Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-04 21:45
Mijn vriendin heeft op het moment een Sony Xperia U die echt aan vervanging toe is. Deze maakt redelijk goede plaatjes.
Nu heeft ze de Motorola Moto G gekocht op mijn aanraden, maar de foto's vallen toch echt behoorlijk tegen. Deze willen we terugbrengen en inruilen voor een vergelijkbare telefoon met een betere camera. Als er dan een wat mindere processor in zit of het scherm iets minder mooi is, dat neemt ze voor lief. De camera is het belangrijkst.

Eisen:
- (redelijk) goede camera (voor een mid-range telefoon uiteraard)
- Max 4.5 inch
- minimaal 16GB opslag (evt met sd kaartje)

Misschien lag het aan de Xperia U (en mijn eigen S) maar de software van Sony was niet om over naar huis te schrijven. Vastlopers en langzaam. Liever geen Sony meer dus.

Alternatieven die ik gevonden heb:
- HTC One S
- HTC One Mini
- HTC One SV
- Samsung Galaxy S2 plus. (ben eigenlijk niet echt fan van Samsung)

Of een topmodel van een tijdje terug? Of zelfs een Nokia Lumia (al schrikt WP8 me nog wel een beetje af, van de andere kant: ze gebruikt wel al Hotmail/outlook)

Megapixels zeggen niet alles en reviews benadrukken niet altijd de kwaliteit van de foto's, dus ik vind het lastig zoeken op deze manier. Iemand tips of goede ervaringen met een bepaalde telefoon? Qua high end telefoons weet ik wel wat de voor- en nadelen zijn, maar in dit segment zie ik door de bomen het bos niet meer.

[ Voor 24% gewijzigd door Blackouts op 16-05-2014 11:28 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:33
Een Nokia Lumia kan zeker, maar let wel op dat het Windows 8 is en geen 7.5. En Sony staat bekent om zijn camera.
De allergrootste uitdaging in deze zijn je beperkingen, een goede camera phone voor een lage prijs, is erg lastig, en traagheid van troep die ongewenst meedraait, is te omzeilen door het toestel een custom rom te geven.
Je zou ook tweedehands kunnen kijken, of refurbished.Er zijn genoeg mensen die een toestel hebben die hun niet bevalt of gratis gekregen hebben masr niet gebruiken en hem op marktplaats aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:17
Last van traagheid heb je op een lumia minder, alles draait lekker soepel hoewel de opstart tijden van apps op de goedkopere modellen soms tegen vallen.
De 720 is een uitstekende camera telefoon en het beeldscherm is best mooi, en een micro sd aansluiting. Met wp8.1 wordt dat zeer bruikbaar, de dev preview zou ik er zeker op zetten.
Nadeel is dat ie niet heel snel is en aan het eind van zijn loopbaan komt, voordeel is dat ie dan wel soepel loopt, niet zo duur meer is en een bovengemiddelde camera heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-02 17:59
En wat dacht je van de BB z10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Bedankt voor jullie adviezen. Ik ben vandaag toch voor de HTC One Mini gegaan. Wel 100 euro duurder, maar toch een nettere telefoon. 4 megapixels is genoeg voor foto's die op zijn best in een foto album terecht komen op normaal formaat.
Windows Phone is interessant maar durf ik toch niet niet aan voor vrouwlief.
Misschien dat ik zelf wel later dit jaar voor een Lumia 930 ga :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
Jammer dat is niet zo'n goede keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
Die 930 daar ga je geen spijt van krijgen :)
Zelf heb ik de 1520, mozes wat een fijn ding is dat.
De one mini heb ik geen ervaring mee, van de one m7 weet ik dat dat gewoon een fijn ding is, mijn vriendin heeft er eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
de one mini heeft ook een matige camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
digital_ownage schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 17:05:
de one mini heeft ook een matige camera...
Precies. Ik snap ook de keuze voor deze telefoon totaal niet.

@TS: zou je kunnen uitleggen waarom je voor deze telefoon gekozen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
edit: nvm

[ Voor 86% gewijzigd door digital_ownage op 17-05-2014 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Ik moet de camera nog eens goed testen, maar tot nu toe omen er prima plaatjes uitgerold hoor. In alle reviews worden er 2 minpunten genoemd wbt de camera:
-Geen optische beeldstabilisatie
Dit wordt genoemd omdat de htc one dit wel heeft. Volgens mij zijn er in de prijsklasse 200-300 euro geen Android telefoons die dit wel hebben?

- slechts 4mp foto's.
Je moet inderdaad niet willen gaan zoomen of croppen. Als je dat niet doet en de foto 1:1 laat is m.i. de kwaliteit prima...

Maar wat zouden volgens jullie dan WEL goede camera telefoons zijn in de categorie Android, 200-300 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindpower
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-03 23:25
Had je de Samsung Galaxy S4 nog overwogen? Zou zelf niet voor deze telefoon gaan, omdat deze niet echt goed in een broek past, maar als je de telefoon altijd in een handtas bij je draagt is het misschien wel weer een mogelijkheid.
bramv82 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 19:59:
Ik moet de camera nog eens goed testen, maar tot nu toe omen er prima plaatjes uitgerold hoor. In alle reviews worden er 2 minpunten genoemd wbt de camera:
-Geen optische beeldstabilisatie
Dit wordt genoemd omdat de htc one dit wel heeft. Volgens mij zijn er in de prijsklasse 200-300 euro geen Android telefoons die dit wel hebben?

- slechts 4mp foto's.
Je moet inderdaad niet willen gaan zoomen of croppen. Als je dat niet doet en de foto 1:1 laat is m.i. de kwaliteit prima...

Maar wat zouden volgens jullie dan WEL goede camera telefoons zijn in de categorie Android, 200-300 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
Galaxy grand 2 heeft ook een leuke camera alleen is die wel redelijk groot...

[ Voor 45% gewijzigd door digital_ownage op 17-05-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Die galaxy zoom heb ik haar laten zien maar dat was geen optie. Veel te dik.
Die galaxy grand is veel te groot.

De telefoon gaat oook regelmatig mee met hardlopen bijvoorbeeld. En dan heeft ze haar handtas toch echt niet mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

http://www.techradar.com/...erry-z10-1128348/review/6

De blackberry z10 is ontworpen als high end telefoon.
En heeft daarom ook een prima camera mee gekregen.
Nu kost hij nog maar 200 euro, dus hij zit daarmee in je budget,non-rooted android apps draait hij ook. Doordat er gewoon een versie van android in blackberry zit gebakken.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Op die BlackBerry heb ik niet echt verder gelezen eerlijk gezegd. Hij draait dan wel Android apps, maar gaan andere zaken ook zoals je gewend bent?
Kun je apps gewoon installeren via de playstore of gaat dit via een omweg?
Contacten synchroniseren met je Google account?
Haar Google Agenda delen met mijn Android telefoon?

Dit alles weerhoudt me toch om een ander os dan Android te kiezen voor haar. Ik heb geen er geen zin in dat ik voor elke scheet moet gaan helpen omdat ze er zelf niet uit komt.

[ Voor 10% gewijzigd door Blackouts op 18-05-2014 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
De blackberry draait andoid apps, maar die kun je niet gewoon installeren. Die moet je op je pc downloaden, en dan installeren. Ook zullen niet alle apps werken, die voor 4.3 en hoger doen het niet, die root rechten, play services of google logon services nodig hebben doen het ook niet. En de opstart tijd is ergerlijk lang, het laden van marktplaats duurt 10 seconden. Review productreview: BlackBerry Z10 Zwart review door thefal
Als je haar een probleemloos toestel wil geven dan zit je met die one mini gewoon goed. Schijnbaar is de camera niet zo goed (zelf geen ervaring mee), maar als jij die als "voldoende" beschouwt dan is dat geen probleem, de foto's zullen in ieder geval helder zijn.
Verder zal dat een apparaat zijn wat ze zelfstandig kan bedienen, en betrouwbaar is.

Edit: Review toegevoegd.

[ Voor 16% gewijzigd door poststamp op 18-05-2014 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:48

t3q

Say yes to teq

Met de blackberry z10 kan je via snap gewoon direct android apps uit de playstore downloaden. Je moet eenmalig dit programma op je telefoon sideloaden.

Heb nog geen app gehad die niet werkt.

En geen last van trage opstart tijden, alles werkt prima.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:33
Ik denk dat je met de Htc One Mini een goede keus hebt gemaakt. Ik heb zelf de One M7, en ben tevreden met de camera er in, welke dezelfde is als in de Mini. Voor mij voldoet de camera prima voor de vakantie kiekjes die ik er mee maak, en print in een fotoboek. Een keer in het donker heb ik er zelfs zo'n spiegelreflex camera mee verslagen (eerlijkheidshalve was de spiegelreflex al een jaar of 5 oud op dat moment dus niet de laatste generatie). Op de mijne was wel het nodige te zien al was er aardig wat ruis, de spiegelreflex gaf zwart beeld met een paar lichtpuntjes, idem voor een iPhone 4s. We fotografeerden vanuit een volledig verduisterde toren een dorp. Overdag waren de plaatjes van de spiegfelreflex echter superieur, en ook de 4s had dan een goed resultaat, maar niet overduidelijk beter, dat varieerde per foto een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 520348

Je kan gewoon een Google account op de Blackberry instellen, zodat mail, agenda en contactpersonen gesynchroniseerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:45
Ik was voor de SII Plus gegaan. Maakt de beste foto's van het stelletje en een goede all round midrange smartphone voor de rest. En van het prijsverschil hadden jullie uit eten kunnen gaan! :)

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Waarom niet voor de Doogee pixels DG350 gaan? Deze schijnt dezelfde camera als de iPhone4 te hebben en kost minder dan 100 Euro.
Pagina: 1