Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-10 15:13
<verwijderd, inmiddels aangenomen en wil niet dat dit nog online staat>

[ Voor 96% gewijzigd door royco85 op 17-06-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:47
Wat is je eigen idee, op basis van je ongetwijfeld uitgebreide bestudering van Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
Anakha schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:12:
Wat is je eigen idee, op basis van je ongetwijfeld uitgebreide bestudering van Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12)?
ik heb die inderdaad bekeken, soms viel me de bek wel open van de hoge salarissen... Maar hoe meer ik kan krijgen hoe beter natuurlijk ;-) Nu werk ik als online marketeer en is niet 1 op 1 met IT. Al is het wel in dezelfde branche waar ik terecht kom.

Ik zat zelf te denken aan 3100 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

3100 is behoorlijk hoog. 2500 zou denk ik al heel wat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
Alarmnummer schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:23:
3100 is behoorlijk hoog. 2500 zou denk ik al heel wat zijn.
Nou dan ga ik er nu al op achteruit als ik dat zou accepteren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Meestal is de aanbieding je salaris + x procent. Ligt er een beetje aan hoeveel aanbod er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 17:42
@TS: je bent enigzins ovegekwalificeerd voor de functie (HBO+WO, 3 jaar ervaring in de functie en een aantal jaar daarbuiten t.o.v. de vacature HBO, 2 jaar).

Een bedrag tussen de 3000 en 3300 lijkt me voor jouw profiel niet gek. Het is echter de vraag of er voldoende budget achter de vacature zit om dat waar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

royco85 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:13:
[...]

ik heb die inderdaad bekeken, soms viel me de bek wel open van de hoge salarissen... Maar hoe meer ik kan krijgen hoe beter natuurlijk ;-) Nu werk ik als online marketeer en is niet 1 op 1 met IT. Al is het wel in dezelfde branche waar ik terecht kom.

Ik zat zelf te denken aan 3100 ofzo?
Als jij denkt dat 3100 redelijk is (dwz dat je dat waard bent), moet je dat vragen. Of dat er vervolgens uit kan bij het bedrijf is een tweede, maar daar is de onderhandeling voor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:10
Anakha schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:12:
...minus ongeveer 25%... Dat topic wordt IMHO alleen gebruikt om te patsen, de bedragen die genoemd worden kan ik vaak niet serieus nemen.

Uit je ervaring maak ik echter op dat je vooral webdesigner / websitebouwer bent. Bedenk wel dat online marketing iets TOTAAL anders is dan in HTML / PHP / CSS bezig zijn. Een marketingstrategie uitdenken en uitzetten lijkt in de verste verte niet op het bouwen van websites of het verzinnen van een paar keyword voor in AdWords...

Niet dat ik het je misgun of zo, maar verkijk je er niet op :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 11:37
Ga je hun eigen diensten vermarkten of ga je dat voor hun klanten doen? Als het voor het bedrijf zelf is en het is geen grote club dan zal er minder ruimte zijn.
Paul schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:44:
[...]

...minus ongeveer 25%... Dat topic wordt IMHO alleen gebruikt om te patsen, de bedragen die genoemd worden kan ik vaak niet serieus nemen.
Grappig, ik zie daar altijd best redelijke bedragen voorbij komen. Natuurlijk zijn er wat rare uitschieters bij maar gemiddeld klopt het best aardig lijkt me.

[ Voor 56% gewijzigd door timag op 16-05-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
timag schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:03:
Ga je hun eigen diensten vermarkten of ga je dat voor hun klanten doen? Als het voor het bedrijf zelf is en het is geen grote club dan zal er minder ruimte zijn.
Ik ga hun eigen diensten vermarkten. Ze hebben online tools voor bedrijven waaronder ook wel grote bedrijven uit Nederland gebruik van maken.

[ Voor 5% gewijzigd door royco85 op 16-05-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
timag schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:03:
Grappig, ik zie daar altijd best redelijke bedragen voorbij komen. Natuurlijk zijn er wat rare uitschieters bij maar gemiddeld klopt het best aardig lijkt me.
'wat' rare uitschieters... Ik heb er flink moeite mee te geloven dat meer dan 50% van de mensen onder de 30 meer dan 3k bruto verdient :P
royco85 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:15:
Ik denk dat ik het op 3000 ga gooien...
HBO + 2 jaar, als het geen al te grote krenten zijn verwacht ik dat je rond 2750 gaat uitkomen :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Paul schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:17:
[...]
'wat' rare uitschieters... Ik heb er flink moeite mee te geloven dat meer dan 50% van de mensen onder de 30 meer dan 3k bruto verdient :P
Ik geloof wel dat die lui dat doen, maar ook dat het gros van de mensen die dat niet doen, dat niet in dat topic posten ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
Is er geen topic voor wat verdient een online marketeer? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

[...]
offtopic:
Ik geloof het wel wanneer ik kijk naar het loon van mijn collega's en dat van mezelf. Misschien word je zelf onderbetaald :P

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 20% gewijzigd door Kecin op 16-05-2014 13:35 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

[...]
Ik heb net voor de grap het Salariscompas van Intermediar.nl gechecked. En daar kom ik op een gemiddeld uit van 2.511 euro p/m. En dat voor iemand van 23 met een HBO-opleiding die front-end webdevelopment doet. Het is natuurlijk maar de vraag in hoeverre dat te geloven moet zijn, maar als het echt een realistisch gemiddelde is is 3k rond je 30e toch niet zo heel raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
hyptonize schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:35:
[...]

Ik heb net voor de grap het Salariscompas van Intermediar.nl gechecked. En daar kom ik op een gemiddeld uit van 2.511 euro p/m. En dat voor iemand van 23 met een HBO-opleiding die front-end webdevelopment doet. Het is natuurlijk maar de vraag in hoeverre dat te geloven moet zijn, maar als het echt een realistisch gemiddelde is is 3k rond je 30e toch niet zo heel raar?
En verdienen IT'ers niet gemiddeld gezien gewoon goed? Het is een vrij specifiek topic, als in er komt slechts één branche voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Het is natuurlijk maar de vraag in hoeverre dat te geloven moet zijn, maar als het echt een realistisch gemiddelde is is 3k rond je 30e toch niet zo heel raar?
Op je 30e misschien niet, maar er staan er ruim voldoende die aangeven op hun 28e aan de 3600 te zitten. Dat en in combinatie met
CyBeR schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:29:
Ik geloof wel dat die lui dat doen, maar ook dat het gros van de mensen die dat niet doen, dat niet in dat topic posten ;)
vind ik het dus een niet-representatief pats-topic :P

Helaas 'mag' ik geen 40 uur werken in de week anders zat ik ook over de 3k :P Als ik 36 uur terugreken naar 40 dan verdien ik zeker niet slecht :)

[ Voor 9% gewijzigd door Paul op 16-05-2014 13:40 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:40
[...]

In de zakelijke dienstverlening en/of IT zeker niet. Het ligt ook erg aan de sector, er zijn sectoren waar je ook met goede/hoge opleiding niet snel stijgt. Maar, rond je 30e boven de 3k euro moet lukken. Aan de andere kant, stel je werkt bij een relaxt ontwikkelbureau die vooral leuke projectjes doen en vooral layback developen, dan zal er minder geld te verdelen zijn (potentieel) dan bij een gehaaide supercommerciele jaagonderneming. De stress zal hoger zijn, de werkdruk hoger, meer uren naast je contracturen, maar dan ook meer geld. Hele plaatje moet kloppen.

Overigens laatste overstap pakte ik mijn winst niet bruto, maar netto - ging er door lagere eigen pensioenbijdrage en paar andere regelingen netto honderden euro's op vooruit, maar bruto nauwelijks. En netto is dat wat op je rekening verschijnt dus eigenlijk het enige wat telt :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
In de zakelijke dienstverlening en/of IT zeker niet. Het ligt ook erg aan de sector, er zijn sectoren waar je ook met goede/hoge opleiding niet snel stijgt. Maar, rond je 30e boven de 3k euro moet lukken.
Muah, dat had ik weer niet en mijn honderden collega's (ICT dienstverlener/detacheerder) ook niet, als je net bent afgestudeerd gaat het de eerste 5 jaar best snel (zeg maar van 2000 naar 2600 wel incl leaseauto dan, ik herriner me niet meer precies hoeveel dat was bovenop je brutosalaris) maar daarna gaat het een stuk langzamer, en dan kom je al in de buurt van je 30ste an sich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
Als ik de salarischeck invul van intermediair kom ik op 3281 en 2964 uit (dan neem ik in stap 1 lager kader als functieniveau) en vul ik in dat ik geen budget onderhoud (dan neem ik adwords dus niet mee als budget).

Als ik die budgetten wel meeneem van adwords dan komt er weer 300 bovenop. Dus ik denk dat 3100 toch wel redelijk moet zijn als ik dit zo mag interpreteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Laatst online: 02-10 15:06
Interessant om te lezen dat men vaak leeftijd koppelt aan salaris. Voor mij is van belang:
- het gewicht van de functie
- de waarde van de functie t.o.v. het bedrijf
- de marktwaarde van de functie
+
- de kennis, zakelijke ervaring en persoonlijke ervaring die een medewerker meebrengt.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
Paul schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:38:
[...]
Op je 30e misschien niet, maar er staan er ruim voldoende die aangeven op hun 28e aan de 3600 te zitten. Dat en in combinatie met

[...]
vind ik het dus een niet-representatief pats-topic :P

Helaas 'mag' ik geen 40 uur werken in de week anders zat ik ook over de 3k :P Als ik 36 uur terugreken naar 40 dan verdien ik zeker niet slecht :)
Ieder ze ding, ik persoonlijk werk liever 30 uur en dan voor 1k minder per maand. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Laatst online: 17-09 22:37
TIGER79 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:24:
[...]
Muah, dat had ik weer niet en mijn honderden collega's (ICT dienstverlener/detacheerder) ook niet, als je net bent afgestudeerd gaat het de eerste 5 jaar best snel (zeg maar van 2000 naar 2600 wel incl leaseauto dan, ik herriner me niet meer precies hoeveel dat was bovenop je brutosalaris) maar daarna gaat het een stuk langzamer, en dan kom je al in de buurt van je 30ste an sich...
Van 2000 => 2600 is niet snel in 5 jaar naar mijn mening, je kunt veel grotere stappen maken als je je een beetje onderscheid van de rest.

En voor mij geldt dat ik na die eerste 5 jaar de dertig had bereikt, maar ook mijn bruto salaris had verdubbeld van 2100 zonder naar >4k + leaseauto.

Waar jij je dus verbaasd over de hoogte verbaas ik me regelmatig over het lage salaris van mensen die iets met software ontwikkkeling doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Mektheb schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:55:
Ieder ze ding, ik persoonlijk werk liever 30 uur en dan voor 1k minder per maand. ;)
Ik niet, daar is mijn hypotheekverstrekker of huurbaas het niet zo mee eens :P Ik heb geen moeite met 30 uur werken, wel met ~600 euro netto minder per maand.
Flatlinernl schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:56:
Van 2000 => 2600 is niet snel in 5 jaar naar mijn mening, je kunt veel grotere stappen maken als je je een beetje onderscheid van de rest.
Je bedoelt, als je gaat job-hoppen. Als je 5 jaar bij dezelfde werkgever blijft gaat het een stuk minder snel dan wanneer je steeds switcht, maar niet iedereen ambieert sprinkhaan te zijn en/of honderd(en) km/dag te moeten rijden van en naar werk :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Laatst online: 17-09 22:37
Paul schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:20:
[...]
Je bedoelt, als je gaat job-hoppen. Als je 5 jaar bij dezelfde werkgever blijft gaat het een stuk minder snel dan wanneer je steeds switcht, maar niet iedereen ambieert sprinkhaan te zijn en/of honderd(en) km/dag te moeten rijden van en naar werk :)
Ik ben wel 2 keer geswitched van werkgever, dat waren alleen geen sprongen in salaris, wel in vrijheid..

Ik ambieer geen sprinkhaan te zijn en zeker ook niet veel in de auto te zitten, stukje op de fiets is veel leuker ;)

Maar ik blijf van mening als je echt iets kan en je onderscheid, dan maak je geen stapjes van 100-150 euro per jaar, dat zijn de stapjes die horen bij iemand die zijn taakjes uitvoert en het allemaal wel best vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
...of een van de velen met een CAO :P Enige manier om dan harder te groeien is naar een andere schaal, en dat houdt in naar een andere functie...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 29-09 23:33
[...]
Ik niet, daar is mijn hypotheekverstrekker of huurbaas het niet zo mee eens :P Ik heb geen moeite met 30 uur werken, wel met ~600 euro netto minder per maand.
[...]
Haha ja dat kan ik dan ook weer begrijpen, echter heb ik bewust gekozen om niet duur te wonen en dus met een hypotheek van 500 euro wel klaar ben.

Maar je hebt wel gelijk, elke situatie is natuurlijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

Ik ben bij een grote detacheerder in ongeveer 2.5 jaar van 1950 naar 2650 gegaan en dat zijn nog niet eens heel gekke sprongen ik zie om mij heen mensen veel sneller springen (met name development). Ik had het plan om op mijn 30e ook rond de 3k te zitten en op mijn 40e rond de 4 en je ziet hem al aan komen rond de 50 op de 5k. Maar dat gaat op het moment ben ik bang niet lukken zonder of te job hoppen of een salaris verhoging te onderhandelen met een contract van een concurrent in mijn borstzak.

Verder ontopic als ik zie dat mijn vriendin zonder enige relevante opleiding of ervaring op 2250 zit + auto zou ik toch echt verwachten dat iemand met meer dan 2 jaar ervaring eerder rond de 3k zou zitten.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flatlinernl schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:56:
[...]

En voor mij geldt dat ik na die eerste 5 jaar de dertig had bereikt, maar ook mijn bruto salaris had verdubbeld van 2100 zonder naar >4k + leaseauto.

Waar jij je dus verbaasd over de hoogte verbaas ik me regelmatig over het lage salaris van mensen die iets met software ontwikkkeling doen.
In nederland is softwareontwikelaar een ondergewaardeerd beroep. Je moet hier een manager zijn om goed te verdienen. En dat is weer in mijn ogen een overgewaardeerd beroep. In amerika worden de goede software ontwikkelaars
wel goed betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
[...]

Grappig. Want als ik daar mijn stats invul kom ik ongeveer 900 euro bruto per maan lager uit dan wat ik verdien, en dan neem ik mn bonus en leaseauto niet mee. Gaat kennelijk alle kanten op op die site.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
ik heb die inderdaad bekeken, soms viel me de bek wel open van de hoge salarissen...
Je kunt er wel vanuit gaan dat de mensen met een laag of doorsnee salaris daar gemiddeld minder snel zullen posten.

Wat er gepost wordt klopt veelal prima denk ik, maar ja, logisch dat de meesten niet gaan posten als ze zo wel kunnen zien dat ze onderbetaald worden.

Dus idd is het topic zeer waarschijnlijk niet representatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Altijd vragen wat je wilt of denkt dat je gewoon waard bent. Niet geschoten is altijd mis. Bedrijven zullen je altijd lowballen, dus hoger vragen wat je zelf wilt is een tip! Mijn mening is 3000+ zeker te halen voor iemand in jouw positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

[...]Ik zat zelf te denken aan 3100 ofzo?
Lang geleden werd mij gevraagd wat ik zelf in gedachte had qua salaris.

Ik zei 4500 gulden.

Dat is wel aan de hoge kant, zei die meneer.

Mijn antwoord: vind u dat veel voor de functie die u aanbiedt of voor iemand met mijn kwalificatie?

Hij was enigszins ontdaan door deze directe vraag en kon er eigenlijk geen goed antwoord op geven. Na wat twijfelen zei tie, nou meer in het algemeen, het is best veel geld.

Maar ik heb het salaris wel gekregen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
saidddd93 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 18:51:
Altijd vragen wat je wilt of denkt dat je gewoon waard bent. Niet geschoten is altijd mis. Bedrijven zullen je altijd lowballen, dus hoger vragen wat je zelf wilt is een tip! Mijn mening is 3000+ zeker te halen voor iemand in jouw positie.
Inderdaad! En ook als ze een bod doen waar je tevreden over bent kan het geen kwaad om een hoger tegenbod te doen. Niet geschoten is altijd mis. Ze hebben immers al besloten dat ze je willen hebben en flink wat tijd in je geïnvesteerd met meerdere interviews e.d., dat gaan ze niet zomaar weggooien omdat je een (realistisch) tegenbod doet. Wellicht willen of kunnen ze niet hoger, maar vaak zetten ze laag in en is er wel degelijk enige speling. En zelfs al is het 50 of 100 euro, dat is toch een leuk en snel verdiend extraatje elke maand.

Soms heb je geluk en pakt het bijzonder goed uit. Bij mijn huidige baan kreeg ik een bod wat flink hoger (lees: bijna dubbel zoveel) was dan ik verwachtte. Desondanks toch even gevraag of er rek in het bod zat en er na overleg toch nog een leuke 6% bovenop gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-09 19:43

Roytoch

Nietes

Als 28jarige met 3 jaar relevante werkervaring zou ik mijn eisen ook niet onder de 3k bruto leggen eerlijk gezegd. Dan zit je voor een retailpartij aan de hoge kant, maar veel bureau's gaan wel die richting op met je profiel en er soms vrij hard overheen. Bovendien is de winst van OM, als je het goed regelt, prima terug te rekenen. Kan je naar een jaar een case maken dat je veel meer waard bent.

Bovendien moet je ook iets ruimte houden om te kunnen onderhandelen. Ik zou voor mezelf bandbreedtes bepalen: een absoluut minimum en iets wat je prima zou vinden.

Lastig aan dit soort bedrijven is vaak wel dat je, wanneer je qua salarisindicatie boven de kernfuncties gaat zitten, een verdomd goed verhaal moet hebben.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:50:
In nederland is softwareontwikelaar een ondergewaardeerd beroep. Je moet hier een manager zijn om goed te verdienen. En dat is weer in mijn ogen een overgewaardeerd beroep. In amerika worden de goede software ontwikkelaars
wel goed betaald.
True. Gevolg is dat heel veel sterke ontwikkelaars doorgroeien naar een managementrol, terwijl deze ontwikkelaars veel beter een lead-rol of senior-rol hadden kunnen krijgen. Ik heb het in het verleden vaak genoeg meegemaakt, een briljante technicus, maar een waardeloze manager.
Pagina: 1