Sata naar PCI-E splitter werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 19:45

seninha

god's right foot

Topicstarter
Gister waren we bezig om een PC in elkaar te zetten voor mijn zoon.
Nou was alles aangesloten behalve de videokaart Deze moets namelijk een twede PCI-E connector hebben.

Gelukkig had ik die ergens liggen en aangesloten op twee aparte vrije molex conectors.

Nou krijgen we het systeem dus niet aan de praat.Mobo geeft gewoon een groen licht, alles goed aangesloten maar toch niet willen starten.

Daarom hebben we toen een andere videokaart er in gedaan welke maar 1 PCI-E power connectore nodig heeft en dan start alles goed op.Met de PCI-E connector welke uit de voeding komt dus.

Wij dachten dat als er een splitter bij een kaar geleverd wordt dat je dan deze zonder problem zou moeten kunnen gebruiken. Blijkbaar niet.

Voor ik over ga tot aankoop van andere voeding, wil ik eerts echt alles uitgezocht hebben.
Voeding is een 500W van Recom 9PE-M500)

Iemand die een idee heeft waarom ik deze splitter niet aan de praat krijg?

iRacing Profile Flickr

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Het kan zijn dat de splitter gewoon geen contact maakt of (waarschijnlijker) dat de videokaart zelf niet werkt. Probeer de videokaart eens in een andere pc.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Videokaart heft altijd zonder probleem in mijn PC gedraaid zonder probleem.Deze heb ik twe weken geleden vervangen en is dan de kast in gegaan in de originele doos

Zie trouwens net dat beide modulere connectors andere pin lay out hebben.
Nou weet ik dus niet welke de juiste is, zodat ik de andere kan aanpassen.

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/Espace/5A38ABFF-3F9C-4B88-9ECB-03E359FF32C5_zpsynq8hn2w.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door seninha op 16-05-2014 10:25 ]

iRacing Profile Flickr

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 19:02

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Hoe oud is de voeding? Een slechte/te zwakke voeding kan dit volgensmij ook veroorzaken.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Voeding is twee jaar oud.
Maar heb zojuist de videokaart PCI-E splitter alleen aan de Molex connectors van de rechter moduleir kabel op de foto aangesloten en dan start alles wel op.

Maar als ik de linker kabel gebruik om de DVD power te geven dan start er niets meer op.
Volgens mij is die gewoon verkeerd aangesloten of is voor iets anders.

Hier trouwens een PDF file met alle info over deze voeding:

http://www.recom.nl/downl...RC-PEM500%20datasheet.pdf

iRacing Profile Flickr

• pindamaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-02 11:40
Deze voeding heeft 2 12v lijnen. Misschien overbelast je nu een lijn omdat je daar bijde gpu conectoren en de cpu op aangesloten hebt? Misschien als je een andere kabel pakt voor je molex naar pci-e splitter dat die het dan wel doet?

Verwijderd

Welke videokaart hebben jullie?

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02 17:13

auto660

1991 240 GL Brick

Dit is een erg goedkope voeding die zeker geen 500w gaat leveren. Het is waarschijnlijk een 400w voeding met een 500w label er op. (dan geven ze alleen het piekvermogen op ipv het constant vermogen) Zie ook:
http://www.overclock.net/...ower-engine-m500-bulk-psu
Om wat voor videokaart gaat het?

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Pagina: 1