Volumeknop functionaliteit geven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdonkelaar
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-10 21:50
Goedemiddag allen,

Ik ben gestart met het ombouwen van een oude Philips B8X44A (radio) tot compuerkast, en ben nu aan het uitdenken wat ik voor functionaliteit ik aan alle knoppen aan de voorkant ga toevoegen. Een aan/uit-knop, verlichting aan/uit knop, dat zijn zaken die goed uitgewerkt te vinden zijn op het net.
Maar nu wil ik kijken of het mogelijk is om de oude volumeknop zijn oude functionaliteit terug te geven, namelijk volume regelen. Nou is er een powermate griffin die dat kan, volumeregeling over usb, maar ik betwijfel of ik die uit elkaar kan halen en kan verwerken in de radio. Nu is Chad Chubatcha bezig geweest met fan en voltage regeling via een draaiknop, maar niet met iets dergelijks als een volume, dar is erg weinig over te vinden. Heeft iemand ideeën/links over manieren waarop ik dit het beste kan aanpakken?

Alvast dank voor jullie reactie!

Groet,

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Heb er zelf weinig verstand van, maar dit lijkt me wel interessant voor jou:
http://hackalizer.com/att...usb-media-volume-control/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Je zou een berichtje kunnen sturen naar Tweaker SA007, hij heeft mij destijds geholpen met maken en aansluiten van de volume knop in mijn HTPC.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdonkelaar
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-10 21:50
SirKartoffel schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:44:
Heb er zelf weinig verstand van, maar dit lijkt me wel interessant voor jou:
http://hackalizer.com/att...usb-media-volume-control/
Ik ga het filmpje straks bekijken!
Meelobee schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:47:
Je zou een berichtje kunnen sturen naar Tweaker SA007, hij heeft mij destijds geholpen met maken en aansluiten van de volume knop in mijn HTPC.
Ik zal even contact met hem opnemen, bedankt!