Cable-Sleeving Corsair RM650

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffenator
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:31
Goedemorgen iedereen!

Ik zit een beetje een dubio.. en vraag me af of misschien jullie een suggestie hebben mbt. sleeven van m'n kabels..

Ik maak gebruik van een Corsair RM650, echter zitten de kabels 'aan elkaar' (zie links)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bfFGjDys.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CNHosSjs.png

Hoef alleen nog de sleeving te bestellen.

Wat is jullie mening mbt het sleeven van deze kabels? (splijten / lostrekken en sleeven? of laten zitten en niet sleeven?)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceDW
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 13:48
Ik zit met precies hetzelfde probleem met mijn v700 van coolermaster, die heeft ook nog eens dat de draden van de 24-pin splitsen in 2 connectors o.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffenator
Ja same here.. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceDW
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 13:48
Je kan trouwens ook draad en connectors en pinnen kopen dan maak je ze zelf, zo heeft alain het ook gedaan :)

YouTube: Purpura (XPS 720) Video Update DvDrom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:21
Gewoon een gedachte hoor, maar zit er niet een gedachte achter het 'aan elkaar' zetten van de draden? Bijvoorbeeld stabiliteit, straling etc? Geen idee of het technisch kan of echt effect heeft, maar dat is iets wat zomaar in me op kwam toen ik het zag.

Ik weet namelijk dat het bij ATA kabels vroeger ook gedaan werd (dat lostrekken), maar dat werd ook afgeraden om die reden.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Saeverix schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:26:
Gewoon een gedachte hoor, maar zit er niet een gedachte achter het 'aan elkaar' zetten van de draden? Bijvoorbeeld stabiliteit, straling etc? Geen idee of het technisch kan of echt effect heeft, maar dat is iets wat zomaar in me op kwam toen ik het zag.

Ik weet namelijk dat het bij ATA kabels vroeger ook gedaan werd (dat lostrekken), maar dat werd ook afgeraden om die reden.
Bij ATA kabels maakte het niet uit voor de 40-pins kabels. De 80-pins kabels hadden juist twee keer zoveel adertjes om tussen de data-aders een ground te hebben, tegen overspraak. Als je die dan uit elkaar haalt en rond maakt, kan het zijn dat er weer twee data-adertjes tegen elkaar liggen, wat een probleem kan veroorzaken.

Daarentegen, bij voedingskabels maakt het niet uit. Ik vind het persoonlijk netter staan, zo aan elkaar. De overweging van de fabrikant zal kosten/baten, verkoopbaarheid en/of uitstraling zijn geweest, niet overspraak.
Je kan ze dus zonder problemen van elkaar scheiden, voorzichtig met mesje aan de slag. Beginnetje maken is meestal voldoende, scheur je ze zo verder.

[ Voor 6% gewijzigd door noes op 16-05-2014 11:57 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

De kabels zitten aan elkaar omdat dat volgens de fabrikanten beter is voor de airflow in een kast, en omdat het wat netter staat. Lostrekken kan zonder problemen.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffenator
Aah bedankt iedereen! Hier kan ik wat mee :D

Als het goed is heb ik alles over 2-3 weken binnen.. daarna kan ik aan m'n eerste echte grote project beginnen.. Zal tegen die tijd ook m'n eerste CiP aankondigen!

Fijn weekend mensen!
Pagina: 1