Van Wifi naar bedraad netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 507484

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit sinds enige tijd op een kantoortje waar ik gebruik mag maken van een Wifi signaal van de winkel onder mij. Dt gaat prima met mijn laptop.

Nu moet ik 2 computers en een printer installeren die een UTP kabel nodig hebben voor hun internetverbinding. Helaas is het niet mogelijk om een kabel naar de router van de winkel onder mij te trekken.

Is er een manier om een router zo in te stellen dat hij zijn internetverbinding van de Wifi haalt en distribueert via kabels? (dus eigelijk het tegenovergestelde van wat er normaal gebeurd)

Ik heb hier genoeg routers en kabels liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:58
Als de router het ondersteund moet je hem in Bridge mode zetten, even de handleiding er op nalezen en het word duidelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:10

JT

VETAK y0

Inderdaad. Zoek het punt waar de router in bridge-mode het beste bereik heeft, gooi hem daar neer en dan kabels van de router naar je apparaten.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
bridge is niet hetgeen waar je op moet zaken. Het gaat om client mode, dit moet je AP ondersteunen.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Bridge kan prima, ik hoor graag van jou waarom dat niet werkt.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:20

ShadowAS1

IT Security Nerd

JT schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:16:
Bridge kan prima, ik hoor graag van jou waarom dat niet werkt.
Bridge betekent bij een router simpelweg dat ie als 'doorgeefluik' fungeert.
Client mode betekent dat ie geen WiFi uitzend, maar ontvangt.

(NB. Dit klopt technisch niet 100% maar het gaat om het principe)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Met client mode maak je een tweede netwerk aan binnen het bestaande netwerk. Is een optie maar zeker niet de enige weg naar Rome. Bridge kan ook prima, dan krijgen de apparaten met een kabel in de router gewoon een ip van het bestaande netwerk.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:18
Waar het hier om gaat is dat de wireless module van de router een client wordt in plaats van een AP.
En ik vermoed dat er maar weinig routers zijn die dit kunnen.
Het in bridge zetten van het apparaat betekent alleen maar dat je de routing functionaliteit uit zet.
Dat is in dit geval ook wel een aanrader maar geeft je nog steeds niet de mogelijkheid om aan het wifi te verbinden vanaf de router.
Ik zou eens kijken naar een router van MikroTik. Die zijn zeker geschikt voor deze situatie.
Kan wel een nadeel zijn voor de minder netwerk onderlegden onder ons want er is nogal wat te configureren in zo'n MikroTik RouterBoard.
Zie routerboard.com voor enkele modellen.
De prijzen daar zijn overigens wel aan de hoge kant.
Kijk daarvoor op interprojekt. Deze is zeer gunstig geprijsd.

[ Voor 10% gewijzigd door babbelbox op 16-05-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-05 23:45
Is powerline geen optie? Ik weet zo niet wat een "goede" powerline adapter nou kost maar het lijkt me dat, als je tenminste op dezelfde aansluiting zit, je met een powerline adapter beneden en 1 boven het zou moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anoniem: 507484 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:34:
Ik heb hier genoeg routers en kabels liggen.
Wat voor apparatuur heb je dan liggen, en wat voor info vond je in de handleiding ?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

JT schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:52:
Met client mode maak je een tweede netwerk aan binnen het bestaande netwerk. Is een optie maar zeker niet de enige weg naar Rome. Bridge kan ook prima, dan krijgen de apparaten met een kabel in de router gewoon een ip van het bestaande netwerk.
2e netwerk ?

Leuke discussie over iets wat hetzelfde is

Iperf

Pagina: 1