Desktop Best Buy Guide: juli 2013: Basisgamessyteem probleem

Pagina: 1
Acties:

• Martijn Moeijes
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-01-2021
Bij dit systeem:
Processors Intel Core i5 4430 Boxed
Moederborden ASRock B85M-HDS
Geheugen intern Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Interne harde schijven Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
Videokaarten Palit GeForce GTX 760 2GB Jetstream
Behuizingen Corsair Carbide 200R
Voedingen XFX Pro 550W

Heb ik nu twee keer problemen met de videokaart. Het begon na ongeveer 7 maanden gebruik te maken van het systeem. Ik ben actief met gamen maar niet high end games. Ik monteer de videos met Sony Vegas en het volgende probleem ontstond: driver stopped responding and has recovered. Dit heeft het een of twee keer gedaan met de nieuwste drivers (335) en daarna een teken van doorbranding, het scherm zat vol met een dambord achtige structuur en liep uiteindelijk vast. Ik heb alle pogingen gedaan dit probleem op te lossen die op het internet aan werden bevolen: geen succes.

Dan maar opsturen en onder de garantie van Azerty heel netjes (bericht als volgt: We hebben uw geretourneerde product(en) getest. Uit onze test blijkt dat uw product inderdaad
defect is. ) een nieuwe gekregen.

Nu met de nieuwe ben ik geen 4 weken verder en deze geeft hetzelfde aan bij het spelen van het spel Dragon Nest (achtelijk spel, kan het op je kantoor pc nog spelen). Nu speel ik vooral COD4 en heb daar de error: driver stopped responding and has recovered NIET bij gekregen, alleen op het moment dat ik veel van de kaart ging vragen door een movie CFG te gebruiken waardoor het spel mooi is op te nemen en te gebruiken voor een montage(opname met FRAPS, montage met Sony Vegas). Na wat teamleden hierover gesproken te hebben komt het aan op een moederboard of power supply probleem. Zodra het de power supply is betekend het dat de samenstelling op de site niet klopt. Daar ga ik niet van uit.
De error bij deze kaart is dezelfde pop up maar niet het dambord, ditmaal kan ik niks opstarten wat grafisch rekenkracht kost (google chrome blijft zwart, teamviewer en teamspeak doen het wel)

Ook heb ik een oude video kaart in de tussentijd en deze geeft bij gebruik in de computer geen problemen (alleen een lagere framerate bij games uiteraard), deze gebruikte ik ook bij het eerste voorval en het wachten op de nieuwe kaart. Ik hield hetzelfde gamepatroon aan, alleen geen montage of screenrecording.

Mijn vraag, heeft iemand een idee wat het probleem is en mij hierbij kan helpen?

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
Probeer eens een Driver Cleaner te gebruiken (alle oude, niet gebruikte drivers verwijderen). Het probleem klinkt softwarematig namelijk.

• mystiqu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Als ik me niet vergis kan dat niet pryth, aangezien TS z'n videokaart kapot werd verklaard door Azerty?.. Wellicht is het de moeite op te zoeken welke batch van die kaart je hebt, en of er bekend is dat die vaker problemen geven?

• Martijn Moeijes
pryth schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:30:
Probeer eens een Driver Cleaner te gebruiken (alle oude, niet gebruikte drivers verwijderen). Het probleem klinkt softwarematig namelijk.
Gedaan, heb alle drivers ongeveer gehad en er netjes afgehaald (1e kaart & 2e kaart)
mystiqu schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:36:
Als ik me niet vergis kan dat niet pryth, aangezien TS z'n videokaart kapot werd verklaard door Azerty?.. Wellicht is het de moeite op te zoeken welke batch van die kaart je hebt, en of er bekend is dat die vaker problemen geven?
Moet ik Azerty hiervoor contacten? Dan zal ik dat doen.

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
mystiqu schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:36:
Heeft toch een nieuwe gehad? Of begrijp ik het verkeerd?

• Martijn Moeijes
pryth schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:16:
[...]

Heeft toch een nieuwe gehad? Of begrijp ik het verkeerd?
Klopt, deze geeft ook hetzelfde soort probleem, stopped working and recovered, heb ook nu alle drivers eraf gehaald en erop gezet zonder succes of enige verandering, het verschil met de vorige kaart is dat ik de computer kan opstarten, teamviewer en teamspeak kan gebruiken zonder problemen, dan als ik chrome opstart krijg ik een zwart venster. Games zijn ook zwart en als ik bij:

Control Panel\All Control Panel Items\Performance Information and Tools
Refresh now druk: New hardware detected, Your windows index needs to be refreshed.
Start een programma die een soort van benchmarkt (ben niet helemaal bekend op dit gebied) en de pc loopt vast |:(

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:11
Volgens mij is die voeding 550 wel het minimum voor deze videokaart..
Wellicht toch eens een upgrade naar iets nieuwere voeding..hoeft niet veel te kosten.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:33
RonnieGoodvibes schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 18:09:
Wellicht toch eens een upgrade naar iets nieuwere voeding..hoeft niet veel te kosten.
Die pc gebruikt niet meer dan 300 watt, dus ik ben bang dat een zwaardere voeding dit niet op kan lossen.
Ik denk dat de TS het best wederom contact op kan nemend Azerty zodat zij het een en ander kunnen testen.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-02 12:53
RonnieGoodvibes schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 18:09:
Nonsens. Als die voeding 350W kan leveren op 12V is het al zwaar overkill. Ik heb laatst een systeem gebouwd dat nog iet meer verbruikt dan dit systeem, op een SeaSonic G360. Geen centje pijn, alles werkt naar behoren zonder verhoogde fansnelheid in de PSU wat zou kunnen duiden op hoge belasting.

Addicted to silent computing

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:17

Nemesizz

Untouchable

Wat ik zo kan vinden is de Jetstream een factory-OC (van de fabriek uit overgeklokt). Dit wil nog wel eens problemen geven (een van de redenen waarom ik niet gecharmeerd ben van factory-oc modellen, te vaak dat ze stabiliteitsproblemen krijgen).

Wat vaak helpt is de kaart 'underclocken' naar de normale waardes van een kaart uit die serie. Dit geval, de normale clockspeeds van een stock 760. Volgens de site van nVidia hoort dat 980Mhz voor de core te zijn en 6Ghz (effectief) voor het geheugen.

Ook vaak zat dat een factory-oc kaart wel werkt, maar je ziet ook vaak, ALS het mis gaat, dat hele batches van die kaarten problemen hebben. Dus als je dan vervolgens een nieuwe krijgt, zit het er dik in dat die tegen dezelfde problemen gaat aanlopen.

Sommige kaarten klokken gewoon slecht over, en als ze dan van de fabriek uit die dingen al overklokken is vragen om problemen vind ik, de ene kaart is de andere niet, en dan maar dom die clocks omhoog gooien in de hoop dat het werkt en ze niet met bosjes tegelijk terug komen |:( .
(tja kun jij als koper van die kaart niks aan doen natuurlijk, behalve wéér garantie claimen).

Overigens die voeding moet die kaart makkelijk kunnen trekken. Voedings vereisten houden fabrikanten op hun site altijd hoog aan, in het geval dat iemand een b-merk voeding gebruikt (en dat gebeurt vaak). Onder normale omstandigheden kun je vaak met een veel lichtere voeding (a-merk dat wel) zo'n kaart goed aan.
Vaak een simpel rekensommetje (houdt je ruim aan zelfs) 75W voor het pci-e slot, en 75W per 6-pin stekker (bij 8 pin 150W) tel dat bij elkaar op, kan je 12V lijn dat aan? ja? voila 8) .
Dus in het geval van een kaart als deze 760, is het 75W voor het pci-e slot, en maximaal 150W (2x 6pin, dus 2x 75W) is 225W (worst-case, want dat verbruikt ie dus echt niet).

Volgens de sticker op de XFX voeding kan de 12V lijn 528W continues aan, dus als dat 'krap aan' is weet ik het ook niet meer :P .

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

wat ook helpt is je drivers te verwijderen met een utility die tot diep in je systeem drivers verwijderd. Het heet DDU (display driver uninstaller): http://www.guru3d.com/fil...uninstaller_download.html

Probeer eerst je drivers daarmee te verwijderen en dan opnieuw te installen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Martijn Moeijes
Frozen schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 20:16:
wat ook helpt is je drivers te verwijderen met een utility die tot diep in je systeem drivers verwijderd. Het heet DDU (display driver uninstaller): http://www.guru3d.com/fil...uninstaller_download.html

Probeer eerst je drivers daarmee te verwijderen en dan opnieuw te installen.
staat al in mijn downloads voor de eerste kaart, kan het zijn dat ik die daadwerkelijk "gefried" heb en dat er misschien leven in deze zit (dat pas na voren komt na een DDU) of is deze ook kaduuk, garantie halen en dus underclocken?

@
Nemesizz schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 20:01:

Wat vaak helpt is de kaart 'underclocken' naar de normale waardes van een kaart uit die serie. Dit geval, de normale clockspeeds van een stock 760. Volgens de site van nVidia hoort dat 980Mhz voor de core te zijn en 6Ghz (effectief) voor het geheugen.
Pagina: 1