Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

windows home server 2011

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil windows home server 2011 gaan installeren.

Wat ik eigenlijk wil is zo'n systeem als op het werk.

Centrale server waar ook bv office op draait. en dan met mijn laptop inloggen en ook word kunnen openen.

is dit mogelijk met WHS ????

BVD

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Op je werk heb je dus een terminal server draaien. Al dan niet met een Citrix sausje erover. Want log je in via remote desktop of start je vanaf een website een applicatie op? In het laatste geval gebruiken ze op je werk ook Citrix.

Je kan gewoon een remote desktop sessie starten met een WHS server, dit wordt ondersteund. Maar ik denk niet dat WHS bedoeld is om echt als een terminal server te gaan werken. Je zal vermoedelijk niet meer dan twee sessies tegelijk actief kunnen hebben en beiden zullen dan vermoedelijk admin moet zijn op de server.

Qua licentie zal dit op zijn best een grijs gebied zijn, zoniet verboden. En hoewel het OS in feite een aangepast versie is van 2008R2 weet ik ook niet of alle software erop geïnstalleerd kan worden. Mogelijk dat OS checks van installers mislukken.

Voor Office op een terminal server heb je normaliter ook extra licenties nodig. Daarom is zo'n terminal server of Citrix oplossing altijd zo duur.

Overigens heb je hiervoor geen server OS nodig. Windows 7 Professional, Ultimate en Enterprise plus Windows 8.1 Professional en Enterprise ondersteunen remote desktop sessies. Je moet enkel dit aanzetten in Windows plus een lokaal account hebben met een wachtwoord erop. Dan kan je gewoon je PC overnemen op afstand.

[ Voor 12% gewijzigd door CMD-Snake op 16-05-2014 14:41 ]

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 20:44

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:39:
Ik zal eens zien of ik kan vinden wat voor zo'n systeem is als jullie op het werk hebben.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:39:
Ik wil windows home server 2011 gaan installeren.

Centrale server waar ook bv office op draait. en dan met mijn laptop inloggen en ook word kunnen openen.

is dit mogelijk met WHS ????

BVD
Ja, alleen zo te horen heb je geen idee waar je aan begint.
Als je het makkelijk wilt opzetten, dan kun je het beste een RDS omgeving in Windows Azure maken. Dan kun je met SAL's werken ipv CAL's, wat de initiele opstartkosten wat lager maakt.