Momenteel ben ik me aan het verdiepen in de mogelijkheden een zo licht mogelijke laptop aan te schaffen. Graag hoor ik jullie ervaringen/meningen/tips.
Belangrijk vind ik dat hij snel, licht en betrouwbaar is. De bedoeling is om hem makkelijk mee te kunnen nemen, bijvoorbeeld op reis. Hij moet dus geschikt zijn voor dagelijkse activiteiten als mailen/internetten en vooral skypen. Bij dat laatste is denk ik vooral de kwaliteit van wifi/webcam en scherm belangrijk. Je moet er bijvoorbeeld met twee man achter kunnen zitten en allebei het scherm kunnen zien zonder dat alles vervormt.
Daarnaast wil ik er af en toe wel wat zwaardere dingen, incidenteel bijv photoshop of andere fotobewerking op uit kunnen voeren. Van minder belang vind ik de grafische kaart (ik ga er geen spelletjes op spelen) en de eventuele aanwezigheid van een optische drive.
Mijn eisen:
* het budget €600-€700 met €700 als absoluut maximum.
* minimaal i5 core (ivm snelheid?)
* minimiaal 4GB memory
* mogelijkheid om snel op te starten
* lichtgewicht (onder of rond de 2 kilo)
* touch screen
* goede accuduur
* bij voorkeur 14" scherm. kleiner liever niet, groter mag
Ik kwam uit op de volgende modellen:
pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii
+ goed scherm
+ verlicht keyboard
- relatief zwaar
- Acer
en
pricewatch: Asus VivoBook S400CA-CA202H
+ meer opslag?
+ lichter dan de Acer
+ iets sneller dan de Acer?
- spiegelend scherm
- minder stevig dan de Acer
- volgens diverse reviews korte accuduur
Volgens de stats ontlopen deze notebooks elkaar niet veel. Ik heb echter in het verleden meerdere problemen gehad met een desktop-systeem van Acer dus ben een beetje huiverig voor dit merk.
De betrouwbaarbeid en kwaliteit vind ik erg belangrijk. Ik ga namelijk met de laptop voor lange tijd naar het buitenland en als het beestje dan problemen levert ben ik in de spreekwoordelijke aap gelogeerd.
Mijn vragen:
* zijn er nog mogelijke vergelijkbare laptops die ik over het hoofd zie?
* zijn er mensen met ervaringen met deze laptops die iets kunnen zeggen over de betrouwbaarheid? Wegen de pluspunten van de Acer op tegen het verwrongen beeld dat ik van Acer heb?
* zijn er andere issues die ik over het hoofd zie?
bij voorbaat dank.
Belangrijk vind ik dat hij snel, licht en betrouwbaar is. De bedoeling is om hem makkelijk mee te kunnen nemen, bijvoorbeeld op reis. Hij moet dus geschikt zijn voor dagelijkse activiteiten als mailen/internetten en vooral skypen. Bij dat laatste is denk ik vooral de kwaliteit van wifi/webcam en scherm belangrijk. Je moet er bijvoorbeeld met twee man achter kunnen zitten en allebei het scherm kunnen zien zonder dat alles vervormt.
Daarnaast wil ik er af en toe wel wat zwaardere dingen, incidenteel bijv photoshop of andere fotobewerking op uit kunnen voeren. Van minder belang vind ik de grafische kaart (ik ga er geen spelletjes op spelen) en de eventuele aanwezigheid van een optische drive.
Mijn eisen:
* het budget €600-€700 met €700 als absoluut maximum.
* minimaal i5 core (ivm snelheid?)
* minimiaal 4GB memory
* mogelijkheid om snel op te starten
* lichtgewicht (onder of rond de 2 kilo)
* touch screen
* goede accuduur
* bij voorkeur 14" scherm. kleiner liever niet, groter mag
Ik kwam uit op de volgende modellen:
pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii
+ goed scherm
+ verlicht keyboard
- relatief zwaar
- Acer
en
pricewatch: Asus VivoBook S400CA-CA202H
+ meer opslag?
+ lichter dan de Acer
+ iets sneller dan de Acer?
- spiegelend scherm
- minder stevig dan de Acer
- volgens diverse reviews korte accuduur
Volgens de stats ontlopen deze notebooks elkaar niet veel. Ik heb echter in het verleden meerdere problemen gehad met een desktop-systeem van Acer dus ben een beetje huiverig voor dit merk.
De betrouwbaarbeid en kwaliteit vind ik erg belangrijk. Ik ga namelijk met de laptop voor lange tijd naar het buitenland en als het beestje dan problemen levert ben ik in de spreekwoordelijke aap gelogeerd.
Mijn vragen:
* zijn er nog mogelijke vergelijkbare laptops die ik over het hoofd zie?
* zijn er mensen met ervaringen met deze laptops die iets kunnen zeggen over de betrouwbaarheid? Wegen de pluspunten van de Acer op tegen het verwrongen beeld dat ik van Acer heb?
* zijn er andere issues die ik over het hoofd zie?
bij voorbaat dank.