Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanMeijerink
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-08 19:52
Beste Tweakers,

Ik heb laatst een computer voor m'n ouders gebouwd en daar willen ze nu dus op gaan werken/alles doen.
Op hun oude pc staat Windows XP en het was dus tijd om over te stappen. Als mail programma hadden ze "Outlook Express 6" en nu willen ze toch eindelijk over op het welbekende outlook.com. Hier kan je makkelijk je contacten in laden met een .csv bestand, nou moet je die alleen wel hebben. Het bestand wat ik heb word als leeg verklaard door outlook.com.

Bij Outlook Express 6 is er een optie om je contacten te exporteren in een .csv bestand, echter is het probleem dat als ik deze maak er geen comma's tevoorschijn komen in het bestand. Als ik het open met Excel krijg ik gewoon 2 kolommen naast elkaar: E-mail adres en Naam. Het bestandstype is echter wel gewoon een .csv. Ik heb zitten googlen en hier word mij verteld dat ik opslaan als moet doen. Dit werkt dus niet. Daarom vraag ik nu jullie te hulp.

Alle mogelijke opties zijn welkom en alvast hartelijk bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:05
Je zal denk ik het bestand eens moeten openen in notepad (kladbok). Je zal dan zien dat er een punt-komma tussen ieder veld staat. Vervang deze allemaal door een komma en sla het bestand op. Wellicht dat het dan wel werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Exporteer naar LDIF in plaats van CSV, dit zal werken zonder problemen...

Al 100-en keren gedaan, nooit problemen gehad.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Excel vernaggelt een .csv bestand in het geval van b.v. ",".
Open zoals al gezegd het .csv bestand (eigenschappen, openen met, wijzigen) met kladblok. Zo blijft de indeling zoals die bedoeld is bewaard. Indien gewenst kan je ook in kladblok aanpassingen doen in het bestand.