. Bij het opstarten gaat het zoals het hoort, maar als ik het inlogscherm hoor te krijgen, krijg ik alleen een cursor die ik over alle beeldschermen kan slepen (De 'uitbreiden' modus).

Hoe kan ik dit oplossen?

Extra informatie:
Moederbord: Asus P7H55-M LX
Processor: Intel Core i5-650
Videokaart: Nvidia Geforce GT220

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:12
Wat heb je al geprobeerd?

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-01 07:11
Wat is nou je probleem dan? Je cursor werkt op alle schermen>? Lijkt me wat je wilt?

Als je wat meer info geeft over wat je nu bereikt hebt en waar je naar toe wilt kan ik je wellicht helpen. Ik had eenzelfde configuratie staan.
Heb je al in de nvidia software gekeken?

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:19
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
@WWAS meerdere restarts, kabels vervangen en verwisseld..
@Pantera88 Dat klopt, maar het blijft echter bij een cursor. Alle monitoren staan zwart, maar de cursor gaat wel gewoon over alle schermen heen. Heb dit een uurtje laten staan, maar er gebeurde verder ook niets 'spannends'. Opvallend is wel, dat als ik de sneltoetsen ("Windowstoets"+P) indruk ik wel de verticale balk aan de zijkant krijg om de instellingen van het beeldscherm te veranderen. Ik draai overigens Windows 8.1 Pro. Bedankt voor alle snelle reacties!!

• Pantera88
Dat klinkt mij in de oren als een driver probleem. Je configuratie lijkt in orde (gezien hij alle schermen pakt) maar er gaat iets mis met renderen oid?

Ik zou hem in veilige modus starten, drivers van nvidia etc verwijderen, en rebooten. De standaard drivers van windows nemen het dan over, en dat zou probleemloos moeten werken.
Eventueel kun je dan later de nieuwste drivers van nvidia weer installeren.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:40
even blind inloggen en de settings in windows bekijken? Misschien even handmatig 1 monitor op main display zetten.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

Dat hoort gewoon zo? Je kan gewoon programma's naar de andere schermen slepen als je cursor er ook is.

• Pantera88
Hij krijgt een zwart scherm. Blijkbaar weet windows niet wat hij er mee aan moet.
Wat je ook kunt doen is booten met 1 scherm, en de rest later aansluiten wanneer hij opgestart is.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties!
@Pantera88 Ik zal proberen om alle videodrivers van Nvidia te verwijderen. Booten met één scherm met dezelfde instelling in de bios (IGD+PEG) geeft hetzelfde resultaat; Zwart scherm met enkel een cursor.
@Chaoscontrol Dat gaat niet, het scherm blijft zwart.

Verwijderd

Topicstarter
@Pantera88 Ik heb zojuist alle drivers van Nvidia verwijderd. Vervolgens de instelling IGD+PEG (dual) weer teruggezet. Toen kreeg ik alleen beeld op de monitor die op het moederbord is aangesloten. De monitoren die aangesloten zijn op de videokaart worden door windows niet herkend. Daarna heb ik de drivers van Nvidia weer geinstalleerd, maar helaas zonder resultaat; Nog steeds drie zwarte schermen met een cursor.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2014 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Pantera88 Wat ik zou willen is dat ik alle drie beeldschermen de functie 'Uitbreiden' wil geven, zodat ik over drie beeldschermen drie verschillende vensters open kan hebben staan.
Pagina: 1