[W8.1] Veranderen van bootscreen op secureboot apparaten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:06

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
Veel nieuwe apparaten met Windows 8 zijn tegenwoordig uitgerust met UEFI en secureboot.
Tot nu toe alle apparaten die ik heb gezien hadden bijvoorbeeld een OEM logo vanuit de bios waarnaar hij gelijk veder starten naar Windows.

bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://codechief.files.wordpress.com/2013/02/4-uefi-boots-with-bios-logo-instead-of-windows-2.jpg

Natuurlijk heeft niet elk merk een even mooi logo en zou je liever gewoon het windows logo zien.
Er bestaan ook mooie tooltjes voor zoals: 8oot Logo Changer

Maar mijn vraag is: Is het wel veilig om dit te doen met zulk soort Windows installaties?
Komt dit logo vanuit de bios? Of kan je dit gewoon gerust veranderen?

Misschien is hier al iemand die dat gedaan heeft en hoef ik mijn Windows installatie niet op te offeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:51
Volgens mij is dat gewoon een scherm van UEFI. Die boot direct door naar de bootloader van Windows welke gewoon een zwart scherm is. (Stuk daarvoor zit het windows logo dacht ik, maar dat wordt overgeslagen met een fastboot+UEFI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:06

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
Met een beetje googlen kom ik er ook achter dat het inderdaad de UEFI is waar de afbeelding zich bevind.
Dus alleen met een bios tooltje gaat het lukken, mits de fabrikant het ondersteund.