Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

twonky alternatief (UPC abbo met twonky)

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 12:35
Ok idee van twonky is prima maar de uitwerking nogal bagger:
- muziek kan alleen per nummer
- dvd files met .vob kunnen niet afgespeeld worden
- crashed vaak op de tv... netwerk connection timed out met error 9020.

situatie:
Win 8.1 pc (werkkamer) + horizon box (beide volledig bekabeld) en een samsung 42" tv in de woonkamer.

Gewenst:
Dvd's afspelen die gewoon van de video_ts en audio_ts mappen zijn... en .mkv's afspelen en beide met subtitels. Als het kan muziek maar dan albums en niet per nummer.

Geprobeerd als alternatief:
- universal media server - kreeg de subtitels niet werkend ( ingebakken werd niet weergegeven en external kon ik ook nergens kiezen via de ab op de mediabox)

- mezzmo - gooit kwaliteit drastisch omlaag van mkv's. subtitels werken niet en horizon box wordt niet goed ondersteund...

- kooraroo - kon niet vinden op de tv.

- plex - kwaliteit van beeld prima, maar wederom geen subtitels....

Mijn vraag:
Welk alternatief werkt wel direct? En of hoe stellen jullie het zo in dat het herkend wordt?
ik download tegenwoordig veel .mkv's met ingebakken subs, maar zelfs dus losse subs kreeg ik niet aan de praat.

Tenzij.... is er een root ofzo mogelijk op de horizon box zodat je extra menu opties aan het afspelen van een film kan toevoegen zoals de subtitel selectie?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik weet niets van UPC en hoe/wat ze daar precies doen met Twonky. Zelf heb ik het 2 jaar terug getest toen ik opzoek was naar de beste manier om films/series/etc van m'n PC naar m'n (niet zo smarte) smart-tv te krijgen. Ik heb toen gekeken naar plex, twonky en serviio en daar kwam serviio als winnaar uit. Daarna nog een poos bezig geweest met de config, uiteindelijk alles goed gekregen.

Uiteindelijk is mijn keus dus Serviio waarmee ik 'alles' stream naar m'n TV. Toen ik er net mee begon speelde hij bijna niets. Na het laden van een 'philips profiel' ging het al een stuk beter, en na een paar profiel updates (die ik gewoon van het gebruikersforum heb gehaald) speelt hij 'alles'. Je vraag 'wat werkt direct' wordt met serviio dus ook niet beantwoord!

Als je je profiel / instellingen eenmaal goed hebt bepaalt serviio aan de hand van het input signaal/codec zelf of hij moet gaan transcoden, en stuurt de TV dus altijd iets dat hij snapt. Als ik het op 'transecode all to mpg2' ofzo zet, werkt overigens wel alles 'direct' maar dit kost je kwaliteit en resources.

Voordelen:
- draait in achtergrond op PC, weinig resources.
- super stabiel!
- regelmatig updates, actieve communty
- gratis! (betaalde versie heeft nog paar extra functies, zoals 'app' support voor je smartphone)

Nadelen:
- subs werken wel, maar lettergroote enzo zijn niet te configureren
- HD materiaal spoelt niet lekker (komt door TV denk ik).
- Streams die getranscode worden kosten veel CPU en spoelen ook niet lekker (logisch, maar ik noem het even).
- skippen door files die getransecode moeten worden (bijvoorbeeld steeds de eerte minuut van een serie kijken omdat je niet meer weet welke aflevering je ook al weer gebleven bent) gaat niet al te lekker. Soms reageert de applicatie dan heel traag.
- files met meerdere audiostreams (in meerdere talen, zoals soms op een DVD of in een MKV, gaan soms niet lekker of in de verkeerde taal.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 12:35
serviio momenteel geinstalleerd en werkt niet....
momenteel de error: cannot connect to serviio server, it does not seem to be runnning

bij hen ff gegoogled en zit in java waarschijnlijk.
En je moet van de default af om een profile toe te voegen in de hoop dat dat profiel dan werkt... en om dat te doen moet je het server gedeelte herstarten.... tja...

tot op heden zeg ik bagger en gooi het er dus weer af....

Kan me momenteel niet voorstellen dat niemand een werkend iets heeft met die horizon box....

edit:

PS3 media server 1.90.1 lijkt te werken en heeft een samsung G7400 profiel....
Nadeel atm:
  • de horizon box geeft erg snel aan dat die de verbinding kwijt is... dus als je wilt doorspoelen, zelfs op 2x speed ben je f*cked....
  • formaat van een film kan afwijkend zijn en moet je dus zelf aanpassen in de instellingen... voorbeeld: had een jack ryan shadow recruit mkv versie van 1920x700 ofzo. beeldvullend is dat mega stretched out en geeft belachelijk beeld. - oplossing - had instelling aangepast: MEncoder Video - Add borders for overscan compensation - width 0% height 35% (dit was gok maar klopte redelijk)
  • subtitels kwamen ergens halverwege in scherm - oplossing: MEncoder video - Use ASS/SSA subtitle styling uit en in Expert settings erboven:
    :: -subpos 96 -subalign 2 -spualign 2 -subfont-autoscale 2 -subfont-text-scale 4 -spuaa 4 -fontconfig
de oplossingen niet zelf bedacht maar van hun forum gejat...

Verder lijkt het nuttig om de power settings van je pc na te kijken zodat die niet in sleep mode gaat ;)

Nog steeds opzoek naar iets wat beter werkt maar dit lijkt ergens op in ieder geval

[ Voor 52% gewijzigd door Lord_T op 20-05-2014 22:19 ]

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Verwijderd

Al jaaaaaren staat Televisieland nog in de kinderschoenen ten opzichte van de computer-technologische mogelijkheden. Ik verbaas me met grote regelmaat als ik weer zie hoe TV fabrikanten zoekende BLIJVEN naar de meest dubieuze methodieken op ICT-gebied. Neem dan gewoon eens wat slimme ICT'ers in dienst en laat je informeren! Al zeker een decennium lopen ze achter alle feiten aan: Samsung met z'n Samsung Store biedt b.v. hele lullige appjes... het lijkt gewoon op kleuterwerk.

Wanneer wordt er eens serieus gekeken naar een zinnige uniforne TV-oplossing voor:

- Invoer van tekst (toetsenbord)
- Degelijke DLNA besturing (.... dit loopt echt de spuigaten uit, belachelijk gewoon....)
- Degelijk functionerende APPS (m.n. Facebook, Twitter en andere social media waar een TV toestel bij uitstek voor geschikt is.
- ....
- ....
- Ik neem zo langzamerhand niet eens meer de moeite om het alweeeeer op te moeten sommen.....

Kijk b.v. eens naar UPC: heeft een toetsenbord bij de Horizonbox. Nou, prima initiatief want een kant werkt gewoon als afstandsbediening en de andere kant als toetsenbord. Dan denk je: "Hé... ze zijn er achter!....". Maar zodra je middels de bijbehorende software gegevens in moet voeren in dat ding dan laat je 'm alweer liggen: reageert echt veeeel te traag. Laat maar weer zitten dan. Zo zonde. Ik wacht al jaren op een goed functionerende combinatie van een handig toetsenbord (het idee om aan de achterkant van een AB een toetsenbordje te maken is wel weer grandioos, maar dan moet het wel werken.),
TV en PC..... Het blijft gewoon niet goed op elkaar afgestemd,..... maak eens kennis met elkaar, jongens.
Overleg!